„Nem az a fontos (…), hogy honnan jössz, hanem az, hogy hova mész.”
Célok kitűzése és elérése
Tegeződés, nem tegeződés?
A gyerekek főleg a tegeződést ismerik.
Gyakorlatokkal tanultuk a különböző köszönési formákat. Célunk, hogy szituációnak megfelelően jól alkalmazzuk ezeket.
Boldogan köszöntjük egymást.
Tervezd el a céljaidat, az elérésükhöz szükséges lépéseket és tegyél meg mindent!
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A 4 évfolyamon is kitűzték a gyerekek a 2021/22-es tanévük céljait és megbeszélték, hogy hogyan tudják elérni azokat.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A januári boldogságórákon a gyerekekkel a célok kitűzésének fontosságáról beszélgettünk. A gyerekek közösen megbeszélték, hogy milyen célokat szeretnének elérni a tanulásban és a sportban a tanév végéig. Megbeszéltük, hogy mi a különbség a vágy és a cél között és azt is, hogy milyen kis lépéseket tehetünk meg, hogy a céljainkat elérjük. A gyerekek színeztek és alkotásukba beleírták az idei tanév fontos céljait.
Mi osztályfőnöki órán átbeszéltük a célok fontosságát az életben. Megtárgyaltuk, hogy vannak rövid-, közép-, és hosszútávú célok, melyekkel lehet tudatosabban is tervezni életünket és hivatkoztunk az első osztályfőnöki órán (és boldogságórán) létrehozott időkapszulára is, melybe a céljainkat és beleírtuk még szeptemberben.
Az óra végén a diákok egy része felírta céljait az interaktív táblára.
Beszélgettünk a rövid és a hosszabb céljairól is a gyerekeknek. Játszottunk különböző foglalkozásokkal kapcsolatban. (Melyik foglalkozáshoz melyik eszköz tartozik?) Majd mindenki lerajzolta, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz.
A célok elérése érdekében néha nehezített körülmények között megteszünk mindent „mint a kis pingvinek a jégen”.
Báthory István Általános Iskola
Interaktív kiállításon járt a 3.c és a 4.c osztály a Millenárison. A legizgalmasabb „élménytananyagot” látták a magyar tudósokról, ahol közel 600 híres magyar feltalálót, tudóst, kutatót és találmányaikat mutatta be a tárlat.
Sétálni az agyban és az idegpályák játékát megismerni, bányarobbantást imitálni, atomerőműközpont vezérlőegységénél állni, VR-szemüvegben egy szempillantás alatt a Marson sétálni…ilyen élményekben is volt részük.
Januárban boldogságóránkat a hónap dalával kezdtük, majd „Beszélgető kör”-rel folytatva visszaemlékeztünk december havi témánkra. Végiggondoltuk, hogy azóta ki milyen jó cselekedeteket tett, mire a legbüszkébb.
A gyerekek összegyűjtötték, hogy kinek milyen céljai vannak hosszabb és rövidebb távon.
Ezeket a célokat leírtuk, és lépésről lépésre kidolgoztuk, számos közbülső konkrét, mérhető és időhöz kötött célra bontottuk.
Megbeszéltük, hogy figyeljük, segítjük egymást a megvalósítás folyamatában.
A folyamat során azokra a jó dolgokra gondolunk, amik akkor történnek velünk, ha elérjük a célunkat.
Végül arra a kérdésre kerestünk választ, hogy ismerünk-e olyan „hősök”-et a környezetünkben, akik elérték a céljaikat? Az órát meditációval zártuk.