Kiscsoportosainkkal a Célok kitűzése és elérése téma kapcsán, a relaxációs gyakorlatok után célbadobósat játszottunk. A gyerekek “megetették” a bohócot, , a szájába színes papírlabdákat dobáltak, ezáltal megtapasztalhatták a célbatalálás sikerét és örömét!
Célok kitűzése és elérése
A Boldogvár meséje nagyon inspiráló volt a gyermekeknek. Örömmel festették a saját elképzeléseik alapján a várat. Minden nap tűztünk magunk elé apró célokat. A célbadobásban mindenki ügyeskedett. Együtt mozogtunk a Van nekem egy álmom című dalra.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A csoportunk nagy része a jövő évtől iskolában folytatja a tudása gyarapítását. Ebben a hónapban a legfontosabb közös célunknak azt tűztük ki, hogy mindenki abba az iskolába nyerjen felvételt, amelyiket a szüleivel együtt kiválasztottak. Ennek érdekében nagyon sok játékos matematikai tartalmú feladatot végeztünk, rövidebb és hosszabb verseket, dalokat tanultunk, sokat beszélgettünk a körülöttünk lévő élő és élettelen környezetről, változatos finommotorikát fejlesztő tevékenységet végeztünk, és az óvodánkhoz tartozó iskolába is különböző játékos foglalkozásokon vettünk részt. Ezek a tevékenységek hozzájárultak a gyerekek ismereteinek kiszélesítéséhez, az iskolához fűződő pozitív viszony megalapozásához, kiváncsiságuk felkeltéséhez. Sokat beszélgettünk arról, hogy ha hisznek magukban, akkor a céljaikat is sokkal könnyebben el fogják érni, és nagyon fontos az is, hogy a cél eléréséig milyen sokat vátoznak, fejlődnek, okosodnak. Ennek köszönhetően a kicsik izgatottan várták az iskolai online vagy személyes elbeszélgetéseket.
Széchenyi István Általános Iskola Jászkarajenő
A negyedikesek közös célokat terveztek. Kis cetlikre feljegyezték a legnépszerűbbeket, majd egy plakátra ragasztották azokat.
A korábbi tanévben, amikor hosszú távú célokat kellett kitűznünk, sokkal könnyebben ment ez a feladat az osztálynak. Mindenki az álmait, vágyait vetette papírra, rengeteg ötlet és színes rajz született. Most azonban, mikor arról beszélgettünk ki mit fog csinálni két év múlva, milyen céljai vannak, a legtöbben nem tudták mit is rajzoljanak. Egyesével végig vettük minden tanulóval, hogy szeretne e továbbtanulni, milyen iskolában illetve munkahelyen képzeli el magát, és hogy milyen tervei vannak. Majd megbeszéltük, hogyan lehetne mindezt lerajzolni.
Kedves Kollégák!
Januári hónapunk az új célok kitűzésével kezdődött. Olyan célokról beszélgettünk, amelyeket egyénileg is, de leginkább közösösen, együtt tudunk elérni az osztállyal. A beszélgetés után minden tanuló a saját nevének betűiből állított össze egy listát, hogy ebben az évben mit szeretne elérni. Természetesen olyan célokat kerestünk, amelyet meg is tudunk valósítani! Ezt követte Célapó megálmodása! Miután megbeszéltük, hogy milyen terveink, célkitűzéseink vannak erre az évre vonatkozóan, a gyerekek csoportmunkában megalkották Célapót is! Titkos szavazással kiválasztottuk, hogy ki legyen az osztály Célapója! Neki címeztük a levelet is, amelyet reméljük, hogy be is tudunk tartani!
A legfontosabb célkitűzésünk, amelyet jelmondatba is foglaltunk:
KÖZÖSEN, EGYÜTT, EGYMÁSÉRT, CSAK VIDÁMAN! HAJRÁ 3. Z!
Mindenkinek a legjobbakat kívánjuk 2021-re is!
A szerencsekerekünkön betudjuk állítani a céljainkat. De nem élég kitűzni azt. Mindent meg kell tennünk érte, hogy elérhessük!
Boldogságóránkat ráhangolódásként a hónap dalának meghallgatásával kezdtük. Elolvastam a gyerekeknek Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjét, majd közösen beszélgettünk kicsit, hogy mik a céljaik, álmaik, mit szeretnének megtanulni. Ehhez használtuk a munkafüzet színezőjét is.
A beszélgetésünk után a „Célba dobás” játékkal folytattuk. A végén hangsúlyoztuk, hogy ha valami nem sikerül elsőre, akkor sem szabad feladni!
A foglalkozás zárásaként az „Óvó néni játékát” választottam és „maci jelmezben” visszatérve a gyerekekhez, segítettek az eltévedt „mackó kislánynak”.