A hónap megvalósítási ötleteit szívesen használtam. A gyerekek nagyon aktívan vettek részt a megvalósításban. Mi leszel, ha nagy leszel témájú beszélgetés során a nagyobbak változatos foglalkozásokat (kutató, cukrász, növényorvos, állatorvos, óvó néni, focista,…) soroltak fel és megindokolták, hogy miért. Érdekes momentum volt, amikor az egyik nagycsoportos fiú azt mondta, „16 éves koromba már mehetek diákmunkára nyáron” ezzel is segítve a szüleit, hogy meg tudjanak mindent venni. A kicsik még nincsenek teljesen tisztában a fogalmakkal, ők még unikornisok és egyéb mesehősök szeretnének lenni. A nagyobbak segítségével megmagyaráztuk, hogy a farsangon azok lehetnek, amit elképzelnek.
Az idő, mint fogalom megismertetése mindig nehéz feladat, a gyermekek pszichés jellemzőiből adódóan. Ezért az év minden napján szükséges beszélgetni róla. A hét napjainak megismerése, rögzítése a hét körforgását jelző órán történik, amit minden nap a beszélgető körben elmondanak a vállalkozó gyerekek és az adott napra „repül” a katicabogarunk. A kicsik segítséggel már felsorolják és mutatják a hét napjait. A nagyobbak visszafelé is jól mondják. Az idővel kapcsolatos névszók (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt) jelentését értik, meg tudják nevezni a napot az iskolába készülők. Gondolkodásuk még képszerű, igénylik, hogy lássák a hét napjait.
A hétfőtől vasárnapig mondókát örömmel gyakorolták a gyerekek, és közösen találtuk ki nagy nevetések közepette a mozdulatokat. A jókedvünk jól látszik a videón is.
Célok kitűzése és elérése
A hónap megvalósítási ötleteit szívesen használtam. A gyerekek nagyon aktívan vettek részt a megvalósításban. Mi leszel, ha nagy leszel témájú beszélgetés során a nagyobbak változatos foglalkozásokat (kutató, cukrász, növényorvos, állatorvos, óvó néni, focista,…) soroltak fel és megindokolták, hogy miért. Érdekes momentum volt, amikor az egyik nagycsoportos fiú azt mondta, „16 éves koromba már mehetek diákmunkára nyáron” ezzel is segítve a szüleit, hogy meg tudjanak mindent venni. A kicsik még nincsenek teljesen tisztában a fogalmakkal, ők még unikornisok és egyéb mesehősök szeretnének lenni. A nagyobbak segítségével megmagyaráztuk, hogy a farsangon azok lehetnek, amit elképzelnek.
Az idő, mint fogalom megismertetése mindig nehéz feladat, a gyermekek pszichés jellemzőiből adódóan. Ezért az év minden napján szükséges beszélgetni róla. A hét napjainak megismerése, rögzítése a hét körforgását jelző órán történik, amit minden nap a beszélgető körben elmondanak a vállalkozó gyerekek és az adott napra „repül” a katicabogarunk. A kicsik segítséggel már felsorolják és mutatják a hét napjait. A nagyobbak visszafelé is jól mondják. Az idővel kapcsolatos névszók (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt) jelentését értik, meg tudják nevezni a napot az iskolába készülők. Gondolkodásuk még képszerű, igénylik, hogy lássák a hét napjait.
A hétfőtől vasárnapig mondókát örömmel gyakorolták a gyerekek, és közösen találtuk ki nagy nevetések közepette a mozdulatokat. A jókedvünk jól látszik a videón is.
A hónap megvalósítási ötleteit szívesen használtam. A gyerekek nagyon aktívan vettek részt a megvalósításban. Mi leszel, ha nagy leszel témájú beszélgetés során a nagyobbak változatos foglalkozásokat (kutató, cukrász, növényorvos, állatorvos, óvó néni, focista,…) soroltak fel és megindokolták, hogy miért. Érdekes momentum volt, amikor az egyik nagycsoportos fiú azt mondta, „16 éves koromba már mehetek diákmunkára nyáron” ezzel is segítve a szüleit, hogy meg tudjanak mindent venni. A kicsik még nincsenek teljesen tisztában a fogalmakkal, ők még unikornisok és egyéb mesehősök szeretnének lenni. A nagyobbak segítségével megmagyaráztuk, hogy a farsangon azok lehetnek, amit elképzelnek.
Az idő, mint fogalom megismertetése mindig nehéz feladat, a gyermekek pszichés jellemzőiből adódóan. Ezért az év minden napján szükséges beszélgetni róla. A hét napjainak megismerése, rögzítése a hét körforgását jelző órán történik, amit minden nap a beszélgető körben elmondanak a vállalkozó gyerekek és az adott napra „repül” a katicabogarunk. A kicsik segítséggel már felsorolják és mutatják a hét napjait. A nagyobbak visszafelé is jól mondják. Az idővel kapcsolatos névszók (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt) jelentését értik, meg tudják nevezni a napot az iskolába készülők. Gondolkodásuk még képszerű, igénylik, hogy lássák a hét napjait.
