Elérhetetlen célok kitűzése.
Célok kitűzése és elérése
A gyerekek az időkapszula feladatot választották, amely során nagyon izgatottak voltak. Cetlikre felírták a jövőbeli céljaikat, majd kineveztünk egy tárolóedényt időkapszulának, lezártuk, majd év végén kinyitjuk és megnézzük kinek melyik célja valósult meg.
A hónap témájaként, a csoport közös célja volt, hogy ismerkedjen a jégvilággal, az Északi-Déli sark világával, Sokuknak vágya, hogy egyszer igaziból eljusson oda. Miközben sok oldalról körül jártuk a témát, egyéb célok is előkerültek. Azt gondoltam, ez a téma nehéz lesz, hisz kicsik, de pozitívan éltem meg, hogy még a legkisebbek is értik, mik lehetnek a célok, hogy lehet tenni azért, hogy meg is valósulhassanak. A hónap dala ismét nagyon közkedvelt lett. A relaxációs gyakorlatok, melyek minden téma bevezetéseképp megjelennek, beépülnek a mindennapokban, nemcsak a Boldogságórákon, hanem egyéb tevékenységek során is gyakran használjuk. Oldja a feszültséget, nyugtalanságot, megfelelő hangulatot teremt a gyermekek együtt gondolkodásához.
Az egyéni és közös tervek, célok megbeszélése után erőt adó, motivációs idézeteket gyűjtöttek a gyerekek, amelyekből falitáblát készítettünk.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Mi is tehetünk egy lépést, bolygónk megmentéséért!
CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
(3-6 évesek számára)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
5’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 38. oldal egyéni munka „A Bagoly”
Álló helyzetben nyúlj át a jobb kezeddel a bal válladhoz. Határozottan markold meg a válladat. Fordítsd el a fejed balra. Kilégzés közben engedj el minden feszültséget, közben lassan lefelé fordítod a fejed, majd körbe, át jobb oldalra. Lélegezz be mialatt lefelé fordítod a fejed, és vissza bal oldalra. Ismételhetjük 3 vagy több alkalommal. Majd a jobb vállad markold meg, és folytasd…. (váll, -nyak, – és tartásjavító gyakorlat)
15’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv csoport munka Beszélgessünk a célokról. Mit jelent, kinek mi jut eszébe erről?
25’ A téma feldolgozása Boldogságóra oktatási segédlet alapján egyéni munka Űrhajó-hőlégballon
eszközigény: cetli, színező
Írjuk fel egy cetlire a céljainkat, vágyinkat, és ragasszuk fel az űrhajóra vagy hőlégballonra. Repítsük fel őket a képzeletünk erejével.
5’ A téma lezárása Bagdi Bella CD Táncoljunk!
A ” Boldogvár” mesével kezdtük el a téma feldolgozását!. A feltett kérdésekre nagyon ügyesen válaszoltak. A megfogalmazott vágyak, célok között elhangzott, szeretnék megtanulni írni , olvasni, úszni, sielni, korcsolyázni, bringázni, motorozni, melyeket a foglalkozás után mindenki lerajzolhatott.
A csoport közös vágya a farsang volt, melyre már nagy izgalommal készülnek.
Következő nap a tornateremben, két csapatot alkotva, babzsákot dobtunk célba ( karikába). A gyermekek ismét elmondhatták céljaikat dobás közben.
Akinek elsőre nem sikerült a célba dobás, azt a többiek buzdították az újabb dobásra, így megtapasztalhatták azt is, ha elsőre nem sikerül elérni a kitűzött célt, ne adják fel, legközelebb sikerülni fog.
A nap végén a ” Van nekem egy álmom ” című dalt énekeltük el. Megmásztuk a magas hegyet ( bordásfalat) úsztunk egy nagyot a ” Dunában” , tapsoltunk , táncoltunk, mely nagy örömet jelentett számukra.
A ” Boldogvár” mesével kezdtük el a téma feldolgozását!. A feltett kérdésekre nagyon ügyesen válaszoltak. A megfogalmazott vágyak, célok között elhangzott, szeretnék megtanulni írni , olvasni, úszni, sielni, korcsolyázni, bringázni, motorozni, melyeket a foglalkozás után mindenki lerajzolhatott.
A csoport közös vágya a farsang volt, melyre már nagy izgalommal készülnek.
Következő nap a tornateremben, két csapatot alkotva, babzsákot dobtunk célba ( karikába). A gyermekek ismét elmondhatták céljaikat dobás közben.
Akinek elsőre nem sikerült a célba dobás, azt a többiek buzdították az újabb dobásra, így megtapasztalhatták azt is, ha elsőre nem sikerül elérni a kitűzött célt, ne adják fel, legközelebb sikerülni fog.
A nap végén a ” Van nekem egy álmom ” című dalt énekeltük el. Megmásztuk a magas hegyet ( bordásfalat) úsztunk egy nagyot a ” Dunában” , tapsoltunk , táncoltunk, mely nagy örömet jelentett számukra.
A ” Boldogvár” mesével kezdtük el a téma feldolgozását!. A feltett kérdésekre nagyon ügyesen válaszoltak. A megfogalmazott vágyak, célok között elhangzott, szeretnék megtanulni írni , olvasni, úszni, sielni, korcsolyázni, bringázni, motorozni, melyeket a foglalkozás után mindenki lerajzolhatott.
A csoport közös vágya a farsang volt, melyre már nagy izgalommal készülnek.
Következő nap a tornateremben, két csapatot alkotva, babzsákot dobtunk célba ( karikába). A gyermekek ismét elmondhatták céljaikat dobás közben.
Akinek elsőre nem sikerült a célba dobás, azt a többiek buzdították az újabb dobásra, így megtapasztalhatták azt is, ha elsőre nem sikerül elérni a kitűzött célt, ne adják fel, legközelebb sikerülni fog.
A nap végén a ” Van nekem egy álmom ” című dalt énekeltük el. Megmásztuk a magas hegyet ( bordásfalat) úsztunk egy nagyot a ” Dunában” , tapsoltunk , táncoltunk, mely nagy örömet jelentett számukra.
A ” Boldogvár” mesével kezdtük el a téma feldolgozását!. A feltett kérdésekre nagyon ügyesen válaszoltak. A megfogalmazott vágyak, célok között elhangzott, szeretnék megtanulni írni , olvasni, úszni, sielni, korcsolyázni, bringázni, motorozni, melyeket a foglalkozás után mindenki lerajzolhatott.
A csoport közös vágya a farsang volt, melyre már nagy izgalommal készülnek.
Következő nap a tornateremben, két csapatot alkotva, babzsákot dobtunk célba ( karikába). A gyermekek ismét elmondhatták céljaikat dobás közben.
Akinek elsőre nem sikerült a célba dobás, azt a többiek buzdították az újabb dobásra, így megtapasztalhatták azt is, ha elsőre nem sikerül elérni a kitűzött célt, ne adják fel, legközelebb sikerülni fog.
A nap végén a ” Van nekem egy álmom ” című dalt énekeltük el. Megmásztuk a magas hegyet ( bordásfalat) úsztunk egy nagyot a ” Dunában” , tapsoltunk , táncoltunk, mely nagy örömet jelentett számukra.