Januárban a célok kitűzésének és elérésének hónapjában első héten többször meghallgattuk a hónap dalát. A tündér újévi ajándéka c. mese hallgatása során a gyermekek célul tűzhették ki maguknak, hogy hogyan viselekdjenek annak érdekében, hogy az mások szemében is jó legyen. A mese kapcsán megbeszéltük, hogy kinek mi az újévi fogadalma,célja erre az évre, és mit kell tegyen a céljai elérése érdekében.Tevékenységek előtt relaxációs gykaorlatokat végeztünk, ezeket már nagyon szeretik a gyermekek, sokszor spontán kezeményezési lehetőségként lehet kihasználni mikor maguktól elkezdik mondogatni a hozzájuk tartozó mondókákat.Megnéztük a pingvinről és a struccról szóló videót, nagyon tetszett a gyermekeknek, ennek kapcsán megbeszéltük, hogy milyen fontos, hogy legyenek céljaink és tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy el is érjük őket. Kis pingvineket készítettünk, melyet a csoportszoba dekorálására használtunk fel. A pingvin segítségével egy mataematikai feladatot kellett megoldaniuk a relációk témakörében. A pingvinnek haza kellett jutni a jéghegyek közé, az útja során különböző akadályokat kellett leküzdenie, valamint a gyemkekeknek el kellett modnani, hogy hogyan, milyen mozdulatokkal, hova és mibe kell fel le és bele és kimásznia, mi mellet, előtt és mögött kell elhaladni ahhoz, hogy elérje célját, és közben meg kellett találnia a kulcsot ahhoz, hogy haza tudjon jutni, valamint pontosan meg kellett határozni, hogy hol találta meg a kulcsot.Úgy gondolom, hogy a nap mint nap kitűzött célok mellett több oldalról jártuk körbe a hónap témáját, ami a gyermekek lelki világának javát szolgálja.
Célok kitűzése és elérése
Az osztályban mindenki megfogalmazta egyéni céljait, aztán a csoportok lejegyezték ezekből azokat, amelyeket szinte mindenki megfogalmazott, végül a csoportok célkitűzéseiből összeállítottuk az osztály közös céljait. Ezek kerültek rá a közösen készített tablóra.
A célok kitűzése és elérése téma méltán kapcsolódott és adott támpontot az új évben elérni kívánt céljaink megfogalmazásához.
A gyerekeknek nagyon tetszett az animációs kisfilm a pingvinnel, olyan észrevételek és megfogalmazások születtek, amire nagyon büszke vagyok. Élvezettel készítette el mindenki a saját győztes pingvinkéjét.
A Foglalkozások játék során élvezettel rakosgatták a szövegnek megfelelően a képeket és születtek meg a nagy elhatározások, hogy kinek mi lesz a foglalkozása, ha felnő. Ez a játék remek alkalmat adott egy kis pantomim játékra is.
Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola
Egy mai gyerek képtelennek tűnő céljai:
Szeretnének olyan városban élni, ahol minden békés, nyugodt, sok a zöld terület. Mókás, vidám házakat találtak ki, ahol a barátok közel élhetnek egymáshoz. Ahol sok idő van játszani, beszélgetni, együtt lenni a szabadban.
Januárban az aktuális témakörhöz a választható feladatok közül az Űrhajó elkészítését valósítottuk meg a csoporttal.
Sokat beszélgettünk, arról mi történt velünk 2021-ben. Mi változott életükben akár pozítív, akár negatív irányban. Megbeszéltük, kitűztük céljainkat az idei évre, és kötetlen beszélgetés során meg megfogalmazták mit kell, lehet tenni azért, hogy azokat elérjék. Megterveztük, élkészítettük az űrhajónkat és rajzaikat is a későbbi céljaikról. A foglalkozás során hallgattuk a hónap dalát, és a munkafüzet feladataiból is többet megoldottunk. Nagyon jól sikerült, a gyerekek nagyon élvezték a közös munkát.
Esztergomi József Attila Általános Iskola
Űrhajókat készítettünk, hogy minél hamarabb elérjük céljainkat. Rendet csináltunk Pacuhánál.
Esztergomi József Attila Általános Iskola
Űrhajókat építettünk, hogy céljaink felé repülhessünk.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Minden gyereknek kell, hogy legyen célja! Ha véletlenül nincs , akkor rá kell vezetni, felébreszteni benne a vágyat , a tenni akarást. Így vezettem be az osztályomba ezt a kérdést . Mit akarsz elérni? Mire vágysz? Mit fogsz tenni, hogy a hegycsúcsra elérj? Miben fogsz változni? Sok, szép ötlet, gondolat, terv született.
„Bármit képes vagyok elérni!”
A hónap témája a célok kitűzése és elérése. Az elsős gyerekekkel meghallgattuk a hónap dalát, ami tetszett nekik. Megbeszéltük a szó jelentését, és beszélgettünk, kinek milyen célja van. Mi leszek, ha nagy leszek? – kérdésre elmesélték, ki mi szeretne lenni. A célok elérése érdekében mit tehetnek, hogy teljesüljenek a vágyaik. Minden gyermek kapott „aranyhalat”, amire rárajzolta, mi szeretne lenni, milyen céljai vannak. Ezeket a halakat kiszínezték, kivágták, és elkészítettük a „Célok tengerét”. Kitettük a tanterembe, hogy bármikor meg tudják nézni, és motiválja őket.
Megismerkedtünk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége történetével. A szereplők, és a kívánságok megbeszélése után, levonták a mese következményét, tanulságát.
Nagyon ügyesen fejezték be a mesével kapcsolatos mondatokat.
A meséhez kapcsolódóan elkészítettünk egy horgászós játékot is. Aki kifogott egy halacskát, megnézhette a hátuljára rajzolt kedvességet.
A meséhez kapcsolódóan meseillusztrációt készíthettek, a nekik tetsző jelenetről.
Célom az volt, hogy a gyerekek megértsék, az apróbb célok kitűzése is cél. Ha azt elérik, tűzzenek ki másik célt. Közös célokat is meghatároztunk, igyekszünk azt elérni, teljesíteni.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.