A boldogságórát beszélgetéssel és kreatív alkotással töltöttük! Nagyon élvezték a gyerekek! Nagy méretű karton lapra felírta és felrajzolta mindenki, hogy mik a tervei, vágyai a 2022-es évre, mit tart fontosnak, mit szeretne változtatni, miben szeretne elfogadóbb és megengedőbb lenni, miért hálás és milyen lépéseket fog azért tenni, hogy az élete egyre teljesebb legyen, kivirágozzon és boldog, elégedett legyen a mindennapokban!
Célok kitűzése és elérése
A boldogságórát beszélgetéssel és kreatív alkotással töltöttük! Nagyon élvezték a gyerekek! Nagy méretű karton lapra felírta és felrajzolta mindenki, hogy mik a tervei, vágyai a 2022-es évre, mit tart fontosnak, mit szeretne változtatni, miben szeretne elfogadóbb és megengedőbb lenni, miért hálás és milyen lépéseket fog azért tenni, hogy az élete egyre teljesebb legyen, kivirágozzon és boldog, elégedett legyen a mindennapokban!
Ez a tèma kicsit nehezebb volt a gyermekeknek, mivel a csoportom javarèszt kis csoportos.
A hetet az èvszakok ismétlèsèvel ès a napszakok elsajâtítàsâval kezdtük. Ezt kapcsoltuk össze az èves tervünk megtervezèsèvel , az idő múlàsàval, az iskolàba kèszülès fontos cèljaival.
A gyerekekkel elkèszìtettük az èves tervünket, illetve mindenki a sajât napjànak lépèsei âltal vizuàltuk a napszakok jellemzőit. Mikor mit tudunk csinalni. Miért fontos hogy legyen egy napra is cèlunk, ne csak tètlenkedjünk.
Ezutàn a boldogsàgvàr mesèjèt elmesèltem nekik és mozgással kapcsoltuk össze, èpìtettem nekik egy akadàlypàlyàt ès közben megkerestük az elveszett kincseket a boldogsâgvàr darabjait.
Nagyon èlveztèk a gyermekek a mesèt ès annak vêgig jàtszàsàt mozgàssal kìsérve. A vègèn Bagdi Bella dalâra relaxàltunk, meditâltunk , picit visszanyugtattam őket, mert nagyon felpörögtek az akadâlypàlya soràn.
Ezutàn mindenki szìnezhetett is egy boldogsàg vàrat.
A gyerekek nagyon örültek hogy a lèpcsők felèt mâr megmásztuk.
Nagy hangsúlyt fektettem annak a mèlyítèsènek ami a Kedves-hàz pedagógiai programunkkal is összhangban van hogy a roma gyermekek körèben az iskolàba kèszülès , a tovàbb tanulàs érzèse mâr ilyen kicsi korban erősödjön a gyermekekben.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk arról,hogy milyen célokat szeretnének elérni,megvalósítani a tanév végéig.Leírták egy papírra a céljaikat,majd közösen elkészítettük az osztály űrhajóját.
Beletettük a belsejébe a célokat,hogy tanév végén meg tudjuk nézni,hogy minek mi valósult meg belőle.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk arról,hogy milyen célokat szeretnének elérni,megvalósítani a tanév végéig.Leírták egy papírra a céljaikat,majd közösen elkészítettük az osztály űrhajóját.
Beletettük a belsejébe a célokat,hogy tanév végén meg tudjuk nézni,hogy minek mi valósult meg belőle.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk arról,hogy milyen célokat szeretnének elérni,megvalósítani a tanév végéig.Leírták egy papírra a céljaikat,majd közösen elkészítettük az osztály űrhajóját.
Beletettük a belsejébe a célokat,hogy tanév végén meg tudjuk nézni,hogy minek mi valósult meg belőle.
Boldogságóra a 2. osztályban
A boldogágórák januári témája a célok kitűzése és elérése voltak. A téma így az új év kezdetén nagyon ideális, ugyanis elgondolkodhatunk azon, mit várunk el ettől az évtől, milyen vágyaink vannak, mi az, amit szeretnénk, hogy esetleg másképp legyen, mint eddig volt.
Az órán beszélgettünk a gyerekek idei évi terveiről, majd ezeket színesen, rajzolva papírra is vetettük. Megbeszéltük, miért is fontos, hogy legyenek céljaink és azt is, hogy ha papírra vetjük ezeket a vágyakat, elvárásokat saját magunkkal szemben, akkor van mindig egy biztos pont, ami megerősít bennünket a célunk elérésének olykor rögös útján. A gyerekek leírták, miben szeretnének jobbak lenni, min szeretnének változtatni, milyen terveik, vágyaik vannak az idei évre.
A célok papírra vetése közben meghallgattuk a hónap dalát is, melynek címe: Van nekem egy álmom. Az óra ismételten remek hangulatban telt.
Az ötödik téma a célok kitűzése és elérése volt a boldogságóra keretében.
Cél, feladatrendszer: Ismerjék fel a gyermekek, hogy mennyire fontos, hogy tudják, mit akarnak elérni, és milyen módszerek segíthetik őket ebben. Részcélok fontossága!
Kiemelt fejlesztési terület: céltudatosság, önbecsülés, önismeret, énkép fejlesztése, önérvényesítés-pozitív önérvényesítési mód alakítása, együttműködési képesség fejlesztése, kezdeményező képesség fejlesztése.
A kezdő relaxáció után beszélgetést kezdeményeztem a gyermekekkel arról, hogy kinek mi a célja, mit szeretne elérni. Élményeiket, gondolataikat még különböző fejlettségi szinten képesek megosztani velünk. Itt – kis csoportosok révén – csak közeli, és egyszerű rövid távú célokat fogalmaztunk meg a gyerekekkel. pl: öltözködés. Igyekszünk minél nagyobb önállóságra buzdítani a gyerekeket. Néhány gyermek mondta, hogy ő doktor néni szeretne lenni, hogy meggyógyítsa a betegeket. A korona vírus, és a gyakori betegségek miatt most sajnos sokszor hallanak erről a gyerekek. Mozgás tevékenység keretében célba dobtunk, gyakoroltuk a dobás műveletét, kiegészítve célok megfogalmazásával. Addig dobhattak a gyermekek, míg mindenkinek sikerült a labdát a zsámolyba dobnia. „Nem adjuk fel!” felkiáltással biztatták, buzdították egymást a gyermekek, örülve egymás sikerének. Bordás falat másztunk, ami szintén nagy kihívás volt jó néhány gyermek számára. „Makkot” szedtünk, itt a gyorsaság, a kitartás dominált. Továbbra is nagy hangsúlyt fektettünk a madarak téli etetésére. Újabb madárkalácsok készültek aprócska madarainknak. A téli örömök kiemelt fontosságú ebben az időszakban. Lelkesen gyúrták a hógolyót, boldogan kacagtak, ha sikerült valakit eltalálni! Sokat szánkóztunk, tanítottuk nekik, hogyan segítség egymást, hogy felnőtt nélkül is tudjanak szánkózni. Együttműködtek. Egy gyerek húzta, a másik gyerek tolta a szánkót, így okozva örömet egymásnak a szánkózás nyújtotta örömöknek. Hó angyalkáztak, ahol sorba születtek a kívánságok. A csoportszobában játszottuk a „varázshópehely” játékot, annyit változtatva rajta, hogy csak egy varázshópelyhet kellett belélegeznie a kívánsághoz. Elmeséltem nekik Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjét. Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát többször hallgattuk, melyhez mozdulatokat találtunk ki.