Ebben a hónapban mi fotókat készítettünk a feladatról.
A napot Bagdi Bella: Boldog vagyok dalával indítottuk. Az idő múlását, a napok váltakozását, a javasolt mondókán keresztül, mozgással kísérve, játékosan érzékeltettük! Ezen a héten a búza történetével is foglalkoztunk, ami szintén az idő múlásához kapcsolódik. A mondókát a perec készítése közben is gyakran mondogattuk!
Célok kitűzése és elérése
Szlogeneket kerestünk, és leírtuk azokat, amelyek tetszettek a tanulóknak. Később az osztály falára kirakjuk.
Bevezetésként relaxációs gyakorlatot tartottunk. Bagdi Bella Van nekem egy álmom című dalát meghallgatva.
Megbeszéltük, hogy tulajdonképpen mit jelent maga a cél fogalma. Példákat is soroltunk fel rá.
A gyerekek is sorban elmondhatták a céljaikat. (úszás, görkori, lovaglás)
Célba dobás következett ezután, majd a gyerekek meghallgatták a Boldogvár című mesét.
A mesét kérdések és válaszok formájában dolgoztuk fel. Ezek után egy kinyomtatott vár darabjait kellett a gyetrekeknek megkeresni a csoportszobába, amit utánna felragasztottunk a falra is.
Levezetésként a munkafüzetből nyomtattam nekik feladatokat amit lelkesen meg is oldottak.
Bevezetésként relaxációs gyakorlatot tartottunk. Bagdi Bella Van nekem egy álmom című dalát meghallgatva.
Megbeszéltük, hogy tulajdonképpen mit jelent maga a cél fogalma. Példákat is soroltunk fel rá.
A gyerekek is sorban elmondhatták a céljaikat. (úszás, görkori, lovaglás)
Célba dobás következett ezután, majd a gyerekek meghallgatták a Boldogvár című mesét.
A mesét kérdések és válaszok formájában dolgoztuk fel. Ezek után egy kinyomtatott vár darabjait kellett a gyetrekeknek megkeresni a csoportszobába, amit utánna felragasztottunk a falra is.
Levezetésként a munkafüzetből nyomtattam nekik feladatokat amit lelkesen meg is oldottak.
A célok kitűzése témát összekapcsoltam az angol óra nyelvtani anyagával (folyamatos és befejezett jövő idők).
Egy kicsit megváltoztattam az első feladatot, hogy jobban illeszkedjen a csoport jellegéhez. Egy esszét Írtak a tanulók ‘My life in 20 years’ time (Életem 20 év múlva). Ebben a tanulás, munka, szabadidő területén megfogalmazandó célok mellett a magánéletre vonatkozó elképzeléseket is tartalmazta. Erre a témára nem tértek ki részletesen a gyerekek, valószínűleg szemérmességből.
Fontos, hogy a gyerekenek is legyen céljuk. A pozitív pszichológia kutatásai alapján jól körvonalazhatóak azok a jótékony hatások, amik működni kezdenek a célkitűzések révén.
A törekvő emberek boldogabbak. Minden ember boldog akar lenni, de sajnos nem mindig tudjuk ennek a módját. Az ember boldogságtudata rengeteg aspektusból szemlélhető, több dolgot is tehetünk a saját boldogságunkért. A tények azt mutatják, hogy azok az emberek, akik célokat tűznek ki, már ettől boldogabbak, mint az átlag, függetlenül attól, hogy elérték-e a kitűzött célt vagy sem. Máshogy megfogalmazva: már magától a törekvéstől boldogabbak vagyunk, a cél elérésének sikeressége másodlagos. Csak tűzzük ki a céljainkat, máris sokkal jobban fogjuk érezni magunkat! A gyerekek céljai között, főleg ha az első osztályra gondolunk, a következők sorakoznak:
– Szeretnék megtanulni olvasni, írni!
– Bárcsak lenne egy barátom!
