Januárban megpróbáltunk a legnagyobb hiányunkra figyelni…a szekrényrendre…kicsit nehezen ment utólag visszatekintve…fejlődtünk, de még nem tökéletes…
Célok kitűzése és elérése
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A célok kitűzése és elérése nagyon fontos, boldoggá tesz minket.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Megismerték a gyermekek, hogy Jánosnak milyen akadályokat kellett leküzdenie a Boldogságvár eléréséhez.
Elmesélték, hogy milyen céljaik vannak. Megbeszéltük, milyen nehézségekkel találkoznak a cél eléréséhez vezető úton.
Elmondták, hogy kik lesznek a segítőik.
Tevékenységeink során minden alkalommal fontosnak tartjuk, hogy motiváljuk a gyerekeket, valamint a célokat úgy tűzzük ki, hogy minden gyermek számára egyéni képességeikhez mérten teljesíthető legyen.
Ezt szolgálja a differenciált fejlesztés is Intézményünkben.
Lőrinci Napsugár Óvoda és Bölcsőde
A hónap elején sokszor meghallgattuk B.B.: Van nekem egy álmom c. dalát, azután spontán beszélgettünk arról, hogy miről is szól ez a dal. Amikor már többször meghallgattuk a dalt, és beszélgettünk róla (mivel kiscsoportosak vagyunk), akkor kezdtünk el bővebben foglalkozni ezzel a témával.
A tevékenységet az „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok…” c. relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezután megpróbáltuk elénekelni a dalt, természetesen CD-ről hallgatva, és közben „táncoltunk”, mozogtunk rá, majd arról beszélgettünk, hogy kinek mi lehet a célja. A gyerekek először olyan dolgokat mondtak, amit a dalban hallottak, de elmagyaráztam nekik, hogy lehetnek könnyebb és elérhetőbb céljaink is, amit itt az óvodában meg tudunk valósítani. Erre elkészítettünk egy tervet: egy papírra felragasztottuk az előre kivágott kis képeket, (pl.: felhúzza a cipőjét egy kisgyermek, vagy felöltözik egyedül…stb.) És akkor már beindult a fantáziájuk, hogy mit szeretnének elérni, mi lehetne a céljuk. Volt aki szerette volna egyedül összepakolni a játékokat, ebéd után egyedül elvinni a használt tányérokat a tálaló kocsira, egyedül felöltözni, megfésülködni…stb.) A foglalkozást a „Boldogvár”-ról szóló mesével fejeztük be. Az ezután következő napokban a gyerekek sokszor nézegették a „tervünkre” felragasztott képeket. H.Z. volt aki először kérte, hogy Ő szeretné elvinni a használt tányérokat ebéd után. Így azután napról, napra kérték a többiek is, így vált szokássá, hogy minden asztaltól valaki elviheti a tányérokat az ebéd végén. V.M. öltözködés közben felhívta a figyelmünket arra, hogy Ő már fel tudja venni a cipőjét egyedül, és hogy fényképezzem le és küldjem el az anyukájának a képet. Erre már a többiek is próbálkoztak, és így értük el kis kitűzött céljainkat. (Persze vannak még olyan gyermekeink is akik csak csendben figyelik a többieket 🙂 )
Debreceni Bárczi Gusztáv EGYMI
2021. januárjában szerettük volna jó célokat elérni. Elővettük a Pozitivity társasjátékot, melyet nagyon kedvelnek a gyerekek, a legjobb mikor célba érünk a várba, az is izgalmas mikor sok szívet gyűjtünk. A következőkben elkészítettük a bakancslistát, melyre vágyaikat írták fel a gyerekek, meglepetésemre inkább a családdal kapcsolatos álmaikat írták fel. Ezzel kifejezve kötődésüket: családi békét várnak, újra együtt legyen a család. Szeretnének többet sportolni: úszni, biciklizni.
A gyermekeknek elmondtuk, hogy mit jelent a büszkeség és a célkitűzés az ő kis nyelvükön. Példákkal szemléltetve szépen megbeszéltük a szavak tartalmát. Pl. Az anyukájuk miért lehet rájuk büszke? A célbazoknis feladatot nagyon élvezték. Ki ki megfogalmazta a saját célját. Pl szeretne iskolába menni, okos ügyes lenni.
A gyermekeknek elmondtuk, hogy mit jelent a büszkeség és a célkitűzés az ő kis nyelvükön. Példákkal szemléltetve szépen megbeszéltük a szavak tartalmát. Pl. Az anyukájuk miért lehet rájuk büszke? A célbazoknis feladatot nagyon élvezték. Ki ki megfogalmazta a saját célját. Pl szeretne iskolába menni, okos ügyes lenni.
Célok kitűzése, versenyszellem alakítása szabályok betartásának fontossága.