Már az elsős gyerekek is képben vannak a különféle internetes játékokban, illetve néztek olyan filmeket, amelyekben szuper képessége van egy-egy hősnek. Izgatottan rajzolták meg a képzeletükben kirajzolódó hőst, akivé válnának felnőttként.
Célok kitűzése és elérése
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A Boldogságóra 5. hónapjának programja a célok kitűzése és elérése. A hónap során megtapasztaltattuk a gyermekekkel. hogy a kitűzött célokat közösen, együttes erővel, mindig eltudjuk érni. Ahhoz, hogy a mindennapi kihívásokkal és célokkal megküzdjünk,össze kell fognunk. A közös munka,az együttműködés,a társas kapcsolatok fokozzák a boldogság érzetüket. Az értelmes célok támogatják az önbecsülésüket,magabiztossá teszik a gyermekeket. Ebben a hónapban megismerték a gyermekek a Boldogvár meséjét. A mese utáni beszélgetések során a gyermekek megtapasztalhatták,hogy milyen jó érzés ha elérjük a kitűzött céljainkat. Az akadályok legyőzése,boldogsággal,megelégedettséggel tölti el őket. Készítettünk Boldogságvárpuzzlet amit a gyermekek minden nap kirakhatnak. Képeket nézegettünk a pingvinekről majd vágás és ragasztás technikával mi is készítettünk ilyen állatokat. Az elkészült munkákat kiraktuk a csoportszobába,hogy mindennap emlékeztessen bennünket a kitartásra.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
A célok kitűzése témánál a tavaly nagyon kedvelt és szeretett mesét dolgoztuk fel, boldogvár történetét.
Beszélgettünk a meséről, hány lépcsőfok segítségével jutott el a szereplő a várba.
Beszélgettünk ki mire vágyik, mi a célja: egészségesnek maradni, úszni megtanulni, jónak lenni…
Januári célunk volt a színek feldolgozása, megismerése, új technikák kipróbálása. A szülőket is bevontuk, a napi ruhaszettek színek szerinti kiválasztásába.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
A karácsonyi időszakban sütés-főzés tevékenységekbe fogtunk. Olyan elérhető célokat fogalmaztunk meg, amit a csoport minden tagja együtt, kooperatív munkába valósított meg. Sikerült olyan célt találni, ami minden gyermekre ösztönzőleg hatott.
Januárban számot vetettünk az elmúlt időszakunkkal. Értékeltük a féléves teljesítményünket. SMART célokat fogalmaztunk meg erre az évre vonatkozólag. Majd az osztály elkészítette az időkapszuláját, amibe mindenki beleírta egy rövidtávú (5 év múlva) és egy hosszútávú (10 év múlva) célját. Megállapodtunk, hogy ezt az osztályfőnök elrakja, és majd osztálytalálkozón kinyitjuk valamikor, és újra olvassuk.:)
Az e havi téma feldolgozását nem egy órán valósítottuk meg, hanem a hónap folyamán többször foglalkoztunk vele. Januárban a félév értékelése, a jegyek lezárása jó alkalom volt arra, hogy a gyerekekkel minél többet beszélgessünk a célokról a jövőre nézve. A másik alkalom a természetismereti óra volt, mivel a tananyag kapcsán – amely a keringési rendszer, ezen belül a szív működése – a szívünk egészségének megőrzéséről, a sport fontosságáról beszélgettünk. Talán ezért is a célok megfogalmazásánál a gyerekek ezt a két területet dolgozták fel. Néhányan jobb eredményeket szeretnének elérni a következő félévben, a többiek a sport terén szeretnének jobbak lenni. A gyerekek a konkrét céljaikat megfogalmazták, egy papírlufira rajzolták, illetve leírták. A táblára kiraktuk a lufikat, melyek a szállnak a cél felé. Néhány segítő gondolatot is felírtunk a célok eléréséhez: Ne add fel! Meg tudod csinálni! Ügyes vagy! Segítek!
A gyermekek nagyon szerettek tervezgetni( holnapra ,a hétre, erre az évre vagy nagykorúkra). Nagyon érdekes célok születtek „mi leszek ,ha nagy leszek” címmel. Volt aki színész, óvónő ,kukásautó vezető, tudós, világ körüli utazó, meseíró szeretne lenni. A gyermekek a szüleiket is megkérdezték a céljaikról.
A célok témakört minden foglalkozáson felhasználtuk. A gyermekek megismerték a „Boldogvár” című mesét, énekelték és táncolták a ” Van nekem egy álmom című dalt, célba dobtak célok meghatározásával, varázshópelyheket rajzoltak.
Ezen felül sokat beszélgettünk, meditáltuk, relaxáltunk.
Célok kitűzése és elérése
A foglalkozást célba dobó játékkal kezdtem. Karikába próbáltunk babzsákkal beletalálni, amely kapcsán a hónap aktuális témájára hangolódtunk. A játék lehetőséget kínált arra, hogy a feladathoz tervet készítsünk, amit megbeszéltünk, és elmondhatták a gyermekek a társaiknak is. A játék során megtapasztalhatták a gyermekek az esetleges kudarcot, válságot, amit újra terveztünk. A „Villámlazítás”, és a „Malomkörzés” relaxációs gyakorlattal folytattuk a foglalkozást, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát, amelyre táncoltunk is. Kis csengettyűvel jeleztem Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjének kezdetét. A mese után a csoporthoz egy „hírhozó kismadár” érkezett, aki a csőrében egy levelet hozott a gyermekeknek. Ebben a levélben az állt, hogy mi is eljuthatunk a „Boldogságvárhoz”. A puzzle darabjait, elemeit, egy térkép segítségével a csoportszobán belül, nyilak és ábrák segítségével tudtak összegyűjteni a gyermekek. Nagy izgalommal, és szorgosan keresték a puzzle játék darabjait, amikor az összes darabja a gyermekeknél volt, összeillesztettük azokat. A gyermekek végig lelkesek voltak, jó érzés volt látni az arcukon az örömöt, a boldogságot, főleg akkor, amikor a puzzle játékban a vár képe eléjük tárult. A képességeikből adódóan a feladatok elvégzésében sok segítséget igényeltek a gyermekek. A figyelmük rövid idejű, csapongó, ezért a mese tartalmát leegyszerűsítve, rövidebb verzióban adtam át. A nagyméretű puzzle játék nagy sikert aratott a gyermekek körében, többször kiraktuk a képet. Öröm volt megtapasztalni, hogy a közös cél érdekében össze tudtak fogni a gyermekek, és együttműködve tevékenykedtek. Végül kiszíneztük a célba érés jelét, majd felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre.
A szem előtt tartott közös cél összegyűjti az erőnket!
-Relaxáció: „Varázshópelyhek” -Dal: Képes vagy rá -Mese:Boldogvár meséje -Boldogvár puzzle kirakása -Színezés:Boldogságóra munkafüzet 38.oldal. -Zárókör: Milyen célt tűztél magad elé?