Betettük a bakancsunkba a rövid és a hosszútávú céljainkat!
Célok kitűzése és elérése
Olvasás órán gyakran előkerülnek az illemkockák. Az illemkockákkal tanuljuk meg a viselkedési szabályokat.
A köszönés egy ősi formula, ami a kapcsolatteremtésre szolgál. Manapság ezt is tanítani kell, nem minden gyermeknél alakult ki.
Régi film felvételeket mutattam meg a gyerekeknek arról, hogyan beszéltek egymással egykor az emberek, felnőttek, gyermekek.
Tegeződés, nem tegeződés?
A gyerekek főleg a tegeződést ismerik.
Gyakorlatokkal tanuljuk a különböző köszönési formákat. Célunk, hogy ismerjük és szituációnak megfelelően alkalmazzuk ezeket.
A farsang elmaradhatatlan eseménye a mindenkori versengés, megmérettetés.
Ki a jobb, ki az ügyesebb, a bátrabb, a rafináltabb?
Egy-egy feladatban megmutatkozik melyik az a terület amiben az egyik gyermek kicsit ügyesebb,mint a többi, a másik feladat során pedig a másik gyermek erőssége bontakozik ki.
Majd végezetül együtt örülünk valamennyiük sikerének.
Megbeszéltük, mi a cél és mi a vágy- de azért vágyakoztunk is kicsit a nyár után. Célunk, hogy jól tanuljunk és akkor felhőtlenül élvezzük a nyaralást!
.Tasner Antal Általános Iskola
Célul tűztük ki, hogy a környéket minél jobban szeretnénk megismeni. Ennek érdekében a gyerekek túravezetők lesznek és megmutatják a kedvenc helyüket.
.Tasner Antal Általános Iskola
Célul tűztük ki, hogy a környéket minél jobban szeretnénk megismeni. Ennek érdekében a gyerekek túravezetők lesznek és megmutatják a kedvenc helyüket.
.Tasner Antal Általános Iskola
Célul tűztük ki, hogy a környéket minél jobban szeretnénk megismeni. Ennek érdekében a gyerekek túravezetők lesznek és megmutatják a kedvenc helyüket.
Van nekem egy álmom…
Az első tanítási napot az új év köszöntésével, újévi köszöntő versek, jókívánságok felolvasásával kezdtük. Naptárt színeztünk, közben beszélgettünk, meséltek a gyerekek a téli szüneti élményeikről. A kicsinosított naptárt elneveztük „Cél-naptár”-nak.
A Boldogságóránkon célokkal, célkitűzésekkel kapcsolatos idézeteket vittem a gyerekeknek. A bennük megfogalmazott gondolatok segítségével tanakodtunk el azon, hogy melyek azok a módszerek, tanácsok, amik segítik, hogy a céljainkat elérjük. Milyen lépéseket kell tennünk?
Rajzokat készítettek ennek az „elméletnek”, tapasztalatnak a rögzítésére. Szorgosan készültek a cél-lépcsők, cél-hegyek, melyeknek a csúcsára kell feljutni. Ide fogalmazták meg, hogy mit szeretnének elérni. Szavakat, szókapcsolatokat gyűjtöttünk: pozitív hozzáállás, konkrét célkitűzés, kitartás, terv kidolgozása, lelkesedés stb.
Megbeszéltük, vannak-e az osztályunkban javítandó területek. Egyöntetűen a magatartás javítását nevezték meg elsőként. Ehhez dolgoztunk ki tervet.
Szerintem ennek a hónapnak a dala lett a gyerekek kedvence. Imádtak rá táncolni, játszani.
A céljaink között szerepelt, hogy a decemberben elmaradt feladatunkat pótoljuk, gondoljunk az éhező kis madarakra. A madáretetők, nagy kitartással és lelkesedéssel készültek.
A mi osztályunk az egy évre szóló, titkos céljai CÉL-BEFŐTT-be kerültek. Mindenki egy lapra megfogalmazta vagy lerajzolta, mi az, amit egy év múlva szeretne, ha megvalósulna. Bedobtuk a befőttes üvegbe. Gondosan tartósítottuk, lekötöztük.
A „Ha én kincs lennék…” játék nagyon tetszett a gyerekeknek. Nagyon jó ötletek születtek: barátság, gyógyír, ölelés, természet, cica…
Rajzban mondták el azt is, hogy milyen elért eredményeikre a legbüszkébbek.
Név-játékot játszottunk: a keresztnevük kezdőbetűjével kellett a célkitűzést segítő szavakat hozni. „Anna vagyok, hozok nektek akaratot.” Laura lelkesedést, Karolina küzdést hozott nekünk…
Elmeséltem nekik a Két favágó című mesét, és gondolkodási időt adtam a mese befejezésére. Egy másik alkalommal beszéltük meg a megoldást, és mondtuk el a mese csattanóját.
A már több mint 1 éve zajló pandémia egyre csak nehezítette a Boldogságórák megtartását. Ez év januárra eljutottunk odáig, hogy a foglalkozásokon résztvevő osztály harmada, időnként fele hiányzott. Mindezek ellenére a megmaradt létszámmal szorgoskodtunk. Kérem, a tisztelt Olvasókat, vegyék figyelembe azt, hogy a diákok – bár némi nehézséggel-, de így is ügyesen helytálltak. Kevesebb az elkészült munka, viszont azt szívvel-lélekkel készítették. Mivel az időhiánnyal is probléma volt, ezért egy-egy hónap tematikáját kisebb csúszásokkal dolgoztuk fel. Márciusban pedig már a szülők bevonására is szükség volt, akik nagyobb része nyitott és együttműködő volt.
Január: Célok kitűzése
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy miért van szükség célokra, mit jelent a célkitűzés. Mindannyian egyetértettünk abban, hogy célokra szükségünk van, amelyek tudatosak, tervszerűek.
Mindenki más és más célkitűzést állít maga elé, amely lehet rövid-, közép- és hosszútávú. Ezt tükrözni fogják a gyerekek munkái. Sokféle területen tűzhetünk ki célokat: iskola, karrier, kapcsolatok, család, barátok, hobbi, utazás, egészség.
Ahhoz, hogy céljainkat elérjük szükségünk van kitartásra, a környezetünkben lévő emberek támogatására, szorgalomra.
A célokhoz mindenki a saját életútja ösvényén lépked, hol lassabban, hol gyorsabban, ezért lábnyomokon szemléltettük, hogy ki, milyen célokat állított fel magának és mit szeretne elérni az életben. Két nagy tábor alakult ki: a realisták, akik a jelenben gondolkodnak és egyelőre megelégszenek azzal, hogy jókat játszanak, barátaikkal, osztálytársaikkal közös élményeket szerezzenek, saját szobát, telefont kapjanak. Valamint az örök optimisták, akik közép- és hosszútávban gondolkodnak avagy mernek nagyokat álmodni, mint pl. külföldre eljutni, ott élni, nem is akárhogyan…. Van, aki robotházban szeretne élni vagy gazdag szeretne lenni. Számomra a legtetszetősebb célkitűzés: ,,Király akarok lenni a világ végén.” Talán sosem tudjuk meg, hogy valóra válik-e , de szurkolunk. 😊