Januári Boldogságóránk témája: Célok kitűzése.
Mai foglalkozásunk családias hangulatban, sajnos a megbetegedések miatt kis létszámban, de a gyermekek aktív részvételével zajlott.
A tevékenységet egy relaxációs gyakorlattal, az Égig érő fa vagyok gyakorlattal kezdtük.
Ezt követően Fehér Klára: Foglalkozások című történetének meghallgatása után, beszélgettünk a gyermekek személyes céljairól. Ki mit szeretne megtanulni, miben szeretne még ügyesebbé válni, mi szeretne lenni, ha felnő.
A beszélgetőkör után a hónap dalára játszottuk a ” Hajótöröttek” társas kapcsolatokat fejlesztő játékot, melyet nagyon nagy lelkesedéssel játszottak. A játék során folyamatosan szem előtt tartottuk a játék célját, azt, hogy minden kis társuknak jusson hely , a szigeten.
A játék után a „Ne add fel a startnál! ” egyperces animációs történetet néztünk meg a pingvin és a strucc versenyfutásáról, ahol az elszántság, a kitartás , a bátorság diadalmaskodott. 🙂A történet megtekintését követően beszélgetést kezdeményeztem , mely során a gyermekek kifejtették gondolataikat a célok elérésével , az ahhoz szükséges „dolgokkal” kapcsolatban( nem szabad feladni, meg kell próbálni, gyakorolni kell, lehet sokszor is, hogy sikerüljön, nem kell szomorkodni, ha nem sikerül…)
A foglalkozásunk zárásaként pedig elkészítettük a kitartást jelképező pingvineket . 😊🐧
Célok kitűzése és elérése
Januári Boldogságóránk témája: Célok kitűzése.
Mai foglalkozásunk családias hangulatban, sajnos a megbetegedések miatt kis létszámban, de a gyermekek aktív részvételével zajlott.
A tevékenységet egy relaxációs gyakorlattal, az Égig érő fa vagyok gyakorlattal kezdtük.
Ezt követően Fehér Klára: Foglalkozások című történetének meghallgatása után, beszélgettünk a gyermekek személyes céljairól. Ki mit szeretne megtanulni, miben szeretne még ügyesebbé válni, mi szeretne lenni, ha felnő.
A beszélgetőkör után a hónap dalára játszottuk a ” Hajótöröttek” társas kapcsolatokat fejlesztő játékot, melyet nagyon nagy lelkesedéssel játszottak. A játék során folyamatosan szem előtt tartottuk a játék célját, azt, hogy minden kis társuknak jusson hely , a szigeten.
A játék után a „Ne add fel a startnál! ” egyperces animációs történetet néztünk meg a pingvin és a strucc versenyfutásáról, ahol az elszántság, a kitartás , a bátorság diadalmaskodott. 🙂A történet megtekintését követően beszélgetést kezdeményeztem , mely során a gyermekek kifejtették gondolataikat a célok elérésével , az ahhoz szükséges „dolgokkal” kapcsolatban( nem szabad feladni, meg kell próbálni, gyakorolni kell, lehet sokszor is, hogy sikerüljön, nem kell szomorkodni, ha nem sikerül…)
A foglalkozásunk zárásaként pedig elkészítettük a kitartást jelképező pingvineket . 😊🐧
Ebben a hónapban a célok kitűzése, elérése témát dolgoztuk ki, mind az öt csoportban. A foglalkozásokat úgy építettük fel, hogy figyelembe vettük a gyermekek életkori sajátosságait. A foglalkozások kidolgozása úgy valósult meg, hogy először is meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát, majd lehetőséget biztosítottunk a munkafüzetben megtalálható színezők használatát. Minden csoportban meghallgatták a gyerekek a hónap meséjét Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje, a mese után kérdéseket tettünk fel a gyerekeknek, lehetőséget biztosítva, hogy az ők szemszögükből legyen megválaszolva. A foglalkozásokat úgy zártuk le, hogy minden csoportban a gyerekek lerajzolhatták a saját vágyaikat, céljaikat amit szeretnének.
