Motivációs idézettel ellátott időkapszula, közép és hosszú távú célokkal.
Célok kitűzése és elérése
Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium
A január hónapban sokféle tevékenységet végeztünk az osztályommal annak érdekében, hogy a célok kitűzésének fontosságát megerősítsük. Első lépésként beszéltünk arról, hogy miért is szükségszerű a jó célok kitűzése, megnéztünk közösen egy motiváló beszédet Denzel Washingtontól, majd elvégeztük a „9 dots” kísérletet, aminek az volt a lényege, hogy hogyan tudunk az úgynevezett dobozon kívül gondolkodni és merni kilépni a kereteink közül.
Megnéztük a világhírű Bakancslista filmet, amelyről véleményt is kértem az osztályomtól az általam készített Padlet felületen, így értékeltük a film üzenetét.
Maci csoport
Sajnos a januári hónapban nem kímélte csoportunkat a betegség, folyamatosan alacsony létszámmal dolgoztunk. Az egész hónapban megjelent a téma, több tevékenységben és beszélgetőkörök alkalmával. Ki mit szeretne sportolni (egészség megőrzés), ehhez mit kell tennie, hogyan tudja magát ügyesíteni. A sok betegség miatt kiemelten foglalkoztunk azzal, hogy mit tehetünk azért, hogy ne legyünk betegek, egészségesebbek legyünk. Ki mi szeretne lenni ha felnőtt lesz, vajon ahhoz mit kell tennie, miért szeretné…, próbáltuk gyurmával megformázni az elképzeléseket, több kevesebb sikerrel.
A kitartás volt az egyik leghangsúlyosabb gondolat.
Megnéztük a pingvines animációt és megbeszéltük, a tanulságot.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Új év,új célok…szinte mindenki valami új feladatot,terveket,célokat tűz ki maga elé. Mi is így tettünk,elbeszélgettünk a tanulókkal és ebben a rajzban fejeztük ki a kitűzött célokat: horgászbot,kandalló, festő szeretnék lenni…Reméljük,valóra válthatjuk a terveinket,de azt is tudjuk,hogy keményen kell hozzá tanulni és küzdeni🙂
Kis ürge csoport
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A januári boldogság óra témája a célok kitűzése és az oda vezető út megtervezése, végrehajtása volt. A foglalkozás bevezetőjeként babzsákos, névre szóló elkapásos feladatot játszottunk, majd elkészítettük a céltáblát. Körben ülve megbeszéltük, mit is jelent a cél, mit tehetünk azért, hogy elérjük a céljainkat. Mindenki megfogalmazott egy olyan dolgot, ami mostanában gondot okozott neki vagy másoknak. Többen azt mondták el, hogy szeretnének az osztály értékelő tábláján a legjobb helyre kerülni, szeretnének jobbak lenni, rossz, ha bántják egymást, szeretnének többet játszani, több dicséretet kapni, a testvéreivel a verekedés helyett inkább játszani szeretne, és minden nap szeretne jönni iskolába. Minden gyermek megfogalmazta, hogy mit fog ezután tenni, hogy a céljai megvalósuljanak. Kis rajzot készítettek és felragasztották a céltáblára, amit feltettünk a faliújságra, hogy minden nap láthassák. A zárókörben még egyszer elmondták, hogy mit fognak tenni, hogy céljaikat elérjék. Ezekre a célokra a nap végi értékeléskor visszatérünk, hogy könnyebb legyen a megvalósítás.
A téma feldolgozása során az elérendő célokról beszélgettünk. Az iskola fontosságáról és feladatairól tartottunk eszmecserét. Felvetődött a téma, hogy egy ilyen kicsi gyermeknek milyen céljai vannak az életben. Nagyon sokan arra gondoltak, hogy mik szeretnének felnőttként lenni. Érdekes, hogy majdnem minden gyermeknek megvalósítható célja van és csak néhányan képzelték magukat mesebeli környezetbe (hercegnő, királyfi), vagy irreális világképbe (szuperhős).
Türelmesen hallgatták végig egymást, majd le is rajzolták jövőbeni céljukat.
Januárban a célok kitűzésének és elérésének hónapjában első héten többször meghallgattuk a hónap dalát. A tündér újévi ajándéka c. mese hallgatása során a gyermekek célul tűzhették ki maguknak, hogy hogyan viselekdjenek annak érdekében, hogy az mások szemében is jó legyen. A mese kapcsán megbeszéltük, hogy kinek mi az újévi fogadalma,célja erre az évre, és mit kell tegyen a céljai elérése érdekében.Tevékenységek előtt relaxációs gykaorlatokat végeztünk, ezeket már nagyon szeretik a gyermekek, sokszor spontán kezeményezési lehetőségként lehet kihasználni mikor maguktól elkezdik mondogatni a hozzájuk tartozó mondókákat.Megnéztük a pingvinről és a struccról szóló videót, nagyon tetszett a gyermekeknek, ennek kapcsán megbeszéltük, hogy milyen fontos, hogy legyenek céljaink és tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy el is érjük őket. Kis pingvineket készítettünk, melyet a csoportszoba dekorálására használtunk fel. A pingvin segítségével egy mataematikai feladatot kellett megoldaniuk a relációk témakörében. A pingvinnek haza kellett jutni a jéghegyek közé, az útja során különböző akadályokat kellett leküzdenie, valamint a gyemkekeknek el kellett modnani, hogy hogyan, milyen mozdulatokkal, hova és mibe kell fel le és bele és kimásznia, mi mellet, előtt és mögött kell elhaladni ahhoz, hogy elérje célját, és közben meg kellett találnia a kulcsot ahhoz, hogy haza tudjon jutni, valamint pontosan meg kellett határozni, hogy hol találta meg a kulcsot.Úgy gondolom, hogy a nap mint nap kitűzött célok mellett több oldalról jártuk körbe a hónap témáját, ami a gyermekek lelki világának javát szolgálja.