A célok hónapjának megvalósulása:
Új év ,új célok.
Milyen céljaid vannak az óvodában?
Milyen céljaid lesznek az iskolában?
Milyen felnőtt szeretnél lenni?
Ezekről beszélgettünk,terveket,célokat fogalmaztak meg.
Nagy örömömre az egyik kislány ,,óvó néni „szeretne lenni felnőtt korában,ez nagyon jól eső érzés.
A szülőket is bevontuk, hogy ők is fogalmazzanak meg hosszabb, vagy rövid távú céljaikat.
Mindenki írt,ezt felolvastuk, majd egy szép színes nyíl alakú papírra ragasztva a falra tettük ki.
Nagy sikernek éreztem, hogy a szülők is aktív részesei lehettek ennek a hónapnak.
Célok kitűzése és elérése
A téma feldolgozásánál az a cél, hogy a gyerekek tisztában legyenek, hogy a nehézségek, kudarcok természetes velejárója a célok megvalósításának.
Bevezetésként meghallgattuk a ,, Van nekem egy álmom” c. dalt.
Aztán odaadtam nekik a feladat lapokat, ami esetleg segíthet a gyerekeknek.
A téma feldolgozásához elolvastam nekik a Boldogvár meséje c. mesét.
Majd a végén a könyvben lévő kérdéseket beszélgettük át.
Ezen az órán megbeszéltük, hogy a céljaink eléréséért tenni kell! Kitartásra, szorgalomra van szükség. Miután értkeltük az elmúlt évet, új reális céljaikat jelenítették meg a gyerekek rajzos formában.
Foglalkozást kezdő ének: Bagdi Bella Van nekem egy álmom című dal meghallgatása, „eljátszása”, táncolás. Ezt követően a szövegre figyelve, beszélgetőkör kezdeményezése.
A téma feldolgozását egy érdekes, figyelemfelkeltő játékkal kezdtem. A Boldogságvárpuzzle című játék alapján a gyerekek a téma feldolgozásául szolgáló meséhez kapcsolódó képet rakhatnak ki, melynek elrejtett darabjait előbb térkép segítségével találhatják meg. Bezzeg Andrea Boldogvár meséje című meséjének meghallgatása.
A foglalkozás lezárásaként a gyerekek lerajzolhatták, mi az, amit szeretnének megtanulni, kipróbálni, majd zenét hallgattunk Bagdi Bella gyerekdalaiból.
A hét fő témája a TESTÜNK volt. . Rengeteg lehetőség adódott a testrészek megnevezésére, funkciójuk, formáik megbeszélésére, hasonlítgatásra. Hoztak a gyerekek könyveket, ezeket minden nap élvezettel lapozgatták, bővítve ezáltal ismereteiket, kézzelfoghatóbbá téve számukra az elvontabb dolgokat. Ebből kiindulva közelítettük meg a célok kitűzése témát. A testükkel kapcsolatos közvetlen élmények jó alapot szolgáltattak arra a fontos célra, hogy az egészségüket meg kell őrizni. Ezzel kapcsolatban könnyen fogalmaztak meg célokat, sőt azt is, hogyan érhetik el mindazokat. Ezen túlmutatva a nagyobbak elmesélték milyen célok lebegnek a szemük előtt (focista, lovas, énekes…stb.) és ezek megvalósulásához milyen út vezet, mit kell megtenniük, hogy elérjék őket.
Beszédes József Általános Iskola
Ismét a tanulók életkorára, az előttük álló feladatok átgondolására helyeztem a hangsúlyt ebben a témában. A középiskolai felvétel elérésével, a jövőbeni tervek megvalósításával kapcsolatban fogalmaztak meg terveket, célokat a tanulók. Ki rövidebb távú, ki hosszú távú célokat. A megvalósításhoz szükséges lépéseket kellett a létrafokokhoz odaírniuk.
A gyerekek megfogalmazták céljaikat, amelyek változatosak voltak. Van, aki ki szeretne békülni a barátjával, mások a járvány végét várják, megint mások jobban szeretnének tanulni.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Az ötödik hónap témáját, egy célbadobós játékkal kezdtük el, így szemléltetve azt, hogy-hogyan működik egy cél kitűzése és elérése. Salátát is készítettünk, melyet egy közös célként tűztünk ki magunk elé, és láttuk, hogy együtt sokkal gyorsabban, jó hangulatban értük el a célunkat. Boldogságvár puzzle, aminek darabjai el vannak rejtve az óvoda területén. A közös cél elérése érdekében, össze kell dolgozniuk. Jó kis feladvány volt és közösen elérték a célt. Közösen hóembert építettünk, angyalkákat formáztunk. A Varázshópelyhek játék során már könnyebb volt célokat megfogalmazni, itt már értették a különbséget. Mindenki kapott egy lapot, amire lerajzolhatta, hogy mit szeretne kipróbálni, sportolni, megismerni, stb. Kíváncsiak voltak a társaik válaszára¸ ötleteket merítettek egymás rajzaiból, közös célok is megfogalmazódtak. A vár ötödik lépcsőfokára felraktuk a célok elérésének a jelét, majd a gyerekek úgy rakták fel a jelüket, hogy közben megfogalmazták a jelenlegi legfontosabb céljukat.
A gyerekeket ösztönözzük arra, hogy a kitűzött célokat elérjék az óvodai feladatok során is. Céljaik beteljesítése nagy örömöt okoz számukra és számunkra is.