Minden gyereknek kell, hogy legyen célja! Ha véletlenül nincs , akkor rá kell vezetni, felébreszteni benne a vágyat , a tenni akarást. Így vezettem be az osztályomba ezt a kérdést . Mit akarsz elérni? Mire vágysz? Mit fogsz tenni, hogy a hegycsúcsra elérj? Miben fogsz változni? Sok, szép ötlet, gondolat, terv született.
Célok kitűzése és elérése
„Bármit képes vagyok elérni!”
A hónap témája a célok kitűzése és elérése. Az elsős gyerekekkel meghallgattuk a hónap dalát, ami tetszett nekik. Megbeszéltük a szó jelentését, és beszélgettünk, kinek milyen célja van. Mi leszek, ha nagy leszek? – kérdésre elmesélték, ki mi szeretne lenni. A célok elérése érdekében mit tehetnek, hogy teljesüljenek a vágyaik. Minden gyermek kapott „aranyhalat”, amire rárajzolta, mi szeretne lenni, milyen céljai vannak. Ezeket a halakat kiszínezték, kivágták, és elkészítettük a „Célok tengerét”. Kitettük a tanterembe, hogy bármikor meg tudják nézni, és motiválja őket.
Megismerkedtünk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége történetével. A szereplők, és a kívánságok megbeszélése után, levonták a mese következményét, tanulságát.
Nagyon ügyesen fejezték be a mesével kapcsolatos mondatokat.
A meséhez kapcsolódóan elkészítettünk egy horgászós játékot is. Aki kifogott egy halacskát, megnézhette a hátuljára rajzolt kedvességet.
A meséhez kapcsolódóan meseillusztrációt készíthettek, a nekik tetsző jelenetről.
Célom az volt, hogy a gyerekek megértsék, az apróbb célok kitűzése is cél. Ha azt elérik, tűzzenek ki másik célt. Közös célokat is meghatároztunk, igyekszünk azt elérni, teljesíteni.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Boldogvár meséjét olvastam fel a gyerekeknek. Majd eljátszottuk a főszereplő próbatételeit. Sokat beszélgettünk a vágyaink és céljaink közötti különbözőségről.Kis elsőseimnek ez még nehezen ment. Megbeszéltük, hogy a céljaink elérésért tennünk, dolgoznunk, esetenként küzdenünk is kell. Így hát próbákat álltunk ki, s így sikerült egy-egy tanév végéig elérendő célt rajzban is megfogalmazniuk. Ezek: megtanulni írni, olvasni, úszni, balettozni, szépen rajzolni…
A 2021-22-es tanév 1. félévének végén a 10.a lakástextil-készítő osztály tanulóinak kitűzött célja: a sikeres szintvizsga volt.
A diákok megfogalmazták, mit kell tenniük azért, hogy ezt el is érjék: a munkavédelmi szabályok alapos ismerete, teljeskörű szakmai felkészültség és tárgyi tudás, a cérna megfelelő befűzése a gépbe, vizsgaanyag sablon alapján történő pontos rajzolása, aprólékos szabás, precíz kivágás, részletes és mélyreható mérés, pontosan meghatározott szegés, tökéletes vasalás, igényes vizsgadarab végső átnézése és értékelése.
Minden fiatalnál a „győztes” projekt egy gyönyörű és használható párnahuzat lett. Nagyon büszke vagyok rájuk: az elérni kívánt cél több hónap kitartó munkájának gyümölcse. Mi volt még elengedhetetlenül szükséges: önismeret és bátorság, optimizmus és kitartás, hit céljaik elérésében, annak saját tudássá alakítása és válása, hogy akarattal és szorgalommal minden sikerülhet.
A képen látható munkadarabbal minden tanuló megtervezte és végrehajtotta az ÉLET nevű projekt egy picinyke projekttervét.
Kinél van rend? Miért fontos, hogy rendet tartsunk? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
„Veronika Összevisszaországban”című mesét dolgoztuk föl. A gyerekek párokban rajzoltak az egyes részletekhez.
A gyerekek aktívak voltak a téma feldolgozása során. Szóban bátran megnyilvánultak, elmondták gondolataikat. A képi megvalósítás már nehezebb volt számukra. A megvalósítandó feladatok elnyerték tetszésüket, választani is tudtak ezek közül. A rajzok elkészítése kissé nehézkesen indult. Csoportban nem szerettek volna dolgozni, egyénileg és páros munkával készítették el alkotásaikat, amely végül is örömet jelentett számukra, és igyekezettel végezték el a feladatot.