A gyerekek történelem tankönyvéből öt véletlenszerűen választott szó felhasználásával írtuk egy verset, amely arról szól, hogy milyen lesz az osztály két év múlva. Akkor lesznek hetedikesek. A vershez többféle illusztráció is készült.
Célok kitűzése és elérése
A gyerekekkel kipróbáltuk a társasjátékot. Beszélgettünk arról, hogy a célokat vajon egyszerű vagy nehéz elérni, és úgy mit a társasban az életben is vannak feladatok amiket el kell, hogy végezzünk, mielőtt célba érnénk,
A saját osztályomon kívül a 2. b osztályban is tartottam boldogság órákat. Az öreg halász és nagyravágyó felesége történetén keresztül mutattam be a célokat. Fontosnak tartom, hogy legyenek céljaink s ne értelmetlen dolgokon törjük a fejünket, ami sokszor haszontalan. A gyerekek is felismerték, hogy boldogabbak és sikeresebbek lesznek, ha tesznek is a céljaik megvalósulásainkért. Elsősorban választani kell egy reális célt, amit el is tudnak érni. Ebben segítettem nekik ötletek felvázolával…rajzokkal.
A saját osztályomon kívül a 2. b osztályban is tartottam boldogság órákat. Az öreg halász és nagyravágyó felesége történetén keresztül mutattam be a célokat. Fontosnak tartom, hogy legyenek céljaink s ne értelmetlen dolgokon törjük a fejünket, ami sokszor haszontalan. A gyerekek is felismerték, hogy boldogabbak és sikeresebbek lesznek, ha tesznek is a céljaik megvalósulásainkért. Elsősorban választani kell egy reális célt, amit el is tudnak érni. Ebben segítettem nekik ötletek felvázolával…rajzokkal.
A feladat az volt, hogy írjanak vagy rajzoljanak a gyerekek a három halacskába három kívánságot, aminek teljesülését nagyon szeretnék. Ezután meg is beszéltük, hogy ki mit szeretne, és hogy miért.
Csoportokban akváriumokat készítettünk kis halacskákkal.A kavicsok alá minden csoport tag elrejtett egy fontos célt,amelyet év végéig kíván teljesíteni.
Beszélgettünk arról, hogy milyen ügyesek már. „Ki mit szeretne” és „ki mit tud már” játékot játszottunk. Önellátó feladataikat most tanulgatják, sajátítják el. A próbálkozásokat mosolygós pecséttel jutalmaztam. A tisztaságra, önellátásra való törekvések első céljai közé tartozik, hogy megtanuljunk kezet mosni. Eljátszottuk az egész testünk „megmosását”, miközben gyakoroltuk a testrészeket, érzékszerveket ízületeket. Általában születnek már gondolatok, magukkal kapcsolatos, „a miért, mit, hogyan?” kérdéseinkre, amire a többi éppen nem beszélő kisgyerek is figyel. A kezünk mosását a valóságban a mosdóban is eljátszottuk a helyes technikát gyakorolva, kézmosós dalocskát énekelve. Beszélgettünk a víz kapcsán a természet védelméről, hogy vigyázunk a vízre, nem folyatjuk feleslegesen, egymást is figyelmeztetjük. Célul tűztük ki, hogy mindenki értse, ” A víz a mi kincsünk”. kifejezést.
Az osztály tanulói egyesével leírták céljukat, melyet felragasztottunk egy plakátra.
Az osztály tanulói egyesével leírták céljukat, melyet felragasztottunk egy plakátra.
A sok nehézséget hozó őszi időszak után reményteli szívvel fogalmaztuk meg év végére elérendő céljainkat.