2021. januárjában szerettük volna jó célokat elérni. Elővettük a Pozitivity társasjátékot, melyet nagyon kedvelnek a gyerekek, a legjobb mikor célba érünk a várba, az is izgalmas mikor sok szívet gyűjtünk. A következőkben elkészítettük a bakancslistát, melyre vágyaikat írták fel a gyerekek, meglepetésemre inkább a családdal kapcsolatos álmaikat írták fel. Ezzel kifejezve kötődésüket: családi békét várnak, újra együtt legyen a család. Szeretnének többet sportolni: úszni, biciklizni.
Célok kitűzése és elérése
A gyermekeknek elmondtuk, hogy mit jelent a büszkeség és a célkitűzés az ő kis nyelvükön. Példákkal szemléltetve szépen megbeszéltük a szavak tartalmát. Pl. Az anyukájuk miért lehet rájuk büszke? A célbazoknis feladatot nagyon élvezték. Ki ki megfogalmazta a saját célját. Pl szeretne iskolába menni, okos ügyes lenni.
A gyermekeknek elmondtuk, hogy mit jelent a büszkeség és a célkitűzés az ő kis nyelvükön. Példákkal szemléltetve szépen megbeszéltük a szavak tartalmát. Pl. Az anyukájuk miért lehet rájuk büszke? A célbazoknis feladatot nagyon élvezték. Ki ki megfogalmazta a saját célját. Pl szeretne iskolába menni, okos ügyes lenni.
Célok kitűzése, versenyszellem alakítása szabályok betartásának fontossága.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A célok támogatják az önbecsülésünket, azt eredményezik, hogy magabiztosnak és hatékonynak érezzük magunkat, továbbá a nagy cél felé haladva minden részcél elérése újabb lehetőség arra, hogy az érzelemeink felpezsdüljenek.
Sokat beszélgettünk arról, hogy ha hisznek magukban, akkor a céljaikat is sokkal könnyebben el fogják érni, és nagyon fontos az is, hogy a cél eléréséig milyen sokat vátoznak, fejlődnek, okosodnak. Célbadobó játékon keresztül megfogalmazták milyen célt szeretnének elérni, és ezután mindenki lerajzolta.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Dekoráció készítése a mesesarokba.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 2. b osztály tanulói közeli és távoli célok elérését tűzte ki magának. Teljesüljenek!
Képesek vagyunk rá!
Cél: A foglalkozás célja az, hogy a gyermekek tudjanak jó, megvalósítható célokat kitűzni, és tegyenek meg mindent azért, hogy ezeket meg is valósítsák. Ha elérnek egy célt, amit kitűztek, akkor megjutalmazhatják magukat.
Korcsoport: 4-6 éves óvodáskorú gyermekek
Elhelyezkedés: körben ülünk a szőnyegen.
Foglalkozás menete:
Ráhangolódás a foglalkozásra: A gyermekekkel a Rongybaba relaxációs gyakorlattal kezdjük a foglalkozást. A gyerekek nagy örömmel végezték minden nap a feladatot!
Motiválás: Kerekerdő kalandra hív téged vers elmondása, majd kitűztük a céljainkat.
Mesélés Elmeséltem a Boldog vár meséjét, melyhez bábokat használtam, a gyermekek figyelmesen hallgatták a történetet és mesélés közben beleélték magukat a történetbe.
Beszélgetés A mese végén megbeszéltük, hogy a gyermekek életében volt-e olyan dolog, amit szerettek volna elérni, de nem sikerült. Kinek mi a legnagyobb álma, hogy milyen érzés amikor sikerül elérni, és milyen amikor nem. Mindenki megfogalmazhatta, hogy számára mi a boldogság.
Dramatikus játék: Megvalósítottuk az „Óvó néni” játéka játékot, melyhez maci plüssjátékkal játszottunk. A gyermekek a játék során szívesen segítettek a macinak a feladatok teljesítésében, így a végén sikerült a térképet kinyitni, és a Mackó a térkép segítségével hazatalált.
Szinezés: Kiszíneztük közösen a Boldogság várat! Majd szétvágtuk, és puzzle játékként a gyermekek ezzel játszottak. Szívesen segítettek társaiknak, akik nem tudták kirakni a puzzlet!
Zenehallgatás alkotás közben: Alkotás, játék közben meghallgatjuk Bagdi Bella: „Van nekem egy álmom!” című dalát, melynek ritmusára a gyermekek mozoghattak.
Egy mozgásos játékra hívtuk a gyermekeket, ahol egy mesés történetbe ágyazva feladatokat kellett teljesíteni minden gyermeknek, ahhoz, hogy eljussunk a mesebeli várba, a cél az volt, hogy minden gyermeknek sikerüljön teljesíteni minden feladatot. A feladatok egy része a csoportszobában volt, egy része a szabadban. Csillagokat követve mozogtunk, hógolyóval célba dobtunk, átkeltünk a veszélyes vízen, elrejtőztünk a veszély elől. Ebben segítettük egymást, ösztönöztük egymást, bátorítottuk egymást, így mindenki sikeresen legyőzte az akadályokat. Jó volt látni a gyermekek együttműködését.
Dramatikus játék: Zárásként a gyermekekkel varázshópelyheket vágtunk!