Célkitűzés-félévkor
Célok kitűzése és elérése
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A Boldogvár meséje c. történet megismerése után megbeszéltük, hogy kinek mi a legnagyobb vágya, álma.
Ezután ráírták a rakétára és kiszínezték. Elmesélték, hogy mit jelent számukra a boldogság és milyen érzés, amikor sikerül elérni valamit.
Az osztály nagyon élvezte a foglalkozást. Megbeszéltük, mit jelent a CÉL. Mi mindenre van szükségünk ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, vágyainkat. Mindenki elmondta, hogy mire áhítozik, mit szeretne elérni. Összehasonlítottuk a közeli, rövidebb távú és gyorsabban elérhető célokat a távoli, hosszútávú tervekkel, amelyeket ábrázoltak is a gyerekek. Világossá tettük, hogy hamarabb lehetünk sikeresek reális célkitűzésekkel, mint pl. egy jó bizonyítványt összehozni vagy anyának segíteni a házimunkában, mert bizony sok idő, energia és befektetett munka gyümölcse egy külföldi utazás vagy szép otthon, amelyek persze hosszabb távon elérhetőek. Felvetődött a nagy kérdés: ,, Mi leszek, ha nagy leszek? ” De elutaztunk a szuperhősök világába is, mert fontos volt eszmecserét folytatni arról, ha lehetne egyetlen szuperképességünk, akkor mi lenne az. Remek ötletek születtek: láthatatlanság, teleportálás, halhatatlanság, repülés, és így tovább…
Pillanatnyi cél elérése-Jó együtt lenni veletek-Mivel reggel szépen havazott a gyermekekkel kimentünk az iskola udvarra és hógolyoztunk, nagyon jól éreztük magunkat, jól szórakoztunk.
Rövidtávú célok elérése- 6.osztály célkítűzései, A gyermekek kördiagrammot készítettek és ráírták saját maguknak kitűzött céljaikat. Fő célok a jobb jegyek megszerzése.
Hosszútávú céljaink elérése-Jó tulajdonságaink kifejezése- A gyermekek körbe ülnek egy valaki beül a kör közepébe, behunnya szemét és mindenki mond róla egy jó tulajdonságot és egy rosszat. A cél ezen rossz tulajdonságok lekűzdése.
Pillanatnyi cél elérése-Jó együtt lenni veletek-Mivel reggel szépen havazott a gyermekekkel kimentünk az iskola udvarra és hógolyoztunk, nagyon jól éreztük magunkat, jól szórakoztunk.
Rövidtávú célok elérése- 6.osztály célkítűzései, A gyermekek kördiagrammot készítettek és ráírták saját maguknak kitűzött céljaikat. Fő célok a jobb jegyek megszerzése.
Hosszútávú céljaink elérése-Jó tulajdonságaink kifejezése- A gyermekek körbe ülnek egy valaki beül a kör közepébe, behunnya szemét és mindenki mond róla egy jó tulajdonságot és egy rosszat. A cél ezen rossz tulajdonságok lekűzdése.
Pillanatnyi cél elérése-Jó együtt lenni veletek-Mivel reggel szépen havazott a gyermekekkel kimentünk az iskola udvarra és hógolyoztunk, nagyon jól éreztük magunkat, jól szórakoztunk.
Rövidtávú célok elérése- 6.osztály célkítűzései, A gyermekek kördiagrammot készítettek és ráírták saját maguknak kitűzött céljaikat. Fő célok a jobb jegyek megszerzése.
Hosszútávú céljaink elérése-Jó tulajdonságaink kifejezése- A gyermekek körbe ülnek egy valaki beül a kör közepébe, behunnya szemét és mindenki mond róla egy jó tulajdonságot és egy rosszat. A cél ezen rossz tulajdonságok lekűzdése.
Az gyermekek fejlesztése során rengeteg célt tűzünk ki magunk elé. Ezek néha hosszútávú, néha rövidtávú, apró célok. Mindennek van célja, még a játéknak is. A gyermekeknek is vannak céljaik, amelyet minden foglalkozás során igyekszünk kitűzni, megvalósítani velük. A versenyhelyzetekben mutatkozik meg ez leginkább. (Én leszek az első, én leszek kész először…stb. Ebben a hónapban még inkább fókuszáltunk ezekre a foglalkozásainkon.
A közös kis pingvinünket ismét együtt készítettük el és a gyermekek választhatták ki, hogyan szeretnék, így esett a választás a festésre, hiszen az a legkedveltebb tevékenységük. Egy kis totyogó pingvinverseny is belefért az alkotás végén. A napok gyakorlására a csoportunkban van saját mondókánk, mely nagyban hasonlít a feladatokban említettre. A témát a foglalkozás témahetünkhöz igyekeztünk igazítani, mely során többféle módon körbejártuk a különböző szakmákat. Megbeszéltük, ki mi szeretne lenni, majd el is játszottuk. Akadtak rendőrök és tűzoltók is, amely nem meglepő fiús csoport lévén. Jól éreztük magunkat a hét folyamán, melyet a relaxációs gyakorlattal zártunk ismét.
Életkorukból adódóan tanítványaimat most igazán foglalkoztatják az emberi viszonyok, legfőképpen a párkapcsolatok. Feladatként meg kellett fogalmazniuk, hogy lehet őket meghódítani. Inkább a lányok dolgoztak, néhányuk munkájából készítettünk egy kis montázst.
Bár több tanulónak célja az, hogy barátja, barátnője legyen, mégis sokan jelenleg nem ezt tartják elsődleges célnak az életükben. Beszélgettünk másféle célokról, és azok eléréséről is.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
A Robotika képzésen egy legó autó megépítése volt a cél, adott idő alatt! Sikerült elérnünk a célt!