Félévi eredményeink új célok kitűzésére sarkallnak bennünket.
Célok kitűzése és elérése
A foglalkozás kezdetén meghallgattuk Bagdi Bella egyik számát. Ezt a dalt a nap folyamán többször hallgattuk, hogy egy kicsit megszokják, megismerjék a dalt. Megbeszéltük és felírtuk egy lapra a céljainkat. A fül jelképezte az egymás meghallgatását, a szív pedig a másik elfogadását, s a rendrakás jele volt a polc. Ezeket együtt ki is színeztük. A mai óra erről szólt, figyeljünk egymásra, hallgassuk végig egymást és pakoljunk magunk után rendet. A játékokat közösen elhelyeztük a szőnyeg közepén, amit szét kellett válogatni, s az volt a legügyesebb, aki a legtöbb játékot pakolta a helyére. Mivel mindenki teljesítette a feladatot, jelképesen karikába helyeztük el a babzsákokat. Ezután meghallgattuk a Boldogvár meséje című mesét.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A hónap fontos eleme a z értelmes célok megfogalmazása és elérése. A januárt jókívánságokkal kezdtük, majd jöhettek az Újévi fogadalmak. Valójában már benne is voltunk a célok megfogalmazásában. Közös célként azt tűztük ki, hogy sokat és szépen fogunk énekelni, mert a fiúk ezt a tevékenységet szívesen elkerülik. Az egyéni célokat mindenki maga választotta ki, volt aki szerette volna megépíteni a legmagasabb tornyot, volt aki elhatározta, hogy alszik délután stb. Aki teljesítette a célját, az Szuperhőssé vált!
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A szakkörösökkel számunkra szimpatikus idézeteket gyűjtöttünk, melyekből összeállítottunk egy tablót az iskolai faliújságra. Nagy örömünkre nemcsak a diákok, hanem a tanárok és az iskolai dolgozók is örömmel olvasgatták.
Új év, új célok.
Megfogalmaztuk közös céljainkat: egészségesen élünk, jó eredményeket érünk el a tanulásban, sokat sportolunk. Aranyhalat készítettünk kívánságainkkal.
A tanító néni varázsszavakkal ellátott ceruzával lepett meg mindnyájunkat.
Elolvastuk a könyvben lévő történetet a célokról. Miért fontos a cél – milyen egy céltalan ember. Ők milyen célokat szeretnének elérni ebben az iskolaévben, szerintük haladnak-e a megvalósítás felé. Miért fontos tervezni, időpontot meghatározni. Osztálycél kitűzése, megvalósításának menete és elérésének időpontja. Vajon teljesül-e a tanév végéig?!
Meglátjuk!
A téma kapcsán sokat beszélgettünk, három kívánság kapcsán aranyhalakba írták bele céljaikat, amit szeretnének elérni.
Januárban az új év kezdetén és a félévi értékelések közeledtével rajzban mondták el a gyerekek, hogy mik a céljaik a közeljövőt tekintve. Néhányan inkább szóban fejtettéki ki, mi az, amit leginkább el szeretnének érni, de akadt olyan tanuló is, aki már konkrét jövőbeli célokkal rendelkezett. A rajzokból kiderült, hogy osztályunkban már ott tanulnak a jövő fodrászai vagy akár állatorvosai is. Többen a kitűnő bizonyítványt tűzték ki megvalósítandó céljukként, valamint egy London feliratú rajz is készült, hiszen volt olyan kislány, akinek felkerült a bakancslistájára Nagy-Britannia. Reméljük, hogy minden tanuló kitartó munkájával eléri kitűzött céljait.
A csoport nagy döntés előtt áll. Idén nyolcadikosként el kell dönteniük melyik iskolában folytatják tovább tanulmányaikat. A döntés nem egyszerű. Sokan, még nem tudják mik szeretnének lenni, melyik szakmát érzik közel magukhoz.
Visszatekintettünk a 2021-es évre. Papírra vetették miért hálásak, milyen nehézségeik, sikereik voltak, milyen volt a személyiségük.
Majd elmélkedtek azon, milyenek szeretnének lenni idén, miben szükséges változniuk, hogy céljaikat elérjék. Mindezt tanulmány, kapcsolat, hobbi terén.
Készítettünk közös és egyéni célokat is.
Boldogságóra – CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
Foglalkozásunkat a „Pozitív mondóka” című dallal kezdtük, mozgással kísérve.
A téma bevezetésé keretében minden gyermek saját célgombolyagot készíthetett magának. Különböző színű fonaldarabokat (3 méteres) helyeztem el az asztalon úgy, hogy néhol keresztezzék egymást. Minden gyermeknek jutott egy szín, amelyből saját célgombolyagot készíthetett. Elmondtam a gyerekeknek, hogy mindenkinek az a célja, hogy feltekerje a saját gombolyagját úgy, hogy közben figyeljen arra, hogy mások célját ne akadályozza. A gyerekek sikeresen, egymás akadályozása nélkül tudták végrehajtani a feladatot.
Helyet foglaltunk az asztal körül és a munkafüzet 38. oldala segítségével megbeszéltük, hogy kinek milyen célja van.
A téma feldolgozását „A két favágó” című rövid mesével kezdtük. A mese után az alábbi kérdéseket beszéltük meg közösen a gyermekekkel: Volt-e már olyan dolog, amit szerettél volna elérni, de nem sikerült? Mi a legnagyobb álmod? Milyen érzés, amikor sikerül elérni valamit?
Minden gyermekek kiosztottam egy előre megrajzolt nyilat, amit tetszőleges színűre kiszínezhetett. Amíg a gyermekek színeztek, addig az elérni kívánt céljaikat ráírtam egy-egy fehér papírra, amit a nyilak közepére ragaszthattak. Az elkészült nyilakból egy közös plakátot készítettünk.
A foglalkozás lezárásaként kiszíneztük a célok elérének jelét.
Ezután Aranyosi Ervin egyik versének részletét ismertettem meg a gyerekekkel. A vers a közös plakát központi helyére is felkerült.
„Boldog az ember, akinek célja van,
kinek nincs, az topog céltalan.
Helyét e földön sehol sem lelé,
tűzz hát ki mindig célt magad elé.
Sose félj attól, hogy túl nagy amire vágysz,
a hegycsúcs messze még mikor nekivágsz.
Juss minden lépéssel egyre közelebb,
ha van egy célod, már van egy mágnesed.
Amíg a célod szemed előtt lebeg,
legyőzni téged sehogyan sem lehet.”
Jármi Papos Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Boldogságóra (január) – Célok kitűzése és elérése
„Az élet szép, csak küzdeni kell érte. Boldog az, ki célját elérte.
Akarni kell, és minden sikerül, Akarni és bízni rendületlenül.”
/ Tóth Árpád /
Lassan itt a félév. A legtöbb gyerek célja, olyan félévi bizonyítvány elérése, melynek a szülők is nagyon örülnek. Ennek érdekében minden tanuló igyekszik a lehető legjobb formája szerint teljesíteni a félévet. A témához kapcsolódva szituációs játékokat játszottunk.