Pillanatnyi cél elérése-Jó együtt lenni veletek-Mivel reggel szépen havazott a gyermekekkel kimentünk az iskola udvarra és hógolyoztunk, nagyon jól éreztük magunkat, jól szórakoztunk.
Rövidtávú célok elérése- 6.osztály célkítűzései, A gyermekek kördiagrammot készítettek és ráírták saját maguknak kitűzött céljaikat. Fő célok a jobb jegyek megszerzése.
Hosszútávú céljaink elérése-Jó tulajdonságaink kifejezése- A gyermekek körbe ülnek egy valaki beül a kör közepébe, behunnya szemét és mindenki mond róla egy jó tulajdonságot és egy rosszat. A cél ezen rossz tulajdonságok lekűzdése.
Célok kitűzése és elérése
Pillanatnyi cél elérése-Jó együtt lenni veletek-Mivel reggel szépen havazott a gyermekekkel kimentünk az iskola udvarra és hógolyoztunk, nagyon jól éreztük magunkat, jól szórakoztunk.
Rövidtávú célok elérése- 6.osztály célkítűzései, A gyermekek kördiagrammot készítettek és ráírták saját maguknak kitűzött céljaikat. Fő célok a jobb jegyek megszerzése.
Hosszútávú céljaink elérése-Jó tulajdonságaink kifejezése- A gyermekek körbe ülnek egy valaki beül a kör közepébe, behunnya szemét és mindenki mond róla egy jó tulajdonságot és egy rosszat. A cél ezen rossz tulajdonságok lekűzdése.
Az gyermekek fejlesztése során rengeteg célt tűzünk ki magunk elé. Ezek néha hosszútávú, néha rövidtávú, apró célok. Mindennek van célja, még a játéknak is. A gyermekeknek is vannak céljaik, amelyet minden foglalkozás során igyekszünk kitűzni, megvalósítani velük. A versenyhelyzetekben mutatkozik meg ez leginkább. (Én leszek az első, én leszek kész először…stb. Ebben a hónapban még inkább fókuszáltunk ezekre a foglalkozásainkon.
A közös kis pingvinünket ismét együtt készítettük el és a gyermekek választhatták ki, hogyan szeretnék, így esett a választás a festésre, hiszen az a legkedveltebb tevékenységük. Egy kis totyogó pingvinverseny is belefért az alkotás végén. A napok gyakorlására a csoportunkban van saját mondókánk, mely nagyban hasonlít a feladatokban említettre. A témát a foglalkozás témahetünkhöz igyekeztünk igazítani, mely során többféle módon körbejártuk a különböző szakmákat. Megbeszéltük, ki mi szeretne lenni, majd el is játszottuk. Akadtak rendőrök és tűzoltók is, amely nem meglepő fiús csoport lévén. Jól éreztük magunkat a hét folyamán, melyet a relaxációs gyakorlattal zártunk ismét.
Életkorukból adódóan tanítványaimat most igazán foglalkoztatják az emberi viszonyok, legfőképpen a párkapcsolatok. Feladatként meg kellett fogalmazniuk, hogy lehet őket meghódítani. Inkább a lányok dolgoztak, néhányuk munkájából készítettünk egy kis montázst.
Bár több tanulónak célja az, hogy barátja, barátnője legyen, mégis sokan jelenleg nem ezt tartják elsődleges célnak az életükben. Beszélgettünk másféle célokról, és azok eléréséről is.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
A Robotika képzésen egy legó autó megépítése volt a cél, adott idő alatt! Sikerült elérnünk a célt!
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A téma feldolgozását beszélgetéssel kezdtük. Kiderítettük, hogy kinek mi az álma, mi szeretne lenni ha felnőtt lesz. A gyerekek ezt le is rajzolták, majd miután elkészült az űrhajónk belsejébe helyeztük. A rakétánkat lezártuk. Kilövés után elhagyta a földet és majd csak egy év múlva tér vissza hozzánk…
A téma feldolgozásához térbeli társasjátékot készítettem a gyerekeknek. A gyerekeket egy versike segítségével pingvinekké változtattam, akik azt a feladatot kapták, hogy az akadályok leküzdésével gyűjtsenek minél több havat. A gyerekek nagyon élvezték a játékot. A közös cél megvalósítása során segítették, biztatták egymást.