A hétfőtől vasárnapig mondókát örömmel gyakorolták a gyerekek, és közösen találtuk ki nagy nevetések közepette a mozdulatokat. A jókedvünk jól látszik a videón is.
A hónap megvalósítási ötleteit szívesen használtam. A gyerekek nagyon aktívan vettek részt a megvalósításban. Mi leszel, ha nagy leszel témájú beszélgetés során a nagyobbak változatos foglalkozásokat (kutató, cukrász, növényorvos, állatorvos, óvó néni, focista,…) soroltak fel és megindokolták, hogy miért. Érdekes momentum volt, amikor az egyik nagycsoportos fiú azt mondta, „16 éves koromba már mehetek diákmunkára nyáron” ezzel is segítve a szüleit, hogy meg tudjanak mindent venni. A kicsik még nincsenek teljesen tisztában a fogalmakkal, ők még unikornisok és egyéb mesehősök szeretnének lenni. A nagyobbak segítségével megmagyaráztuk, hogy a farsangon azok lehetnek, amit elképzelnek.
Az idő, mint fogalom megismertetése mindig nehéz feladat, a gyermekek pszichés jellemzőiből adódóan. Ezért az év minden napján szükséges beszélgetni róla. A hét napjainak megismerése, rögzítése a hét körforgását jelző órán történik, amit minden nap a beszélgető körben elmondanak a vállalkozó gyerekek és az adott napra „repül” a katicabogarunk. A kicsik segítséggel már felsorolják és mutatják a hét napjait. A nagyobbak visszafelé is jól mondják. Az idővel kapcsolatos névszók (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt) jelentését értik, meg tudják nevezni a napot az iskolába készülők. Gondolkodásuk még képszerű, igénylik, hogy lássák a hét napjait.
A hétfőtől vasárnapig mondókát örömmel gyakorolták a gyerekek, és közösen találtuk ki nagy nevetések közepette a mozdulatokat. A jókedvünk jól látszik a videón is.
A tanulók elkészítették a rajzaikat,ami azt ábrázolta,hogy milyen szupererejük lenne. Rajzoltak erőt,gyorsaságot és nagyon sokan a láthatatlanságot. Egyik tanuló ezzel magyarázta: ” Ha láthatatlan lennék, karantén idején mehetnék a barátnőmmel játszóterezni.” Fontos számukra a barátok és a játék. Ebben a vírushelyzetben ez most megváltozott. Ezért a boldogságórákon próbálom ezt megadni nekik, a társakkal való beszélgetés örömét és a játékot.
A foglalkozás során megtekintettük az animációt, amelyről utána beszélgettünk. Elkészítettük a pingvineket, amelyek a kitartásra emlékeztetnek minket. Céljaink eléréséhez kitartásra van szükségünk, ne féljünk elindulni a startnál.
Készítettünk egy célba dobó hóembert is, amibe papír hógolyókat dobáltunk. Minden nap nagy örömmel és jókedvvel táncoltunk a hónap dalára.
A foglalkozás során megtekintettük az animációt, amelyről utána beszélgettünk. Elkészítettük a pingvineket, amelyek a kitartásra emlékeztetnek minket. Céljaink eléréséhez kitartásra van szükségünk, ne féljünk elindulni a startnál.
Készítettünk egy célba dobó hóembert is, amibe papír hógolyókat dobáltunk. Minden nap nagy örömmel és jókedvvel táncoltunk a hónap dalára.
A foglalkozás során megtekintettük az animációt, amelyről utána beszélgettünk. Elkészítettük a pingvineket, amelyek a kitartásra emlékeztetnek minket. Céljaink eléréséhez kitartásra van szükségünk, ne féljünk elindulni a startnál.
Készítettünk egy célba dobó hóembert is, amibe papír hógolyókat dobáltunk. Minden nap nagy örömmel és jókedvvel táncoltunk a hónap dalára.
A foglalkozás során megtekintettük az animációt, amelyről utána beszélgettünk. Elkészítettük a pingvineket, amelyek a kitartásra emlékeztetnek minket. Céljaink eléréséhez kitartásra van szükségünk, ne féljünk elindulni a startnál.
Készítettünk egy célba dobó hóembert is, amibe papír hógolyókat dobáltunk. Minden nap nagy örömmel és jókedvvel táncoltunk a hónap dalára.
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
Nagyon fontos, hogy a gyerekeknek legyenek céljaik, amelyek segítségével a jövőjüket formálhatják. A tanulók számukra szimpatikus motivációs idézeteket gyűjtöttek, amelyek az osztály falát is díszíteni fogják.