Beszámoló a januári boldogságóráról
Készítette: Ritter Andrea
8. osztály
2022. 01. 10.
Motivációs idézetekkel mozaikos formában, néma csendben csoportokat alkottunk, a gyerekek a tanórán ezekben a 3 fős kiscsoportokban dolgoztak. Elsőként a szilveszteri fogadalmaikat beszélték meg és azt, hogy volt-e olyan elért céljuk, ami különösen nagy örömet okozott nekik. Majd egy általam elkészített online tankocka keretében a különböző célokat definiálták, amikre példákat is hoztunk a személyes életükből. Kiscsoportban átbeszélték a sikeres célbaérés 7 technikáját, hogy szerintük miért fontosak ezek a célok elérésében, ezt frontális formában ellenőriztük. Ezt követően a csoportok közösen töltötték ki 5 életterületen a céljaikra vonatkozó táblázatot, amit aztán körforgóban egy-egy csoporttag bemutatásában elő is adtak. Végül minden csoport készített egy közös bakancslistát, amelyen a 2022-ben tervezett élményeiket, céljaikat gyűjtötték össze és mesélték el egymásnak.
A diákok élvezték a csoportmunkát, a téma lekötötte a figyelmüket, olykor túl nagy lelkesedéssel is kommunikáltak a feladatok végrehajtása közben.
Célok kitűzése és elérése
Reményekkel teli tértünk vissza a 2022-es évben az óvodába.
Mindenki türelmetlenül várta, hogy mesélhessen ünnepi élményeiről. A gyerekek lelkesen meséltek a „Mézeskalács-illatú” Karácsonyukról, a finom ételekről, az ajándékokról amiket kaptak, de legfőképpen a családjukkal együtt töltött időszakról.
Megbeszéltük kinek, mi a kívánsága erre az új évre, hogyan tehetnénk egymást mosolygósabbakká. Kiválasztottuk milyen kulcsszavakat használjunk az idei évben, mint például: „Köszönöm! Kérlek! Bocsáss meg! Ne haragudj! Elnézést!”
Ezeket használva, reméljük, hogy sikeresebb lesz az idei évünk.
Elkészítettük „Szerencsemalacainkat”, majd egy vidám „Hócsatával” zártuk a napot.
Hozzon az új év mindenkinek,
Boldog Pillanatokat,
ezt kívánja a „Napcska csoport”.
Életünk értelmét a célok határozzák meg. Központi feladatunk volt a foglalkozás alkalmával.
Életünk értelmét a célok határozzák meg. Központi feladatunk volt a foglalkozás alkalmával.
Életünk értelmét a célok határozzák meg. Központi feladatunk volt a foglalkozás alkalmával.
Életünk értelmét a célok határozzák meg. Központi feladatunk volt a foglalkozás alkalmával.
Életünk értelmét a célok határozzák meg. Központi feladatunk volt a foglalkozás alkalmával.
Életünk értelmét a célok határozzák meg. Központi feladatunk volt a foglalkozás alkalmával.
Űrhajókra bíztuk vágyainkat, céljainkat, ha elértük újra láthatjuk őket.
Mindenki más és más. Ezt figyelembe véve a céljaink, motivációink, erősségeink és nehézségeink sem azonosak. Újévkor már-már szokás, hogy újévi fogadalmat kell tenni. A gyerekekkel mi is tettünk fogadalmakat, de inkább egy kitűzött célnak hívtuk azt. Sokkal erősebb jelzéssel bír az, hogy „az én célom”, az ez és ez.
Kétféle célt tűztünk ki magunk elé. Mindenki tett egy egyéni célt. Ez inkább képességbeli, szokásbeli, személyiségbeli fogadalmak voltak. Ezeket mindenki ráírta egy cetlire, majd ráragasztotta a saját asztalára, hogy minden nap emlékeztesse magát, amíg szerinte nem teljesítette azt a célt! Pl.: „Nem kapkodok, átgondolom, amit mondani szeretnék.”, „Bátor leszek, többet fogok jelentkezni!”, „Igyekszem többet nevetni!”.
Majd ezután csoportosan megbeszéltek a gyerekek egy közös célt is, ami fontos számukra 2022-ben. Ez látszik a képen is, hisz a fogadalmat felírtuk egy plakátra!
Nagyon élvezték a gyerekek ezt a feladatot, ezt érezték, hogy igazán róluk szól. Volt, aki megfogalmazta, hogyha nem is érjük el, de a legfontosabb, hogy próbálkozzunk! (Természetesen gond nélkül teljesítik a fogadalmukat, nagyon ügyesek!) 🙂
Mi MEGFOGADTUK!