A célok kitűzése és elérése témában olyan célt próbáltunk megfogalmazni a csoportban, ami könnyen betartható, de nagyon fontos. Emiatt lett a mi célunk a madárvádelem, a madarak folyamatos etetése, itatása. Egy a/4-es papírra egy madarat rajzoltam, melyet közösen színeztünk ki, és ki is tettünk a csoportba, így nap, mint nap láttuk, mi a célunk. Sok ismeretet szereztünk az itt telelő madarakról, külső jegyeikről, táplálkozási szokásaikról. Madár-puzzlekat készítettem, melyeket a gyerekek kirakhattak játékidőben is. Árnyképeket párosítottunk színes képekkel. Új madáretetőt helyeztünk ki az udvarra, illetve saját készítésű madáreleséggel is „megajándékoztuk” a madarakat.
Célok kitűzése és elérése
A foglalkozást egy relaxációs gyakorlattal kezdtük majd meghallgattuk a „Van nekem egy álmom..” című dalt. A gyerekekkel közösen megbeszéltük kinek milyen célja van. Voltak akik ügyesen meg tudták fogalmazni de voltak olyanok is akiktől meg kellett kérdezni hogy volt-e olyan, amit nagyon szerettek volna és teljesült. Miután mindezeket megbeszéltük átmentünk a tornaterembe, ahol a célba dobást gyakoroltuk. Ez egy nagyon jó feladatnak bizonyult, mivel így a gyerekek érezhették azt hogy egy cél elérése ugyanolyan örömöt vált ki mint mikor a labdával betalálunk a célba!
A várva várt hóesés nagy hatással volt a beérkező gyermekekre. Megfelelő motivációt adott a célok, célkitűzések téma feldolgozásához. Közvetlen cél volt, hogy kimehessünk az udvarra hóembert építeni, csúszkálni. Ebből rávezettem őket a távolabbi célkitűzések lehetőségére, mint például mit szeretne nagyon megtanulni, ami egyelőre nem lehetséges valamilyen oknál fogva. Ez lehet az életkor, lehetőség, földrajzi elhelyezkedés miatt.
A közösen készített plakáton jelentek meg az egyéni célok. Képesek volta a közös munkára, jó hatással volt a csapatszellemre. Tudtak türelmesek lenni, egymás munkáját elismerni, megdicsérni.
Olvasás órán gyakran előkerülnek az illemkockák. Az illemkockákkal tanuljuk meg a viselkedési szabályokat.
A köszönés egy ősi formula, ami a kapcsolatteremtésre szolgál. Manapság ezt is tanítani kell, nem minden gyermeknél alakult ki.
Régi film felvételeket mutattam meg a gyerekeknek arról, hogyan beszéltek egymással egykor az emberek, felnőttek, gyermekek.
Tegeződés, nem tegeződés?
A gyerekek főleg a tegeződést ismerik.
Gyakorlatokkal tanuljuk a különböző köszönési formákat. Célunk, hogy ismerjük és szituációnak megfelelően alkalmazzuk ezeket.
A farsang elmaradhatatlan eseménye a mindenkori versengés, megmérettetés.
Ki a jobb, ki az ügyesebb, a bátrabb, a rafináltabb?
Egy-egy feladatban megmutatkozik melyik az a terület amiben az egyik gyermek kicsit ügyesebb,mint a többi, a másik feladat során pedig a másik gyermek erőssége bontakozik ki.
Majd végezetül együtt örülünk valamennyiük sikerének.
Megbeszéltük, mi a cél és mi a vágy- de azért vágyakoztunk is kicsit a nyár után. Célunk, hogy jól tanuljunk és akkor felhőtlenül élvezzük a nyaralást!
.Tasner Antal Általános Iskola
Célul tűztük ki, hogy a környéket minél jobban szeretnénk megismeni. Ennek érdekében a gyerekek túravezetők lesznek és megmutatják a kedvenc helyüket.
.Tasner Antal Általános Iskola
Célul tűztük ki, hogy a környéket minél jobban szeretnénk megismeni. Ennek érdekében a gyerekek túravezetők lesznek és megmutatják a kedvenc helyüket.