Néptánc Gála
Két év kihagyás után ismét megrendezhette a Báthory Táncegyüttes az év végi gáláját. A gyerekek nagyon örültek, hogy előkerülhettek a szép ruhák és újra közönség előtt szerepelhettek. Lelkesen mutatták be a műsorukat. A végén még a szülőket is táncba vitték!
Szép este volt!
Célok kitűzése és elérése
A Kiskunhalasi Református Egymi Halacska csoport gyermekeinek alkotása. Ez a téma nehezebb volt mint gondoltuk. Sokáig foglalkoztunk vele. Időről-időre keresgéltük a valós célokat, és mi felnőttek is együtt rezilienskedtünk a gyermekekkel, hogy egyszerű céljaikat maguk fogalmazzák meg.
A foglalkozást egy „Tüdőtakarítás” relaxációval kezdtük, majd elmeséltem a Boldog vár című mesét. Ezután beszélgettünk arról, hogy szerintük mi a boldogság, mi a legnagyobb álmuk, vannak e céljaik, mit érzünk, ha elérjük amit szeretnénk és mit érzünk, amikor nem. A kis képek segítségével kiválasztották és kiszínezték a céljaikat, amit egy kis könyvebe ragasztottak és hazavittek. A foglalkozást a hónap dalával zártuk, ahol a gyermekek kedvükre mozoghattak, táncolhattak.
A foglalkozást egy „Tüdőtakarítás” relaxációval kezdtük, majd elmeséltem a Boldog vár című mesét. Ezután beszélgettünk arról, hogy szerintük mi a boldogság, mi a legnagyobb álmuk, vannak e céljaik, mit érzünk, ha elérjük amit szeretnénk és mit érzünk, amikor nem. A kis képek segítségével kiválasztották és kiszínezték a céljaikat, amit egy kis könyvebe ragasztottak és hazavittek. A foglalkozást a hónap dalával zártuk, ahol a gyermekek kedvükre mozoghattak, táncolhattak.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ehhez a témakörhöz kitűztük magunknak, hogy részt veszünk egy határon túli felolvasó maratonon. Ügyesen el is értük a célunkat.
Beszédes József Általános Iskola
A gyerekek megfogalmaztak célokat az idei tanévre, amelyeket beletettük egy „időkapszulába”, amit a tanteremben őrzünk. A tanév végén nyitjuk ki és megnézzük, teljesültek-e a célok.
Ezen a héten a sarkvidék lakóival foglalkoztunk a gyerekekkel, melybe nagyon jól be tudtam illeszteni a
segédanyagban látott ötletet. Meghallgattuk és eljátszottuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát, majd megtekintettük a pingvinről és a struccról szóló rövid kisfilmet. Megbeszéltük a gyerekekkel mi volt az állatok célja, melyiknek sikerült melyiknek nem és miért. Kipróbáltuk hogyan viszik a pingvinek a tojásaikat és nem adják fel,amíg el nem érik az apukát, még akkor sem, ha nehéz dolguk
van. Célba dobó játék során megnéztük ki mennyire ügyesen tud célozni, és a kevésbé ügyesebbeket is közösen buzdítottuk, míg végül sikerrel jártak. Fontos, hogy minél több alkalommal tudatosodjon
bennük nem szabad egyből feladni, addig kell próbálkozni amíg el nem érik céljaikat, hiszen az életben is lesznek olyan helyzetek és szituációk amikor nem fog minden egyből sikerülni. Beszélgettünk arról, hogy ha egyedül nem boldogulunk, akkor segítséget kérhetünk valamelyik barátunktól, hogy közelebb jussunk a kitűzött célunkhoz. Zsírkrétával pingvint készítettünk, hogy emlékeztessen rá soha sem szabad feladni. Közös célul tűztük ki, hogy a farsangra mindenki saját jelmezbe öltözik és miután bemutatkoztak egy fergeteges táncos mulatságot csapunk. Valóban igazán változatos és színes jelmezeket láthattunk és egy jóhangulatú mulatsággal kergettük el a telet a csoportunkból. (2022 süni középső)
A Föld napja áprilisi projekt téma kapcsán felmerült bennünk az ovi udvarának rendezése. csinosítása, így kellemesebb lesz környezetünk és segítséget is a karbantartó bácsinak. Ennek kapcsán megbeszéltük, hogy segítünk Peti bácsinak a gallyak összeszedésében, a kinti szemetes kiürítésében. A piacon virágot is vásároltunk, melyet közösen elültettünk és elhelyeztük az udvaron minden csoport ablaka alá.
Motivációs idézetek gyűjtése, az osztály idézetének kiválasztása.
Beszélgetés célokról, azok megvalósításáról.
Időkapszula készítése: mindenki egy cetlire felírta a 6 éven belül megvalósítandó céljait, amit majd az 5 éves osztálytalálkozón olvasunk fel. A papírok időkapszulába kerültek.
Az osztályt motivációs idézetekkel díszítettük.
Néha még felnőttként sem könnyű, de gyerekfejjel sokkal nehezebb átgondolni, milyen célokat tűzzünk magunk elé. Ekkor még nem nyomasztja őket a felnőtt lét realitása, mégsem mernek álmodozni, vagy legalábbis kevesen fogalmaztak meg igazi célokat. A többség a hétköznapi teendőiket fogalmazta meg célként is. Próbáltam rávenni őket, hogy ezúttal bátran álmodozhatnak, mégis csak néhányan éltek a játék adta lehetőséggel.