A téma feldolgozásánál az a cél, hogy a gyerekek tisztában legyenek, hogy a nehézségek, kudarcok természetes velejárója a célok megvalósításának.
Bevezetésként meghallgattuk a ,, Van nekem egy álmom” c. dalt.
Aztán odaadtam nekik a feladat lapokat, ami esetleg segíthet a gyerekeknek.
A téma feldolgozásához elolvastam nekik a Boldogvár meséje c. mesét.
Majd a végén a könyvben lévő kérdéseket beszélgettük át.
Célok kitűzése és elérése
Ezen az órán megbeszéltük, hogy a céljaink eléréséért tenni kell! Kitartásra, szorgalomra van szükség. Miután értkeltük az elmúlt évet, új reális céljaikat jelenítették meg a gyerekek rajzos formában.
Foglalkozást kezdő ének: Bagdi Bella Van nekem egy álmom című dal meghallgatása, „eljátszása”, táncolás. Ezt követően a szövegre figyelve, beszélgetőkör kezdeményezése.
A téma feldolgozását egy érdekes, figyelemfelkeltő játékkal kezdtem. A Boldogságvárpuzzle című játék alapján a gyerekek a téma feldolgozásául szolgáló meséhez kapcsolódó képet rakhatnak ki, melynek elrejtett darabjait előbb térkép segítségével találhatják meg. Bezzeg Andrea Boldogvár meséje című meséjének meghallgatása.
A foglalkozás lezárásaként a gyerekek lerajzolhatták, mi az, amit szeretnének megtanulni, kipróbálni, majd zenét hallgattunk Bagdi Bella gyerekdalaiból.
A hét fő témája a TESTÜNK volt. . Rengeteg lehetőség adódott a testrészek megnevezésére, funkciójuk, formáik megbeszélésére, hasonlítgatásra. Hoztak a gyerekek könyveket, ezeket minden nap élvezettel lapozgatták, bővítve ezáltal ismereteiket, kézzelfoghatóbbá téve számukra az elvontabb dolgokat. Ebből kiindulva közelítettük meg a célok kitűzése témát. A testükkel kapcsolatos közvetlen élmények jó alapot szolgáltattak arra a fontos célra, hogy az egészségüket meg kell őrizni. Ezzel kapcsolatban könnyen fogalmaztak meg célokat, sőt azt is, hogyan érhetik el mindazokat. Ezen túlmutatva a nagyobbak elmesélték milyen célok lebegnek a szemük előtt (focista, lovas, énekes…stb.) és ezek megvalósulásához milyen út vezet, mit kell megtenniük, hogy elérjék őket.
Beszédes József Általános Iskola
Ismét a tanulók életkorára, az előttük álló feladatok átgondolására helyeztem a hangsúlyt ebben a témában. A középiskolai felvétel elérésével, a jövőbeni tervek megvalósításával kapcsolatban fogalmaztak meg terveket, célokat a tanulók. Ki rövidebb távú, ki hosszú távú célokat. A megvalósításhoz szükséges lépéseket kellett a létrafokokhoz odaírniuk.
A gyerekek megfogalmazták céljaikat, amelyek változatosak voltak. Van, aki ki szeretne békülni a barátjával, mások a járvány végét várják, megint mások jobban szeretnének tanulni.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Az ötödik hónap témáját, egy célbadobós játékkal kezdtük el, így szemléltetve azt, hogy-hogyan működik egy cél kitűzése és elérése. Salátát is készítettünk, melyet egy közös célként tűztünk ki magunk elé, és láttuk, hogy együtt sokkal gyorsabban, jó hangulatban értük el a célunkat. Boldogságvár puzzle, aminek darabjai el vannak rejtve az óvoda területén. A közös cél elérése érdekében, össze kell dolgozniuk. Jó kis feladvány volt és közösen elérték a célt. Közösen hóembert építettünk, angyalkákat formáztunk. A Varázshópelyhek játék során már könnyebb volt célokat megfogalmazni, itt már értették a különbséget. Mindenki kapott egy lapot, amire lerajzolhatta, hogy mit szeretne kipróbálni, sportolni, megismerni, stb. Kíváncsiak voltak a társaik válaszára¸ ötleteket merítettek egymás rajzaiból, közös célok is megfogalmazódtak. A vár ötödik lépcsőfokára felraktuk a célok elérésének a jelét, majd a gyerekek úgy rakták fel a jelüket, hogy közben megfogalmazták a jelenlegi legfontosabb céljukat.
A gyerekeket ösztönözzük arra, hogy a kitűzött célokat elérjék az óvodai feladatok során is. Céljaik beteljesítése nagy örömöt okoz számukra és számunkra is.
Arra ösztönözzük óvodásainkat, hogy a kihívást jelentő feladathelyzetekben is igyekezzenek kitartóan véghezvinni azt.