Ebben a hónapban a célok kitűzése, elérése témát dolgoztuk ki, mind az öt csoportban. A foglalkozásokat úgy építettük fel, hogy figyelembe vettük a gyermekek életkori sajátosságait. A foglalkozások kidolgozása úgy valósult meg, hogy először is meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát, majd lehetőséget biztosítottunk a munkafüzetben megtalálható színezők használatát. Minden csoportban meghallgatták a gyerekek a hónap meséjét Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje, a mese után kérdéseket tettünk fel a gyerekeknek, lehetőséget biztosítva, hogy az ők szemszögükből legyen megválaszolva. A foglalkozásokat úgy zártuk le, hogy minden csoportban a gyerekek lerajzolhatták a saját vágyaikat, céljaikat amit szeretnének.
Ha nagy leszek…Nehéz kérdés, de a gyerekek nagyon határozott célokkal állnak a jövőjük elé. A célokat kitűztük, az ezekhez szükséges képességeket felmértük, végeztünk egy kis önismereti gyakorlatot is. Nagyon élvezték a rend a lelke! játékot és megnéztük az animációs kisfilmet is. A Varga Irén: Mi leszek, ha nagy leszek? című vers után nagy lelkesedéssel láttak hozzá a rajzhoz. Bízom benne, hogy mindenki vágya, célja teljesülni fog.
Az osztály közös célja: jobb bizonyítvány. Az ehhez vezető úton a kisebb lépéseket is kijelöltük.
Boldogságóra a 6. osztályban
Óravázlat
Téma: Célok kitűzése és elérése
Az óra cél- és feladatrendszere: A képesség szerinti célmeghatározás megalapozása, reális önszemlélet erősítése
Tantárgyi koncentráció: történelem, vizuális kultúra, etika, ének- zene
Az órát tartja: Borbás Lászlóné
Helyszín: Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola
Dátum: 2022. 01. 17.
I. Az órai légkör megteremtése: (10’)
– CD: A Győzelem Tündér dala (Bagdi Bella)
– Relaxáció: „ A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom” Tk. 37/13, „Dagasztó”Tk. 37/15
II. A téma bevezetése: (10’)
– Miért fontos, hogy álmaink legyenek? (Egyéni vélemény)
– Tk. 142/60, amiért érdemes elköteleződni egy cél kitűzése és elérése mellett (4 csoportban való feldolgozás)
III. A téma feldolgozása: (10’)
– Hajdú Kati: Boldogságcseppek
– A rózsa illata című történet meghallgatása
– Mi vezérelte az apát és mi a fiát?
– Elérték a céljukat? Miként?
– Te hogyan cselekedtél volna?
IV. Összefoglalás: (8’)
– Mi jut eszedbe róla? Híres emberek mondásai (páros munka)
– Tk. 143-145 oldal
V. Házi feladat: (5’)
– Mi a te jövőképed? Írd le egy lapra.
VI. Az órai munka egyéni és frontális értékelése: (2’)
A témát több órán keresztül dolgoztuk fel. A gyerekek közül többen éppen felvételi előtt állnak,így adott volt számukra, hogy mit szeretnének elérni. Remélem, hogy a feladatokkal sikerült még inkább ezt fókuszba hozni nekik.
Fő alkotásként egy akvárium készült, amiben aranyhalak segítik a célok elérését.
A felvázolt célok között megjelentek rövid és hosszú távú célkitűzések.
A nyári Balaton átúszás szándéka, amely nyilván szorgalmas felkészületet feltételez.
A szünidő családi programja – jó bizonyítvány fejében – egy egyiptomi utazás, ahol tanulmányaik valóssággá válhatnak.
Hosszú távú sport célkitűzések, élsport, esetleg olimpia.
Úgy legyen!
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A téma feldolgozását követően minden tanuló lerajzolta, hogy felnőtt korában mi szeretne lenni, volt aki két foglalkozást is választott.