A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Célok kitűzése és elérése
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Boldogvár meséjét olvastam fel a gyerekeknek. Majd eljátszottuk a főszereplő próbatételeit. Sokat beszélgettünk a vágyaink és céljaink közötti különbözőségről.Kis elsőseimnek ez még nehezen ment. Megbeszéltük, hogy a céljaink elérésért tennünk, dolgoznunk, esetenként küzdenünk is kell. Így hát próbákat álltunk ki, s így sikerült egy-egy tanév végéig elérendő célt rajzban is megfogalmazniuk. Ezek: megtanulni írni, olvasni, úszni, balettozni, szépen rajzolni…
A 2021-22-es tanév 1. félévének végén a 10.a lakástextil-készítő osztály tanulóinak kitűzött célja: a sikeres szintvizsga volt.
A diákok megfogalmazták, mit kell tenniük azért, hogy ezt el is érjék: a munkavédelmi szabályok alapos ismerete, teljeskörű szakmai felkészültség és tárgyi tudás, a cérna megfelelő befűzése a gépbe, vizsgaanyag sablon alapján történő pontos rajzolása, aprólékos szabás, precíz kivágás, részletes és mélyreható mérés, pontosan meghatározott szegés, tökéletes vasalás, igényes vizsgadarab végső átnézése és értékelése.
Minden fiatalnál a „győztes” projekt egy gyönyörű és használható párnahuzat lett. Nagyon büszke vagyok rájuk: az elérni kívánt cél több hónap kitartó munkájának gyümölcse. Mi volt még elengedhetetlenül szükséges: önismeret és bátorság, optimizmus és kitartás, hit céljaik elérésében, annak saját tudássá alakítása és válása, hogy akarattal és szorgalommal minden sikerülhet.
A képen látható munkadarabbal minden tanuló megtervezte és végrehajtotta az ÉLET nevű projekt egy picinyke projekttervét.
Kinél van rend? Miért fontos, hogy rendet tartsunk? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
„Veronika Összevisszaországban”című mesét dolgoztuk föl. A gyerekek párokban rajzoltak az egyes részletekhez.
A gyerekek aktívak voltak a téma feldolgozása során. Szóban bátran megnyilvánultak, elmondták gondolataikat. A képi megvalósítás már nehezebb volt számukra. A megvalósítandó feladatok elnyerték tetszésüket, választani is tudtak ezek közül. A rajzok elkészítése kissé nehézkesen indult. Csoportban nem szerettek volna dolgozni, egyénileg és páros munkával készítették el alkotásaikat, amely végül is örömet jelentett számukra, és igyekezettel végezték el a feladatot.
Január a fogadalmak és célkitűzések hónapja. Sok-sok próbatétellel. Szokásos relaxációink, amit már várnak a gyerekek, az ismert dalok egyfajta biztonságot nyújtanak a gyermekek számára. Kis közösségünk tagjai egyre jobban ragaszkodnak egymáshoz és a hiányzókat gyakran megemlegetik. A legnagyobb próbatétel napjainkban az egészségünk megőrzése volt. Sokat mozogtunk és sok gyümölcsöt fogyasztottunk, hogy egészségesek legyünk.Sajnos alig voltunk oviban.Nagyon jó lehetőséget biztosított számunkra ezekben a napokban a Maci hét hiszen a sok hiányzó mellett ott voltak a puha meleget, biztonságot adó Macik, akik otthonról érkeztek velük. Célunk egy minél több mackóból álló gyűjtemény létrehozása volt. Csipet csapatunk 8 tagja ilyen kiállítást tudott összehozni.
Célok elérése
Az órát a „Rend a lelke” című játékkal indítottuk. A nagyobb tárgyak helyének megváltoztatása nem okozott problémát a tanulóknak, a kisebbeket több időbe telt felfedezniük. A szórakoztató játék után megfogalmazták, hogy mennyivel jobban érzik magukat akkor, ha rend van körülöttük. A hónap dalának meghallgatása közben mozgással kísértük a szöveget. Ezután kis segítséggel összegyűjtötték azokat a vágyakat, amelyeket célként írtak a lépcsősor tetejére, majd a cél eléréséhez szükséges kis lépéseket fogalmazták meg. Meghallgatták Fehér Klára: Foglalkozások című szövegét, majd a foglalkozásokat ábrázoló képeket időrendi sorrendbe rakták. Az óra második felében hozzáláttunk az űrhajó elkészítéséhez. A papírgurigából, színes papírból készített űrhajó nyílásán át behelyezték a céljaikat tartalmazó cédulákat. Ezután megbeszéltük, hogy rendszeresen, kitartóan kell tenni azért, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. Az óra tevékenyen, jó hangulatban telt.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Felírta mindenki egy lapra a célját az aláírásával együtt. Elhelyeztük az űrhajóban. Megígértük egymásnak, hogy egy év múlva ellenőrizzük, megvalósult-e már? Azért is lesz nagyon jó kis beszélgetés, mert jövőre már felsősök lesznek a gyerekek.