Osztályfőnöki órán gyűjtöttünk nagyon sok jobbnál jobb idézetet, ami szerintünk a mi az életcélunkat meghatározza. Nagyon nehezen választottuk ki azt az ötöt, ami legjobban tetszett mindenkinek. Szavazással sikerült kiválasztani , amit az osztálytermünkben a falunkra tűztünk ki, hogy egész évben motiváljon bennünket..
Célok kitűzése és elérése
Osztályfőnöki órán gyűjtöttünk nagyon sok jobbnál jobb idézetet, ami szerintünk a mi az életcélunkat meghatározza. Nagyon nehezen választottuk ki azt az ötöt, ami legjobban tetszett mindenkinek. Szavazással sikerült kiválasztani , amit az osztálytermünkben a falunkra tűztünk ki, hogy egész évben motiváljon bennünket..
Szilvia Kerekes.Zsomborné Hargitai
Boldogságóra – 2021. szeptember
Témakör: Célok kitűzése és elérése – 8. b osztály (két csoportban)
Foglalkozást tartó pedagógus. Molnár Márta
Tanórai keret: célnyelvi civilizáció
Az előző tanév végén az osztállyal a Hála témát dolgoztuk fel.
Végzős nyolcadik osztály lévén a felvételi időszak elé kívánkozott a Célok kitűzése és elérése témakör, hisz ilyenkor a pálya- illetve a középiskola választással kapcsolatban egyre jobban körvonalazódik a tanulókban valamilyen távlati cél, nevezetesen, hogy jó felvételit írjak, jó középiskolába kerüljek, a tanév végi német vizsgám jól sikerüljön stb.
Lassan jutottunk el arra a pontra, hogy olyan egyszerű szavakat is konkretizálni kell, hogy kinek mi számít jónak? Azt gondolom, ez volt a legnehezebb a foglalkozáson.
Az osztállyal két csoportban, külön-külön tartott foglalkozáson dolgoztuk fel a témát, két nyelven, részben németül.
Milyen lépésekben jutottunk el ahhoz a megfogalmazáshoz, hogy apró célokkal érjük el a „nagy célokat”?
Képelemzés – beszélgetés (Kép: Boldogságóra kézikönyv 147. oldal) – csoportmunka
Az ifjú és az angyal –a történet meghallgatása, a tanulság megbeszélése (frontális)
A céltalan és a céllal rendelkező ember jellemzése (önálló írásbeli feladat, majd pármunkával bővítés)
A belső cél megfogalmazása (frontális)
Idézetek értelmezése (pármunka)
Beszélgetés: Út a céltól az eredményig (frontális – összegzés: táblakép)
Melyik téma tesz boldoggá? Melyik témával szeretnél többet foglalkozni? (post it – táblakép)
A foglalkozás legszebb része volt számomra, ahogy megfogalmazták a gyerekek mindkét csoportban, hogy a lehetőségekkel élni kell, a képességet, a szorgalmat meg kell becsülni, az eredményt pedig küzdelemmel, akarattal, kitartással, cselekedetekkel, tettekkel lehet elérni.
A foglalkozások végén megfogalmaztak a gyerekek egy-egy saját célt szeptember végéig. (Rögzítették füzetükbe. Hamarosan megnézzük, elérték-e?)
Távlati céljaikat összegyűjtöttük egy dobozba, lezártuk, a tanév végén bontjuk fel. Nagyon kíváncsi vagyok
Űrhajót rajzoltak a gyerekek, elérendő céljaikat írták fel. Néhány hónap múlva ellenőrizzük, hogy sikerült-e teljesíteni.
Ha konkrétan meghatározzuk céljainkat, tudatosabban tehetünk megvalósításukért.
A foglalkozáson megbeszéltük, hogy a közeledő félévzáráshoz milyen célokat tűztünk magunk elé és mely tevékenységek szükségesek ahhoz, hogy ezt el is érjük.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A célok kitűzése így félév előtt aktuális téma volt. Még sem a tantárgyi célok kerültek előtérbe. Kötetlen beszélgetés formájában a mai világban sokszor látott fiatalokat érintő vágyak kerültek fel. Pl youtuber szeretnék lenni
Az űrhajó elrepített bennünket a célok megvalósításának útjára.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A célok kitűzése így félév előtt aktuális téma volt. Még sem a tantárgyi célok kerültek előtérbe. Kötetlen beszélgetés formájában a mai világban sokszor látott fiatalokat érintő vágyak kerültek fel. Pl youtuber szeretnék lenni
Az űrhajó elrepített bennünket a célok megvalósításának útjára.
A van nekem egy álmom című Dal meghallgatása után a boldogság vár című mesét dolgoztuk fel. Fóliára festettünk Varázs hópelyheket, majd akinek kedve volt az megépítette a boldogság várát.