Orosháza Városi Önkormányzat napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
A téma feldolgozását a mesterségek és az azokhoz kapcsolódó tárgyak, eszközök megismerésével kapcsoltam össze. A megvalósításba bevontam a családokat is: egy-egy szülő mesélt a munkájáról (rendőr, ápolónő, boltos, sofőr) és elhozta a szakmája jellemző tárgyait is.
Sok-sok képességfejlesztő játék is kapcsolódik a szakmák megismeréséhez. Az ezekkel történő játék jó lehetőséget biztosít a téma megbeszélésére.
A január havi Boldogság Óra témája a célok kitűzésének feldolgozása volt. Sajnos nagyon sok kis betegünk volt a járvány miatt, így óhatatlanul is foglalkoztunk a témával.
A téma feldolgozását megpróbáltam csoport szinten közel hozni a gyerekekhez, nem egyéni célok megfogalmazása volt a fontos, hiszen azt nem biztos , hogy meg tudták volna fogalmazni. A csoportunkat érintő célt, célokat próbáltunk előtérbe helyezni. Nehéz kisgyermekeknek elkülöníteni a célt a vágyaktól.
Célul fogalmazták meg, hogy ne legyünk betegek és mindenki járjon óvodába.
A tevékenység motivációs eleme volt Bezzeg Anita: Boldogvár meséje. Ezen felbuzdulva a gyerekek megalkották Boldogvárat. Beszélgettünk róla, hogy milyen is Boldogvár. Mitől vagyunk ott boldogok. Ki milyennek képzeli el.
A gyerekek kitalálták, hogy Boldogvárat védi a egy sárkány, amit mindenki próbált lerajzolni, ill. zászlót készítettünk, amit kiszúrtunk a vár tetejére. A sárkány jelképezte az erőt, amellyel elérhetjük a céljainkt, jelen esetben a sárkány véd minket a bajtól , betegségektől. A tevékenységet relaxációval zártuk, ahol mindenki elrepült oda, ahol a leginkább szeretne lenni, ahol a legjobban érzi magát, majd beszélgető körben el is mesélték.
A január havi Boldogság Óra témája a célok kitűzésének feldolgozása volt. Sajnos nagyon sok kis betegünk volt a járvány miatt, így óhatatlanul is foglalkoztunk a témával.
A téma feldolgozását megpróbáltam csoport szinten közel hozni a gyerekekhez, nem egyéni célok megfogalmazása volt a fontos, hiszen azt nem biztos , hogy meg tudták volna fogalmazni. A csoportunkat érintő célt, célokat próbáltunk előtérbe helyezni. Nehéz kisgyermekeknek elkülöníteni a célt a vágyaktól.
Célul fogalmazták meg, hogy ne legyünk betegek és mindenki járjon óvodába.
A tevékenység motivációs eleme volt Bezzeg Anita: Boldogvár meséje. Ezen felbuzdulva a gyerekek megalkották Boldogvárat. Beszélgettünk róla, hogy milyen is Boldogvár. Mitől vagyunk ott boldogok. Ki milyennek képzeli el.
A gyerekek kitalálták, hogy Boldogvárat védi a egy sárkány, amit mindenki próbált lerajzolni, ill. zászlót készítettünk, amit kiszúrtunk a vár tetejére. A sárkány jelképezte az erőt, amellyel elérhetjük a céljainkt, jelen esetben a sárkány véd minket a bajtól , betegségektől. A tevékenységet relaxációval zártuk, ahol mindenki elrepült oda, ahol a leginkább szeretne lenni, ahol a legjobban érzi magát, majd beszélgető körben el is mesélték.