Célok kitűzése és elérése
Az újév alkalmából mindenki felírt egy jókívánságot név nélkül, majd egy kalapból ezt kihúztuk és felolvastuk. Kiderült, hogy sok kívánság csak úgy teljesülhet, ha teszünk érte. Ezzel kapcsolatban a gondolataikat egy feladatlap segítségével mindenki egyedül fogalmazta meg. Végül tettünk egy osztályfogadalmat is. Bízzunk benne és önmagunkban, hogy sikerül betartani a fogadalmat. Ha igen, akkor azt biztosan megünnepeljük.
Célok kitűzése és elérése
2022-re vonatkozóan fogalmaztak meg maguknak célokat a gyerekek.
2022-re vonatkozóan fogalmaztak meg maguknak célokat a gyerekek.
Szilvia Kerekes.Zsomborné Hargitai
Boldogságóra – 2022. január
Témakör: Célok kitűzése és elérése – 8. b osztály (két csoportban)
Foglalkozást tartó pedagógus. Molnár Márta
Tanórai keret: célnyelvi civilizáció
Az előző tanév végén az osztállyal a Hála témát dolgoztuk fel.
Végzős nyolcadik osztály lévén a felvételi időszak elejére kívánkozott a Célok kitűzése és elérése témakör, hisz ilyenkor a pálya- illetve a középiskola választással kapcsolatban egyre jobban körvonalazódik a tanulókban valamilyen távlati cél, nevezetesen, hogy jó felvételit írjak, jó középiskolába kerüljek, a tanév végi németvizsgám jól sikerüljön stb.
Lassan jutottunk el arra a pontra, hogy olyan egyszerű szavakat is konkretizálni kell, hogy kinek mi számít jónak? Azt gondolom, ez volt a legnehezebb a foglalkozáson.
Az osztállyal két csoportban, külön-külön tartott foglalkozáson dolgoztuk fel a témát, két nyelven, részben németül.
Milyen lépésekben jutottunk el ahhoz a megfogalmazáshoz, hogy apró célokkal érjük el a „nagy célokat”?
Képelemzés – beszélgetés (Kép: Boldogságóra kézikönyv 147. oldal) – csoportmunka
Az ifjú és az angyal –a történet meghallgatása, a tanulság megbeszélése (frontális)
A céltalan és a céllal rendelkező ember jellemzése (önálló írásbeli feladat, majd pármunkával bővítés)
A belső cél megfogalmazása (frontális)
Idézetek értelmezése (pármunka)
Beszélgetés: Út a céltól az eredményig (frontális – összegzés: táblakép)
Melyik téma tesz boldoggá? Melyik témával szeretnél többet foglalkozni? (post it – táblakép)
A foglalkozás legszebb része volt számomra, ahogy megfogalmazták a gyerekek mindkét csoportban, hogy a lehetőségekkel élni kell, a képességet, a szorgalmat meg kell becsülni, az eredményt pedig küzdelemmel, akarattal, kitartással, cselekedetekkel, tettekkel lehet elérni.
A foglalkozások végén megfogalmaztak a gyerekek egy-egy saját célt szeptember végéig. (Rögzítették füzetükbe. Hamarosan megnézzük, elérték-e?)
Távlati céljaikat összegyűjtöttük egy dobozba, lezártuk, a tanév végén bontjuk fel. Nagyon kíváncsi vagyok!
A gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy ki mi szeretne lenni. Ha szuperhős lenne, milyen szuper erővel rendelkezne, mit csinálna. Ezután a tanulók mindezeket le is rajzolták.
Osztályfőnöki órán gyűjtöttünk nagyon sok jobbnál jobb idézetet, ami szerintünk a mi az életcélunkat meghatározza. Nagyon nehezen választottuk ki azt az ötöt, ami legjobban tetszett mindenkinek. Szavazással sikerült kiválasztani , amit az osztálytermünkben a falunkra tűztünk ki, hogy egész évben motiváljon bennünket..
Osztályfőnöki órán gyűjtöttünk nagyon sok jobbnál jobb idézetet, ami szerintünk a mi az életcélunkat meghatározza. Nagyon nehezen választottuk ki azt az ötöt, ami legjobban tetszett mindenkinek. Szavazással sikerült kiválasztani , amit az osztálytermünkben a falunkra tűztünk ki, hogy egész évben motiváljon bennünket..
Szilvia Kerekes.Zsomborné Hargitai
Boldogságóra – 2021. szeptember
Témakör: Célok kitűzése és elérése – 8. b osztály (két csoportban)
Foglalkozást tartó pedagógus. Molnár Márta
Tanórai keret: célnyelvi civilizáció
Az előző tanév végén az osztállyal a Hála témát dolgoztuk fel.
Végzős nyolcadik osztály lévén a felvételi időszak elé kívánkozott a Célok kitűzése és elérése témakör, hisz ilyenkor a pálya- illetve a középiskola választással kapcsolatban egyre jobban körvonalazódik a tanulókban valamilyen távlati cél, nevezetesen, hogy jó felvételit írjak, jó középiskolába kerüljek, a tanév végi német vizsgám jól sikerüljön stb.
Lassan jutottunk el arra a pontra, hogy olyan egyszerű szavakat is konkretizálni kell, hogy kinek mi számít jónak? Azt gondolom, ez volt a legnehezebb a foglalkozáson.
Az osztállyal két csoportban, külön-külön tartott foglalkozáson dolgoztuk fel a témát, két nyelven, részben németül.
Milyen lépésekben jutottunk el ahhoz a megfogalmazáshoz, hogy apró célokkal érjük el a „nagy célokat”?
Képelemzés – beszélgetés (Kép: Boldogságóra kézikönyv 147. oldal) – csoportmunka
Az ifjú és az angyal –a történet meghallgatása, a tanulság megbeszélése (frontális)
A céltalan és a céllal rendelkező ember jellemzése (önálló írásbeli feladat, majd pármunkával bővítés)
A belső cél megfogalmazása (frontális)
Idézetek értelmezése (pármunka)
Beszélgetés: Út a céltól az eredményig (frontális – összegzés: táblakép)
Melyik téma tesz boldoggá? Melyik témával szeretnél többet foglalkozni? (post it – táblakép)
A foglalkozás legszebb része volt számomra, ahogy megfogalmazták a gyerekek mindkét csoportban, hogy a lehetőségekkel élni kell, a képességet, a szorgalmat meg kell becsülni, az eredményt pedig küzdelemmel, akarattal, kitartással, cselekedetekkel, tettekkel lehet elérni.
A foglalkozások végén megfogalmaztak a gyerekek egy-egy saját célt szeptember végéig. (Rögzítették füzetükbe. Hamarosan megnézzük, elérték-e?)
Távlati céljaikat összegyűjtöttük egy dobozba, lezártuk, a tanév végén bontjuk fel. Nagyon kíváncsi vagyok
Űrhajót rajzoltak a gyerekek, elérendő céljaikat írták fel. Néhány hónap múlva ellenőrizzük, hogy sikerült-e teljesíteni.