Nevezhetjük ezeket vágyaknak is.Sok esetben a vágyakat és a célokat össze kell mosni, mert egy azonos ponton futnak össze, a gyerekek apró, törékeny lelkében.Folyamatosan támogatni és segítenünk kell ezt a sérülékeny „vágyat-célt”.Remek alkalom ezekre egy-egy boldogságóra.Sok esetben egy hosszú beszégetés, egy vidám feladat.A lényeg , hogy pici léptekben, de előre haladjunk a vágyak és a célok elérésében.Jó egészséget kívánok MINDENKINEK!
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Az új év mindig új célok kitűzését is jelenti.
Nagy fogadkozások, lelkes nekibuzdulások időszakát éljük ilyenkor.
Aztán az év végi leltárkor….. A szó elszáll, az írás és a rajz viszont megmarad.
Az év végi leltárkor elővesszük az űrhajóba zárt célokat.
Remélem, minden kisgyerek azt mondhatja majd:
„MEGCSINÁLTAM. ELÉRTEM.”🥰
Konyári Óvoda Napocska csoport
A célok kitűzése és elérése témakörben a sok játék örömmel töltötte el a gyerekeket átértékelték az együtt játszás örömét. A témát mozgás alapú relaxációs gyakorlatokkal vezettük be. A hét során többször is játszottak célba dobós játékot. Beszéltünk arról, hogy céljaink elérésében milyen nagy kitartásra, türelemre és szorgalomra van szükségünk. Tudatosítottuk bennük, hogy egyszerre több célunk is lehet.
Megbeszéltük a közös céljainkat:
– Ne éhezzenek télen a madarak, gondoskodjunk róluk.
– Együnk sok gyümölcsöt, hogy egészségesek legyünk.
– Megpróbálunk ügyesebbek lenni mindenben.
DERECSKEI BOCSKAI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Januári boldogság óránkat is ráhangolással indítottuk. A hálavonatozás és a boldogságfitnesz ritmusjátékkal nyugalomba kerültek a gyerekek, pozitív érzelmeket generáltak. A közös éneklés (Ez a te napod című dal) tovább erősítette a jó érzéseket. Megbeszéltük, hogy gyöngysorunkon a következő gyöngyszem a célok lesz. A plüsselkapó játékban a fiúk és a lányok is kitűzték az első közös célt az órán, majd hangos kacagás kísérte a közös játékot. A Pozitivity társasjáték Ez vagyok én! kártyacsomagjából húztak a gyerekek, és válaszoltak a kártyán lévő kérdésre. Azt tapasztalom, hogy ezeken az órákon mindig értő és érző figyelemmel hallgatják egymást.
Interaktív játékkal, CÉL-KVÍZ-zel folytattuk, amelyben csoportosítottuk céljainkat, hogy egyéni vagy közösségi, és átbeszéltük az előző években megtanult lépéseket, melyek segítik célunk elérését.
A Dugattyú c. film nagyon tetszett a gyerekeknek. Vitasarokban beszéltünk róla, hogy mit tanulhattunk meg a filmből. A gyerekek azonnal rájöttek, hogy a főszereplő buta célt választott ugyan, de kitartó volt, ha elesett felállt és újra próbálkozott, tehát nem adta fel a kudarcok ellenére sem. Pontosan megfogalmazták véleményükben, hogy mindenkinek tisztában kell lenni a saját erősségeivel és gyengeségeivel ahhoz, hogy jó célt tudjon kitűzni maga elé. Technika órán mindenki elkészítette saját űrhajóját, amivel megcélozza a csillagokat. Belerejtettük a gyerekek egyéni céljait, amit júniusig tűztek ki maguk elé, majd mielőtt elbúcsúzunk, közösen megnézzük, hogy sikerült-e megvalósítani. Az óra végén megmasszíroztuk egymást zenére, majd a Győzni jöttünk dal hallgatása közben mindenki felhelyezte űrhajóját a falra.