Mi leszek, ha nagy leszek?
Célok kitűzése és elérése
Csicsergő csoport. Célok, feladatok.
A Csicsergő csoportnak tervezett és megvalósított Testrészek téma kiválóan illeszkedett a célok és feladatok boldogság órába. Játékos feladatokkal:Hála játék motiváltam a gyermekeket. Hálát mondtak a testrészeikért:”Hálás vagyok a lábamért, mert focizhatok.”, „Hálás vagyok a kezemnek, mert rajzolok”, „Hálás vagyok az okos fejecskémnek”… Célkitűzésünk a testünk ápolása:Baba testápoló krémmel a kis karjukat maszíroztam, a szemükre uborkapakolást helyeztem. Közös teázással – citromkarikákkal, mézzel – a kellemes hangulatot alakítottam. A kézmosó mondóka gyakorlásával”Piszkos a tenyered… ” a helyes kézmosást és tisztálkodás fontosságát hangsúlyoztam,amely egyben az egészséges életmódra nevelés alappillére. A játékos feladatokat tenger morajlás relaxációs zenei aláfestéssel lágyítottam.Egyénileg választott Madaras mandalaképeket színeztek a zenehallgatás során. Célunk a testünk edzettsége:gyermekjoga gyakorlatokkal nyújtottam, pihentettem a gyermekeket. Talpaikat önállóan maszírozták:”Gyurmázom a lábacskámat.” mondta egy kiscsoportos kislány. A mozgás öröme séta a mezőhegyesi havas ligetben, futkározás a puha hóban udvari levegőzéssel teljesedett ki. Ez a célunk mindennapjainkat ékesíti:a mozgás öröme boldogságot szabadít fel. A színes tevékenységeket a Tükröcske mesei élménnyel zártam le. Örömteli nap volt. Az együttes játékokkal a csoport közös tapasztalatokat, történéseket élt át.
A Zümmögő csoport gyermekeinek a téma feldolgozását egy igazán hosszú beszélgetéssel és egy különleges játékkal vezettem be. Az Örömvár meséje igen tanulságos volt a gyerekek számára, hiszen az ezt követő mese megbeszélésem kicsit átgondolhatták, hogy miben remekelhetnek ők is és ez által kialukult egy igazán érdekes beszélgetőkör. Ezt követően egy különleges játékot játszottunk, amelyben az érzelmeket negatív és pozitív töltettel megtöltve tudták kifejeznie. A következő napon megnéztük a segítséganyagban említett animációs filmet és elkészült a pingvinje mindenkinek. A célt a hét végén értük el, ahol is a negatív érzelmi strukturákat pozitívvá alakítottuk és reméljük ez tartós is marad.
Korompai Ilona óvodapedagógus
Boldogságóra a sümegcsehi Fazekas József Általános Iskola 6. osztályában
A célok kitűzése és elérése
A 2022-es év első Boldogságóráján számvetést készítettünk az elmúlt év legfontosabb eseményeiről, történéseiről. Rövid gondolkodás után rajzos formában jelenítették meg a tanulók a velük történteket. Ezután választott társukkal beszélték meg, hogy milyen év van mögöttük, mire emlékeznek szívesen, mi az, ami kevésbé sikerült. A beszélgetés után az új interaktív táblánkon el kezdtünk készíteni egy közös képet, amelyet szünetekben vagy szabadidőben bármelyik gyerek további elemekkel bővíthetett.
Ezután az új esztendőben elérendő céljainkról beszélgettünk. Kiindulópontnak a szeptemberi célmeghatározásokat vettük, amikor is megfogalmazták, majd le is jegyezték céljaikat a tanévre vonatkozóan, majd ki is tették a tanterem jól látható helyére, hogy mindig szem előtt legyen.
A segédanyag kérdéseit hívtuk segítségül:
• Milyen célokat tűztél ki magadnak az elmúlt évben?
• Melyeket sikerült megvalósítani?
• Milyen érzés töltött el akkor, amikor a kitűzött célt elérted?
• Volt olyan terved, amit nem sikerült megvalósítani?
• Tőled függött a sikertelenség?
• Rajtad kívül álló okokon múlott?
Majd írásos értékelését adták a gyerekek a saját munkájuknak, az osztály munkájának és az osztályfőnökük munkájának is. Erre tudjuk építeni az új tanév terveit.
Majd elkészítették az Üzenet a jövőbe feladatot. Például:
Kedves jövőbeli Én!
Rengteteget kell tanulnom most, hogy elérjem azokat, amiket remélem te már megvalósítottál.
Most nekem célom az, hogy nyelvet tanuljak. Tudom sokat kell ezért tanulnom, de remélem majd megéri. Szeretnék rajzot tanulni így később majd divattervező lenni. Már most egy csomó rajzom van, de még mindig nem tudok szemeket rajzolni. Remélem te már tudsz, és remélem van egy cicád is. Én most egy fehér, fekete vagy foltos macskát szeretnék. Remélem a cicusnak van nagy lakhelye a lakásban, ahol mindene meg van. És azt is remélem, hogy rengteteget utazol, én nagyon ki szeretnék most menni Japánba vagy Dél-Koreába. Nagyon remélem, hogy rengteteget olvasol, és azt is, hogy A Vonzás Szépségének és A Vonzás Törvényének kijött már a harmadik része is. Én még csak az első részénél tartok, de a másodikat is szeretném olvasni. Meg a Harry Pottert elolvastad, most nem is olyan rég olvastam el a harmadik részét is.
Ezek voltak a mostani céljaim. Tudom nem most fogom őket megvalósítani, mert tanulnom kell, hogy felvegyenek és remélem a szóbeli jobban fog sikerülni, mint az írásbeli. Bár mindenki nagyon büszke volt rám, hogy meg mertem csinálni.
Kedves 23 éves Énkém!
Egy jó iskolába járok, ahol sok tudást szerzek és mellette egy művészeti iskolába is járok, amit elvégzek.
Ha minden megvan amit terveztem, elmegyek Londonba, ahol angol tudást szerzek. Hawaiira is, ahol nyaralok egyet és miután haza jövök lesz egy lovam, amin sokat lovaglok.
Mellette még járok sportokra, táncra sok jó helyre is eljutok, amit meg szeretnék nézni, ide a családommal megyek, hogy minden látnivalót együtt nézzünk meg
A szabad időmben sokat
-rajzolok
-festek
-olvasok.
Az óra végén egy új táblásjátékot tanultunk, az Isolát, amely egy szuper beszorítós játék, s arra „tanított” minket, hogy célom eléréséhez saját akaratomra van szükség. Néhány motiváló gondolatot is feljegyeztünk a már tavaszváró faliújságunkra.