A gyerekek nagy izgalommal fogalmazták meg a jövőbeni céljaikat, terveiket. Érdekes lesz a későbbiekben elővenni, s újra megnézni.
Célok kitűzése és elérése
Csoportunkkal a mese elolvasása után beszélgettünk a céljainkról, ki mit szeretne megvalósítani. Elkészítettük Puzzle várunkat, majd mindenki kiszínezte Boldogság várat, melyet puzzle alakítása után, összeillesztett. Mindenkinek sikerült megvalósítani a célunkat. Ezen kívül a héten az Óvoda Iskola kapcsolat keretében foglalkozáson vettünk részt, mivel közös célunk, hogy minél zökkenőmentesebb legyen az iskolai élet megkezdése. A gyerekeket a Tanító nénik nagy szeretettel fogadták, a közös játékok után, ajándékkal kedveskedtek a gyerekeknek.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Boldogságórán a gyerekek céljainak eléréséről beszélgettünk. Tudatosítani kellett bennük, hogy céljaik eléréséhez kitartásra, rendszeres, célirányos cselekvésre van szükség. Mindenki egy űrhajóba írta le kisebb nagyobb álmait.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Kis gyerekek nagyobbacska célok. A mese és a hónap dala mellett sokat beszélgettünk a célok fontosságáról. Szép lassan kialakultak a 4 évesek fontos céljai: puzzle kirakása, ruha kifordítása, önállósodás öltözködés terén, két keréken kerékpározás és még sok-sok terv. A nagy közös célunk, hogy a tornaszobában felállított akadálypályán végig menjenek – mindenkinek sikerült, és hatalmas élményt jelentett számukra.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Célkitűzések
Ezt a Boldogságórát késve tudtam megtartani, mert sajnos a gyermekek folyamatosan betegek voltak. Most viszont az összes nagycsoportosom itt volt. Megbeszéltük, hogy mik azok a célkitűzések. Miért fontos, hogy legyenek céljaink? Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük. Táncoltunk a Van nekem egy álmom c. énekre. Majd elmeséltem a Boldogvár meséjét. Közös céljainkat megbeszéltük és különböző játékos feladatokat csináltunk együtt a közös cél érdekében.
A játékban a célunk, hogy eljussunk a kincsesládához, amit elrejtettem a csoportban.
Feladat: csak úgy juthatunk el, ha az oda vezető akadályokat teljesítjük.
Ezek a következők:
• Boldogságvár puzzle részek megkeresése a csoportban
• A puzzle kirakása
• Itt a farsang áll a bál c. ének eléneklése
• Hajótörés c. játék eljátszása
• Mindenki mondja el, hogy mi a saját célja, amit megszeretne valósítani
Ezek után eljutottunk a kincses dobozkánkhoz, ami egy kis meglepetést tartalmazott. A gyermekek nagyon élvezték ezt a Boldogságórát is és már most megkérdezték, hogy „Mikor lesz a következő?”
Én kezdtem egy példával az életemből,ami célt el szerettem volna érni! Miután lelkesen meghallgattak, megkérdeztem, hogy kinek milyen céljai vannak! Miután elmondták, felolvastam nekik a Boldogvár meséje,, c” mesét és tettem fel kérdéseket. Az átbeszéles után odaadtam neki a színezős feladatlapot és lelkesen kiszínezgették!
Kellemes meglepetés ért ennek a feladatnak, témának megbeszélése közben. A gyerekek többségének határozott céljaik vannak akár hosszabb távon gondolkodva. És látják a cél eléréséhez szükséges főbb tennivalókat is. Mind a magánéletben, mind a hivatás kiválasztásában. Örömmel rajzolták le megfogalmazott céljaikat, melyeket viszontláttak boldogságtáblánkon.
Kívánom, hogy céljaik megvalósuljanak, megelégedett felnőttekké váljanak!
Az óra elején körbe ülve beszélgettünk arról, hogy szoktak-e új évi fogadalmat tenni. Ha igen miért? Ha nem, miért nem látják értelmét? Nagyon meglepődtem az őszinteségükön, jó beszélgetés alakult ki. Utána kicsit beszéltem nekik a kutatásokról, megfigyelésekről, hogy mikor sikerül az embereknek elérni a kitűzött célt.
A táblánál közösen végigvezettünk egy általuk kitalált célt, hogyan tudjuk pontosabban meghatározni a célt, és az utat, ami a cél eléréséhez vezet.
Ez után kitettem az idézeteket, és megnézegettük őket, mindenki választhatott magának egyet, és vihetett egy színes lapot, amire szétdolgozhatta a saját kitűzött célját. Többen is nekiláttak komolyan, gondolkodtak, de volt olyan is, aki -a csatolt képen is láthatóan – poénosan oldotta meg.
Az egész éves boldogságórák közül ezen tudtunk a legjobban közösen beszélgetni, nagyon felkeltette az érdeklődésüket! Mind jól éreztük magunkat!
Az óra elején körbe ülve beszélgettünk arról, hogy szoktak-e új évi fogadalmat tenni. Ha igen miért? Ha nem, miért nem látják értelmét? Nagyon meglepődtem az őszinteségükön, jó beszélgetés alakult ki. Utána kicsit beszéltem nekik a kutatásokról, megfigyelésekről, hogy mikor sikerül az embereknek elérni a kitűzött célt.
A táblánál közösen végigvezettünk egy általuk kitalált célt, hogyan tudjuk pontosabban meghatározni a célt, és az utat, ami a cél eléréséhez vezet.
Ez után kitettem az idézeteket, és megnézegettük őket, mindenki választhatott magának egyet, és vihetett egy színes lapot, amire szétdolgozhatta a saját kitűzött célját. Többen is nekiláttak komolyan, gondolkodtak, de volt olyan is, aki -a csatolt képen is láthatóan – poénosan oldotta meg.
Az egész éves boldogságórák közül ezen tudtunk a legjobban közösen beszélgetni, nagyon felkeltette az érdeklődésüket! Mind jól éreztük magunkat!
A célok elérésével foglalkozó januári boldogságórát a struccról és a pingvinről szóló kisfilmmel kezdtük. (ACTITUD POSITIVA (Autoestima): ACTITUD POSITIVA (Autoestima) YouTube)
Először film néhány fontosabb képkockáját mutattam meg a gyerekeknek, beszélgettünk róla, majd megnéztük az egész filmet: Mit látunk a képen? Mi történik? Mit gondolhatnak a versenyzők? Mit érezhetnek? Vajon ki fogja megnyerni a versenyt, miért? Mi történt a struccal? A strucc meg tudna-e változni?
Rengeteg dolog szóba jött. Beszélgettünk az érzelmektől, a különböző adottságokról, és hogy ezek milyen hatással vannak a filmbéli a versenyre.
Színezett só-liszt gyurmából pingvineket készítettünk;
Akadálypályát készítettünk, ahol pingvinjárásban totyogtunk; „jégtáblákra” segítették egymást a gyerekek, vagy át kellett ugrálni egyikről a másikra. Igen szép tapasztalatokkal szolgált az a játék, amikor egyre kevesebb jégtáblán tudtak a kispingvinek elhelyezkedni. Nagyon ügyesen megoldották a gyerekek, izgatottan hívták egymást arra a jégtáblára, ahol még volt hely, illetve szorosan összekapaszkodva igyekeztek helyet csinálni annak, akinek még segítségre volt szüksége.
Egy kis önálló munkára is lehetőség volt, Vágtunk, ragasztottunk: Pingvineket készítettünk fekete, fehér és piros színű kartont felhasználva.