A mai boldogságóra keretében az űrhajót készítettük el a gyerekekkel. Megkaptuk az anyagokat és az eszközöket, de mielőtt hozzákezdtünk volna, beszélgettünk a céljainkról. A céljaikat kis papírra írták, melyet apróra hajtogattunk. Próbáltunk olyan célokat kitűzni, melyek év végéig, de legalább egy éven belül megvalósíthatóak. Ezek főként tanulással, magatartással kapcsolatos célok voltak. Az óra második felében elkészítettük az űrhajókat, melyek belsejébe kerültek a céljaik. A fotózás után a tantermünk üveges szekrényében lettek elhelyezve! Kíváncsian várjuk, hogy kinek és mikorra sikerül megvalósítani az elképzelt célt….
Célok kitűzése és elérése
A mai boldogságóra keretében az űrhajót készítettük el a gyerekekkel. Megkaptuk az anyagokat és az eszközöket, de mielőtt hozzákezdtünk volna, beszélgettünk a céljainkról. A céljaikat kis papírra írták, melyet apróra hajtogattunk. Próbáltunk olyan célokat kitűzni, melyek év végéig, de legalább egy éven belül megvalósíthatóak. Ezek főként tanulással, magatartással kapcsolatos célok voltak. Az óra második felében elkészítettük az űrhajókat, melyek belsejébe kerültek a céljaik. A fotózás után a tantermünk üveges szekrényében lettek elhelyezve! Kíváncsian várjuk, hogy kinek és mikorra sikerül megvalósítani az elképzelt célt….
A játékos cselekedtetés közben, eljutunk a kijelölt célhoz, mely a gyerekeknek sikerélményt hoz.
I. Relaxáló feladat: Almaszedés, szőlőszüret.
II. Rend a lelke mindennek: tantermi rend megfigyelése. Mit tudnál még szépíteni rajta? Játék: Mi változott?
III. A cél eléréséhez vezető út megbeszélése a lépcsősorral szemléltetve. Mi szeretnél lenni, ha nagy leszel? Mi a hozzá vezető fokozatos út? Mik a lépcsőfokok?
IV. Az 5 perces Piston animációs film megtekintése. Beszélgetés a filmről, a helyes célokról, ki hogy cselekedett a mesében?
V. Varga Irén: Mi leszek, ha nagy leszek című vers meghallagtása. Te milyen szuper erővel szeretnél rendelkezni a célod elérése érdekében?
VI. Rajzok készítése a szuper erőkről és a célokról. Plakát készítése a rajzokból. Címe: Ha nagy leszek.
VII. A hónap dalának folyamatos hallgatása a rajzolás alatt. A dal közös éneklése.
VIII. Meditáció az óra végén.
Sünikéinket a héten királyfikká és királylányokká varázsolta egy varázsló, akiknek még kellett küzdeniük saját „sárkányukkal”,a sárkány pedig az elénk háruló akadályokat jelképezte, s nekünk még kellett találnunk a lehető legoptimálisabb megküzdési stratégiát. Beszélgettünk a hétköznapok során felmerülő nehézségekről, problémákról, konfliltusokról. Minden kispajtás elmesélhette, legutóbbi konfliktusát és megbeszéltük, hogyan oldódott az meg. Jó vége lett-e, vagy esetleg megoldódhatott volna jobban is?
Majd megismerkedtünk Bezzeg Andrea Aranykulcs című meséjével, s a gyermekek kiszínezhették a hozzá tartozó sárkányos színezőket, melyeket együtt helyeztünk ki csoportszobánkban.