Fontos célkitűzések a továbbtanulás szempontjából. Miket tehetünk a céljaink elérése érdekében?
Célok kitűzése és elérése
A tanulók nyugtató hatású ételekről és italokról készítettek rajzokat, kerestek információkat. Újságokból vágtak ki élelmiszereket, amelyekből táplálékpiramist készítettek.
Januárban sajnos ismét csak az online térben tudtuk megtartani a foglalkozásokat.
A gyerekekkel meghallgattuk A fenyőfa történetét, megbeszéltük közösen, hogy ki mit gondol róla. A csoport szinte teljes egyetártásben azt a tanulságot vonta le a történetből, hogy azt nem értékeljük, amiben épp vagyunk. A fenyőfa történetét rajzban is illusztrálták a tanulók.
A hónap folyamán a tanulók kiválasztottak egy-egy motivációs idézetet, amelyet papírra vetettek, és szépen ki is díszítették.
Célok kitűzése és elérése
3. osztály
A foglalkozást ráhangolódó játékokkal, mozgással kezdtük.
Ezek a „Malomkörzés” és „Összehangoló” játékok voltak.
A következőkben körbeszélgetés során összegeztük, értékeltük az eltelt 4 hónapot. Osztályszinten, mint közösségi célokat és egyéni szinten is új célokat fogalmaztak meg a gyerekek, amiket év végéig szeretnének elérni.
Játékos feladatban mindenki egy írólapra felírhatta 3 kívánságát -Három kívánság játék- melyeket körbeszélgetésben beszéltünk meg.
Meghallgatták a tanító előadásában az „Öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét, melyből azt a következtetést vontuk le, hogy tartósan boldoggá nem egy kívánság teljesülése tesz, hanem kellő kitartással, szorgalommal tudjuk elérni álmainkat. Ez az út fejleszti személyiségünket.
Meséket gyűjtöttek, melyekben a hős elindul célja megvalósítása felé, és kalandokkal és akadályokkal megküzdve eléri azt. ( Égig érő paszuly, Babszem Jankó, Csillagszemű Juhász stb.). A Csillagszemű juhász című mesét megnéztük a „Magyar népmesék” gyűjteményből választva.
Magyar népmesék: A csillagszemű juhász
Végül csoportmunkában dolgozva készítettek egy tablót, melyen az osztály közös céljait ábrázolták, rajzzal, szöveggel.
Rintek Nóra Szvetlána
Célok kitűzése és elérése
3. osztály
A foglalkozást ráhangolódó játékokkal, mozgással kezdtük.
Ezek a „Malomkörzés” és „Összehangoló” játékok voltak.
A következőkben körbeszélgetés során összegeztük, értékeltük az eltelt 4 hónapot. Osztályszinten, mint közösségi célokat és egyéni szinten is új célokat fogalmaztak meg a gyerekek, amiket év végéig szeretnének elérni.
Játékos feladatban mindenki egy írólapra felírhatta 3 kívánságát -Három kívánság játék- melyeket körbeszélgetésben beszéltünk meg.
Meghallgatták a tanító előadásában az „Öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét, melyből azt a következtetést vontuk le, hogy tartósan boldoggá nem egy kívánság teljesülése tesz, hanem kellő kitartással, szorgalommal tudjuk elérni álmainkat. Ez az út fejleszti személyiségünket.
Meséket gyűjtöttek, melyekben a hős elindul célja megvalósítása felé, és kalandokkal és akadályokkal megküzdve eléri azt. ( Égig érő paszuly, Babszem Jankó, Csillagszemű Juhász stb.). A Csillagszemű juhász című mesét megnéztük a „Magyar népmesék” gyűjteményből választva.
Magyar népmesék: A csillagszemű juhász
Végül csoportmunkában dolgozva készítettek egy tablót, melyen az osztály közös céljait ábrázolták, rajzzal, szöveggel.
Rintek Nóra Szvetlána
Célok kitűzése és elérése
3. osztály
A foglalkozást ráhangolódó játékokkal, mozgással kezdtük.
Ezek a „Malomkörzés” és „Összehangoló” játékok voltak.
A következőkben körbeszélgetés során összegeztük, értékeltük az eltelt 4 hónapot. Osztályszinten, mint közösségi célokat és egyéni szinten is új célokat fogalmaztak meg a gyerekek, amiket év végéig szeretnének elérni.
Játékos feladatban mindenki egy írólapra felírhatta 3 kívánságát -Három kívánság játék- melyeket körbeszélgetésben beszéltünk meg.
Meghallgatták a tanító előadásában az „Öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét, melyből azt a következtetést vontuk le, hogy tartósan boldoggá nem egy kívánság teljesülése tesz, hanem kellő kitartással, szorgalommal tudjuk elérni álmainkat. Ez az út fejleszti személyiségünket.
Meséket gyűjtöttek, melyekben a hős elindul célja megvalósítása felé, és kalandokkal és akadályokkal megküzdve eléri azt. ( Égig érő paszuly, Babszem Jankó, Csillagszemű Juhász stb.). A Csillagszemű juhász című mesét megnéztük a „Magyar népmesék” gyűjteményből választva.
Magyar népmesék: A csillagszemű juhász
Végül csoportmunkában dolgozva készítettek egy tablót, melyen az osztály közös céljait ábrázolták, rajzzal, szöveggel.
Rintek Nóra Szvetlána
Az óra eleji zenehallgatás után híres emberek gondolatait olvastuk fel, amelyek a célokhoz kötődnek, ezekről beszélgettünk és arról, szerintünk mi az élet célja és értelme. Azután párválasztó játék következett. Ezt követően a tanulók csak párjaiknak elmondták, mi lesz velük 20, 40, 60 és 80 évesen. Ezután a gyerekek beleképzelték magukat társuk helyébe és egyes szám első személyben elmondták, amit a párjuktól hallottak. Az óra második felében minden tanulónak le kellett írnia 10 számára fontos célt, amit a tanév végéig szeretne elérni. A foglalkozás meditációval zárult.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Ezt a foglalkozást betegségem miatt csak februárban tudtam megtartani. A gyerekek már nagyon jól különbséget tesznek a közeli és távlati, az elérhető és elérhetetlennek tűnő célok között. Az űrhajóba távlati, de nem megvalósíthatatlan célok kerültek.
A projekt leírása:
Cél- lépcső, piramis készítése
Fogalmazás írása: Egy meseszereplő és az ő elérhetetlen célja címmel
Előzetes beszélgetés, szógyűjtés: cél-célok, célpiramis, céllépcső – kreatív ötletek gyűjtése
Feladat:
A gyerekek megfogalmazzák, milyen célt szeretnének elérni.
Ennek érdekében milyen feladatokat kell elvégezniük, megtenniük, meglépniük.
Meghatározzák, mikorra fogják, szeretnék ezt a célt megvalósítani.
Megrajzolják a lépcsőt vagy piramist ennek a legfelső fokára vagy csúcsára felírják a végső céljukat, majd kitöltik a közbeeső részeket.
Akinek kedve volt, fogalmazást írt.
Az óra cél és feladatrendszere: az érzelmi intelligencia fejlesztése, személyiségfejlesztés, pozitív gondolatok és érzelmek kialakítása, fejlesztése a boldogság fogalmának megismerése, értelmezése, átélése
Fejlesztési terület: a benső örömérzet megteremtése, növelése, fenntartása.