1. Téma bevezetése
Miért olyan fontos, hogy legyenek céljaim? Mi erről a tanulók véleménye? Közös megbeszélés, véleményalkotás.
2. Téma feldolgozása
Történet a célról: Az ifjú és az angyal – felolvasás
Mik a legfontosabb céljaim? Táblázatba foglalva a legfontosabb célokat, kategóriák szerint. Ezt a tanulók önállóan végezték el.
Történet a cselekvés fontosságáról: Segíts rajtam!
3. Az óra lezárása
Témazáró 3 dolog: amit tanultam, amit gyakorlok, amit továbbadok
Célok kitűzése és elérése
– Foglalkozást kezdő relaxáció,
– Mesére hívó mondóka, Boldog Dóra báb,
– Boldogvár meséje című mese feldolgozása,
– Színező ,
– Van nekem egy álmom című dal meghallgatása és gyakorlása,
– A célok elérésének jelét felhelyezzük az 5. lépcsőfokra.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
A gyerekek megfogalmazták az új évre szóló terveiket.
Ebben a témában először megfogalmaztuk az elérendő célokat. Halakra írták fel a gyerekek ezeket. Labirintust építettünk, ennek végén voltak a halacskák. Ping-pong labdákat kellett szívószállal terelgetni a célig.
Jó kis feladat volt, élvezetes és fejlesztő is egyben.
Január – Célok kitűzése és elérése
Januárban mindig a jövőt tervezgetjük. Ebben volt segítségünkre a három halacska, amibe olyan kívánságokat írtak a gyerekek, amit nagyon szerettek volna, ha teljesülnek. A mesebeli aranyhalak pedig teljesítették azokat.
A célok hónapjának megvalósulása:
Új év ,új célok.
Milyen céljaid vannak az óvodában?
Milyen céljaid lesznek az iskolában?
Milyen felnőtt szeretnél lenni?
Ezekről beszélgettünk,terveket,célokat fogalmaztak meg.
Nagy örömömre az egyik kislány ,,óvó néni „szeretne lenni felnőtt korában,ez nagyon jól eső érzés.
A szülőket is bevontuk, hogy ők is fogalmazzanak meg hosszabb, vagy rövid távú céljaikat.
Mindenki írt,ezt felolvastuk, majd egy szép színes nyíl alakú papírra ragasztva a falra tettük ki.
Nagy sikernek éreztem, hogy a szülők is aktív részesei lehettek ennek a hónapnak.
A téma feldolgozásánál az a cél, hogy a gyerekek tisztában legyenek, hogy a nehézségek, kudarcok természetes velejárója a célok megvalósításának.
Bevezetésként meghallgattuk a ,, Van nekem egy álmom” c. dalt.
Aztán odaadtam nekik a feladat lapokat, ami esetleg segíthet a gyerekeknek.
A téma feldolgozásához elolvastam nekik a Boldogvár meséje c. mesét.
Majd a végén a könyvben lévő kérdéseket beszélgettük át.
Ezen az órán megbeszéltük, hogy a céljaink eléréséért tenni kell! Kitartásra, szorgalomra van szükség. Miután értkeltük az elmúlt évet, új reális céljaikat jelenítették meg a gyerekek rajzos formában.
Foglalkozást kezdő ének: Bagdi Bella Van nekem egy álmom című dal meghallgatása, „eljátszása”, táncolás. Ezt követően a szövegre figyelve, beszélgetőkör kezdeményezése.
A téma feldolgozását egy érdekes, figyelemfelkeltő játékkal kezdtem. A Boldogságvárpuzzle című játék alapján a gyerekek a téma feldolgozásául szolgáló meséhez kapcsolódó képet rakhatnak ki, melynek elrejtett darabjait előbb térkép segítségével találhatják meg. Bezzeg Andrea Boldogvár meséje című meséjének meghallgatása.
A foglalkozás lezárásaként a gyerekek lerajzolhatták, mi az, amit szeretnének megtanulni, kipróbálni, majd zenét hallgattunk Bagdi Bella gyerekdalaiból.