A gyerekeknek elmeséltem a Boldogság várról szóló történetet. Beszélgettünk arról, hogy kit mi tesz boldoggá, mit szeretne elérni a játék során és a családjában. Mi az örömük forrása és hogyan lehetne ezt megvalósítani. Végül kirakót készítettünk a Boldogság várról és többször kiraktuk nagy örömmel.
Célok kitűzése és elérése
Új évet kezdtünk. Ilyenkor az ember kicsit megáll, elgondolkodik a következő év céljain, feladatain, tennivalóin.
A foglalkozás első részében az óvodásaimmal megbeszéltük, hogy mindig tűzzünk ki magunk elé egy-egy célt és mindent tegyünk is meg azért, hogy megvalósuljon. Hangsúlyoztam, hogy az egyik legfontosabb életcél a boldogság megtalálása és fenntartása, egészség megóvása. Ha ezek megvannak, minden megvan.
A gyerekek is meséltek céljaikról: van, aki korcsolyázni szeretne megtanulni, kimondani az „r” betűt vagy denevérlógni. 🙂 Beszélgettünk arról is, milyen érzés, ha nem sikerül valamit elérni, hogyan kezeljük ezeket a negatív érzelmeket. Új fogalmakat tanultunk: önbizalom, kitartás.
A relaxációs gyakorlat után Bagdi Bella dalát hallgattuk („Van nekem egy álmom”). A gyerekeket megkértem, hogy nagyon figyeljenek a szövegre, amit a zene után megbeszéltünk. Válogattunk a munkafüzet feladatai közül is.
Faliújságunkat Bezzeg Andrea („Boldogvár meséje”) meséje alapján csodás alkotások díszítették. A fiúk pedig legóból és nagyméretű fakockákból megépítették a boldogságvárat.
Csoportunk közös céljaiként tűztük ki, hogy jobban odafigyelünk egymásra, türelmesebbek leszünk egymással.
Köszönjük a témát!
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Az 5. osztályosokkal elolvastuk és megbeszéltük „Az ifjú és az angyal” című történetet. Megvitattuk, hogy a célok kitűzése és elérése milyen módon valósulhat meg. Minden tanuló elkészítette saját listáját, ki is ragasztottuk a falra.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi témánk bevezetéseként a héten megismertettük, felelevenítettük a gyerekekkel Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje című meséjét. A foglalkozásunk elején egy relaxációs gyakorlatot végeztünk, ahol égig érő fák ként nőhettünk nagyra. Ezután beszélgetőkörben a foglalkozásokkal kapcsolatos ismereteinket bővítettük, majd megbeszéltük, hogy ki mi szeretne lenni ha nagy lesz. Fehér Klára: Foglalkozások című történetét is megismerhették a gyerekek, majd utánzó mozgással kísérve el is játszottuk azt. Sorrendbe raktuk a történetet képek segítségével is.
A foglalkozás végén pedig mindenki szívesen gyurmázta meg önmagát.
Osztályunk továbbtanulás előtt áll. A központi írásbeli felvételit megelöző napon dolgoztuk fel a témát. Mindenki készített egy prezentációt arról, hogy egy év múlva milyen lesz egy napja. Mikor kel fel reggel, mit fog enni, milyen középiskolába fog járni, mit fog csinálni utazás közben, kivel beszéli meg élményeit, problémáit stb. A prezentáció végére kerestek maguknak egy motiváló idézetet a célok eléréséhez, álmaik megvalósulásához. Az egyéni idézetekből kiválasztottuk az osztálynak legjobban tetszőt, egy Ronaldo idézetet, melyhez stílszerűen egy fotómontázst is készítettünk.
Osztályunk továbbtanulás előtt áll. A központi írásbeli felvételit megelöző napon dolgoztuk fel a témát. Mindenki készített egy prezentációt arról, hogy egy év múlva milyen lesz egy napja. Mikor kel fel reggel, mit fog enni, milyen középiskolába fog járni, mit fog csinálni utazás közben, kivel beszéli meg élményeit, problémáit stb. A prezentáció végére kerestek maguknak egy motiváló idézetet a célok eléréséhez, álmaik megvalósulásához. Az egyéni idézetekből kiválasztottuk az osztálynak legjobban tetszőt, egy Ronaldo idézetet, melyhez stílszerűen egy fotómontázst is készítettünk.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Célok kitűzése és elérése január hónapi témánk.
A foglalkozást A „Napimádás” és az „égig érő fa vagyok…” relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd Bezzeg Andrea: Boldogvár
meséjével folytattuk foglalkozásunkat. Mese után beszélgettünk a gyerekekkel kinek mi a célja, és mit kell tenni ahhoz, hogy ezek a célok megvalósuljanak.