Időkapszula
Célok kitűzése és elérése
Boldogvár meséje megindította a fantáziánkat és úgy beszéltük meg a gyerekekkel, hogy az óvodát várrá varázsoljuk, ahol a lányok lesznek a várúrnők, a fiúk pedig a lovagok. Célokat tűztünk ki minden napra, így péntekre benépesült a vár a lovagokkal és úrnőikkel. A boszorkány mellé egy sárkány is kerűlt, aki még több akadályt gördített a lovagok elé. Az úrnők ötletes feladatok elé állították a lovagokat.
Boldogvár meséje megindította a fantáziánkat és úgy beszéltük meg a gyerekekkel, hogy az óvodát várrá varázsoljuk, ahol a lányok lesznek a várúrnők, a fiúk pedig a lovagok. Célokat tűztünk ki minden napra, így péntekre benépesült a vár a lovagokkal és úrnőikkel. A boszorkány mellé egy sárkány is kerűlt, aki még több akadályt gördített a lovagok elé. Az úrnők ötletes feladatok elé állították a lovagokat.
Elérkeztünk az ötödik lépcsőfokra! Már a célok elérésének hónapjában vagyunk.
A relaxáció ma se maradhatott el. „Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok”relaxációval kezdtünk.
A hónap dalára, a „Van nekem egy álmom” c dalra, jót mozogtunk, örömmel táncoltunk. A hónap meséjét előző nap meghallgattuk, és felelevenítettük, beszélgettünk a mese szereplőiről. Nagyon ügyesen emlékeztek a mesére, a szereplőkre.
A téma bevezetése folyamatában beszélgettünk, hogy mik a céljaink? Megállapítottuk, hogy a célok követése értelmet ad életünknek. A célok eléréséhez szükség van egymásra, az együttműködésünkre.
Ezután egy érdekes játék, a hátraarc játék következett. Egymásnak hátat fordulva, egymás hátára rajzolva találtuk ki, hogy barátunk mit rajzol. A kitalálás jutalma egy ölelés volt.
A „varázshópehely” játék során elképzeltük hogy esik a hó, és a hóesésben bizony ránk esik a varázshópehely. Mikor ez megtörténik, és ránk esik a varázshópehely, megállunk és jól beszippantjuk. Nagyon sok varázshópelyhet gyűjtöttünk be.
Ezekután a Foglalkozások játék következett. A történet után sorba rendeztük és beszélgettünk a foglalkozásokról, ill, h mi lehet a kakukktojás. Nagyon ügyesek voltak a gyerekek.
A mai boldogságóránk utolsó játéka a mackós játék volt.
Megtudtuk, hogy a Mackó nagy bajban van. Anyukája megengedte neki, hogy egyedül menjen haza az oviból, de sajnos eltévedt. Van nála egy térkép, de nem tudja használni, 4 kapocs zárja. De ha teljesítünk 4 feladatot, kinyílik a térkép.
A pillangós gyerekek örömmel segítettek a mackónak és teljesítették a feladatokat! Elmondtunk egy mondókát, kipukkasztottunk egy lufit, amit mi készítettünk, úgy jártunk mint a mackók, és hangosan kiabáltunk 3x, hogy Mackó mama jövök már! Nagyon jó kis játék volt.
Zárásként megölelgettük a boldogságminyonunkat!
Székesfehérvári Kossuth lajos Általános Iskola
Szimpatikus motivációs idézetek az elkövetkező időszakra.
Januárban a célok kitűzésével foglalkoztunk a 9. B osztályban. Az óra elején rövid bevezetőként beszélgettünk arról, hogy miért is fontos a célok kitűzése, és az osztály tagjainak milyen céljaik vannak. Sajnos a tanulók többségének nincsenek céljaik, úgy gondolják, nem érdemes célokat kitűzni, mert azt úgysem érik el. Szerencsére akadtak olyan tanulók is, akiknek viszont határozott céljaik, terveik vannak a jövővel kapcsolatban. A célok kitűzésének a fontosságára senki sem tudott magyarázatot adni, ezért egy kis rövid ismertetővel igyekeztem rávezetni a tanulókat az okokra.
Két feladatot dolgoztunk fel. Az egyik, az „Optimálisan” feladat volt. A tanulóknak tetszett ez a feladat, hiszen az ő korosztályukat leginkább érintő állításokat olvashattak. A leghevesebb viták a cigarettával és az energiaitallal kapcsolatban keletkeztek. Abban mindenki egyetértett, hogy túl sokat mobiloznak, de a hátrányait látva sem szeretnének változtatni ezen a területen. A sportolás lehetőségével szintén nem él és nem is szeretne élni a tanulók igen nagy része.
A másik feladat a „Bakancslista” volt. A tanulók kaptak egy – egy „bakancsot”, melybe beleírhatták, hogy milyen vágyai, tervei, céljai vannak az életben. A feladatot könnyen megcsinálták, itt tényleg csak a fantázia szabott határt. Segítségül megnéztünk egy részletet a Bakancslista című filmből, mely alapján még több ötlet gyűlt össze.
A tanulók motiváltsága és kitartása szempontjából elengedhetetlen a téma feldolgozása.