Természetesen imádunk játszani. Szeretjük a kihívást és erre építve olyan játékokat próbáltunk, melyeket nem tudunk abbahagyni. Célunk, hogy újra és újra kipróbáljuk, még, még, még…
Ritmustaps
Labirintus fújó gyakorlat
Lépegető
Mocsárjárás
Célok kitűzése és elérése
A harmadikos gyerekekkel távolabbi célok kitűzésén fáradoztunk. Foglalkozásokat megjelenítő színezőkkel foglalatoskodtak, miközben beszélgettünk az egyes szakmákról. Igyekeztünk számbavenni, mi szükséges ahhoz, hogy az álmodott célt el is érjék. Abban mindannyian megegyeztek, hogy a tanulás és a kitartás fontos. A jövőbeli célkitűzés nehézségét érzékeltettük azáltal, hogy az elkészült színezőkből egy óriási kérdőjelet készítettünk.
Az ősember szerint teljesíthetetlen célok, meseszereplők teljesíthetetlen céljai, egy mai gyerek képtelennek tűnő céljai
Az ősember szerint teljesíthetetlen célok, meseszereplők teljesíthetetlen céljai, egy mai gyerek képtelennek tűnő céljai
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A januári hónap boldogságóráin a célok kitűzésének fontosságáról és elérésükkor átélt örömeinkről beszélgettünk a gyerekekkel. Megnéztük a Dugattyú c. animációs kisfilmet, A Mi leszek, ha nagy leszek? c. feladatnál lerajzolták, hogy hogyan képzelik el kitűzött céljuk megvalósítását. Saját űrhajót is készítettek, hogy képzeletben kilőhessék azt, s elkezdődhessen útjuk a céljaik elérése felé. Az órát a hónap dalának meghallgatásával és tánccal zártuk. 🙂
Ezt a témát úgy közelítettük meg, hogy egy kerettörténetbe ágyaztuk. Először is megnéztük közösen A Halász nagyravágyó felesége című grimm-mesét. Megbeszéltük a tanulságokat, hogy nincs azzal baj, ha többet szeretnénk, de mindig hálásnak kell lenni azért, amink van. Nem mástól kell várni, hogy beteljesüljön az álmunk, hanem nekünk magunknak kell tenni érte. Szerencsére mindig lesznek segítőink, akikre számíthatunk és bizony még ha a szerencse is mellénk szegődik, igazán elérhetjük, azt, amire nagyon vágyunk. (Mi év eleje óta olvastuk a Titoktündér című könyvet is, amiből a cél elérése témához is számos példát találtunk, már az első fejezet is erről szól.)
Majd eljátszottunk a gondolattal, ha mi is kifognánk egy igazi, vágyakat teljesítő aranyhalat, milyen elérendő céljainkhoz kérnénk a segítségét.
Egy rajzórát pedig ennek a mesebeli gondolatnak az ábrázolására szenteltünk.
Jó volt megtapasztalni, hogy a kicsik bezzeg még mernek nagyot „álmodni”.
Nyírmártonfalvi Általános Művelődéi Központ
A célok kitűzése és elérése téma nagyon sikeres volt a süni csoportban.
A témára való ráhangolódás a Boldog vagy mutasd meg c. dallal valósult meg.
A téma feldolgozásában nagy segítségemre volt a tavasz tündér meséje, amelyben számos akadályt kellett legyőznie a cél elérésének érdekében. A tavasz tündér akadályait a tornaszobában életre is keltettem, melyet kipróbalhattak a gyerekek.
A téli örömöknek hódolva a gyerkekkel a legkisebb hógolyóból a lehető legnagyobb hógolyót szerettük volna elkészíteni. Kitartásuk meghozta a gyümölcsét.
Csólyospálosi Általános Iskola
A célok eléréséhez nélkülözhetetlenek a bátorító, motiváló idézetek.
A célok kitűzése és elérése téma feldolgozása nagyon sikeres volt a Napocska és a Katica csoport körében egyaránt. A foglalkozást egy relaxációs feladattal indítottuk, a gyermekek csukott szemmel firkálhattak. Ezt követően meghallgattuk a gyermekek kedvencét, a Boldog vagy mutasd meg mindenkinek…. című dalocskát, melyet a gyerekek is nagy örömmel és lelkesedéssel énekeltek. Beszélgettünk arról, hogy kinek mi a célja, mit szeretne elérni. A beszélgetések során megállapítható volt, hogy már nem csak a különféle játékok megszerzése a legfontosabb számukra, hanem más célok is kifejezésre kerültek: pl. „Szeretnék bátrabb lenni!” . Megbeszéltük azt is, hogy nem szabad eltántorodni céljainktól, ha azokat nem sikerül elsőre elérni, akkor sem szabad feladnunk terveinket, hanem haladnunk kell tovább az úton, és biztosan elfogjuk érni kitűzött célunkat.
A téma feldolgozásában segítségünkre volt a „kisiskolás medvelány” is, akinek segítettünk a térképét kinyitni, hogy hazaérhessen.
De volt célbadobó verseny is, amit szintén nagy élvezettel játszottak a gyermekek. A különböző játékos feladatok jó alapot adtak a téma feldolgozásához.
A boldogságóra nagyon jó hangulatban telt, végszóként mindenki felragaszthatta az általa kiszínezett jelet a Boldogság várának 5. lépcsőfokára.