A célok eléréséhez nélkülözhetetlenek a bátorító, motiváló idézetek.
Célok kitűzése és elérése
A célok kitűzése és elérése téma feldolgozása nagyon sikeres volt a Napocska és a Katica csoport körében egyaránt. A foglalkozást egy relaxációs feladattal indítottuk, a gyermekek csukott szemmel firkálhattak. Ezt követően meghallgattuk a gyermekek kedvencét, a Boldog vagy mutasd meg mindenkinek…. című dalocskát, melyet a gyerekek is nagy örömmel és lelkesedéssel énekeltek. Beszélgettünk arról, hogy kinek mi a célja, mit szeretne elérni. A beszélgetések során megállapítható volt, hogy már nem csak a különféle játékok megszerzése a legfontosabb számukra, hanem más célok is kifejezésre kerültek: pl. „Szeretnék bátrabb lenni!” . Megbeszéltük azt is, hogy nem szabad eltántorodni céljainktól, ha azokat nem sikerül elsőre elérni, akkor sem szabad feladnunk terveinket, hanem haladnunk kell tovább az úton, és biztosan elfogjuk érni kitűzött célunkat.
A téma feldolgozásában segítségünkre volt a „kisiskolás medvelány” is, akinek segítettünk a térképét kinyitni, hogy hazaérhessen.
De volt célbadobó verseny is, amit szintén nagy élvezettel játszottak a gyermekek. A különböző játékos feladatok jó alapot adtak a téma feldolgozásához.
A boldogságóra nagyon jó hangulatban telt, végszóként mindenki felragaszthatta az általa kiszínezett jelet a Boldogság várának 5. lépcsőfokára.
A foglalkozást a ” Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok ” relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, majd a ” Van nekem egy álmom” kezdetű dalt hallgattuk, és többszöri meghallgatás után bekapcsolódtunk az éneklésbe, ráhangolódva a kezdeményezés témájára. A foglalkozás kiemelt terület az együttműködés, egymásra való odafigyelés, a segítségnyújtás fontosságának hangsúlyozása, amit versekkel és mesékkel mélyítettünk el. Célunk a tevékenységbe ágyazott közvetlen tapasztalatszerzés, mely során a téli állatvédelem folyamatos megfigyelésének segítése volt. Örömszerzés, öröm érzet felkeltése által nyújtva másoknak boldog perceket. Gyűjtőmunkánk során magvakat, terményeket, gyümölcsöket gyűjtöttünk, amelyeket az udvaron található madár etetőkbe helyeztünk el, melyet többször is figyelemmel kisértünk ahogy az érkező madarak egymás után fogyasztják el a nekik szánt eleségeket. Ezt látván a gyerekek elismerést szereztek arról, hogy nem hiába való volt az ő munkájuk. Ennek örömére mindenki elkészíthette a saját kis madár etetőjét. A foglalkozást a ” Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek ” kezdetű dallal zártam.
A foglalkozást a ” Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok ” relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, majd a ” Van nekem egy álmom” kezdetű dalt hallgattuk, és többszöri meghallgatás után bekapcsolódtunk az éneklésbe, ráhangolódva a kezdeményezés témájára. A foglalkozás kiemelt terület az együttműködés, egymásra való odafigyelés, a segítségnyújtás fontosságának hangsúlyozása, amit versekkel és mesékkel mélyítettünk el. Célunk a tevékenységbe ágyazott közvetlen tapasztalatszerzés, mely során a téli állatvédelem folyamatos megfigyelésének segítése volt. Örömszerzés, öröm érzet felkeltése által nyújtva másoknak boldog perceket. Gyűjtőmunkánk során magvakat, terményeket, gyümölcsöket gyűjtöttünk, amelyeket az udvaron található madár etetőkbe helyeztünk el, melyet többször is figyelemmel kisértünk ahogy az érkező madarak egymás után fogyasztják el a nekik szánt eleségeket. Ezt látván a gyerekek elismerést szereztek arról, hogy nem hiába való volt az ő munkájuk. Ennek örömére mindenki elkészíthette a saját kis madár etetőjét. A foglalkozást a ” Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek ” kezdetű dallal zártam.
A foglalkozást a ” Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok ” relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, majd a ” Van nekem egy álmom” kezdetű dalt hallgattuk, és többszöri meghallgatás után bekapcsolódtunk az éneklésbe, ráhangolódva a kezdeményezés témájára. A foglalkozás kiemelt terület az együttműködés, egymásra való odafigyelés, a segítségnyújtás fontosságának hangsúlyozása, amit versekkel és mesékkel mélyítettünk el. Célunk a tevékenységbe ágyazott közvetlen tapasztalatszerzés, mely során a téli állatvédelem folyamatos megfigyelésének segítése volt. Örömszerzés, öröm érzet felkeltése által nyújtva másoknak boldog perceket. Gyűjtőmunkánk során magvakat, terményeket, gyümölcsöket gyűjtöttünk, amelyeket az udvaron található madár etetőkbe helyeztünk el, melyet többször is figyelemmel kisértünk ahogy az érkező madarak egymás után fogyasztják el a nekik szánt eleségeket. Ezt látván a gyerekek elismerést szereztek arról, hogy nem hiába való volt az ő munkájuk. Ennek örömére mindenki elkészíthette a saját kis madár etetőjét. A foglalkozást a ” Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek ” kezdetű dallal zártam.
A foglalkozást a ” Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok ” relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, majd a ” Van nekem egy álmom” kezdetű dalt hallgattuk, és többszöri meghallgatás után bekapcsolódtunk az éneklésbe, ráhangolódva a kezdeményezés témájára. A foglalkozás kiemelt terület az együttműködés, egymásra való odafigyelés, a segítségnyújtás fontosságának hangsúlyozása, amit versekkel és mesékkel mélyítettünk el. Célunk a tevékenységbe ágyazott közvetlen tapasztalatszerzés, mely során a téli állatvédelem folyamatos megfigyelésének segítése volt. Örömszerzés, öröm érzet felkeltése által nyújtva másoknak boldog perceket. Gyűjtőmunkánk során magvakat, terményeket, gyümölcsöket gyűjtöttünk, amelyeket az udvaron található madár etetőkbe helyeztünk el, melyet többször is figyelemmel kisértünk ahogy az érkező madarak egymás után fogyasztják el a nekik szánt eleségeket. Ezt látván a gyerekek elismerést szereztek arról, hogy nem hiába való volt az ő munkájuk. Ennek örömére mindenki elkészíthette a saját kis madár etetőjét. A foglalkozást a ” Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek ” kezdetű dallal zártam.
Elkészítettük éves terveinket a sport, a tanulás az iskola és önmaguk fejlődésére. Kitűzték a 2022-es céljaikat. Bízunk benne minél többet meg is tudnak valósítani belőle.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert