Beszélgetést követően, melynek fő témája az volt, hogy milyen célokat tűztünk ki és szeretnénk elérni, közös “bakancslistát” készítettünk.
Egyik nagy kedvencem az összes közül egy nagycsoportos munka, aranyéremmel és piros-fehér -zöld szalaggal. Mivel négy az egyben intézmény vagyunk ( albertirsai Napsugár , Tündérkert, Nyitnikék és Mazsola épület) közösen egységesen dolgoztuk fel a témát.
Célok kitűzése és elérése
Az óvodai csoportunkban meghatározzuk a „viselkedés csiszoló” magatartásformákra, amelyet naponta megbeszélünk, alkalmazunk.
A SZABÁLYGYŰJTEMÉNNYEL a következő magartásformákat csiszoljuk: a társakkal és a felnőttekkel való együttműködést; a másikra figyelést; az alkalmazkodást; az alapvető udvariassági formulákat (a gyerekek nyelvén „varázsszavak”); a gyermek-gyermek, gyermek-felnőtt közötti viselkedési normákat, a kooperációt, a másokkal való együttműködést; a tevékenységek közben tanúsított viselkedésformákat;
Az alapvető szabályokat már az óvodában elsajátítsák a gyerekek, nagyon fontos a gyakorlás, a példamutatás, a megbeszélés, a beszélgetés.
A közlekedés segített a téma feldolgozásában.
Céljaink: jó bizonyítvány, egészség, több barát, sportsikerek, egy nagyon óhajtott játék. A nagy elhatározásokért tennünk is kell, ingyen nem kapunk semmit.Meg kell küzdenünk érte, ebben mindenki egyet értett: akarat, szorgalom, tanulás, gyakorlás, kedvesség, figyelmesség, nyitottság, önbizalom, hit szükséges hozzá, a végén pedig vár a megérdemelt jutalom!
A célokkal és azok elérésének lehetőségeivel januárban foglalkoztunk, hiszen ilyenkor mindenki új célokat tűz maga elé az évre.
A téma feldolgozását relaxációs gyakorlatokkal kezdtük. Ezekre a gyakorlatokra azért van szükség, mert szinte minden szünet után úgy érkeznek vissza órára a gyerekek, hogy kell nekik néhány perc, amig lecsillapodnak, lenyugodnak.
A relaxáció után körbe ültünk, és mindenki elmondta, hogy milyen célt szeretne idén elérni. Leginkább a tanulmányi eredmények javítása volt a cél, de volt, aki a magatartásán szeretne változtatni.
A következő körben azt taglaltuk, hogy hogyan lehet ezeket a célokat elérni. Mennyire múlik rajtunk, mennyire múlik a környezetünkön, vagy más embereken. Egymásnak is adtunk tippeket.
Jó beszélgetés volt!
Januárban játékos formában fogalmaztuk meg célkitűzéseinket. Sok remek ötlet született. Mesevilágunkban hároméltű járművekkel közlekedtünk, vízen, szárazföldön, levegőben. Képzeletben a legtávolabbi helyekre is pillanatok alatt eljutottunk…
Az egészséges életmód, egészségünk védelme középpontba került a pandémia miatt, ezért célkitűzéseink között nagy szerepet kapott az egészségmegőrzés. Beszélgettünk a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságáról, a gyerekek behozták kedvenc ételeiket és jóízűen elfogyasztották. Játszottunk ” íz-kitalálós”-játékot is, a gyerekek csukott szemmel találgatták, milyen zöldséget, vagy gyümölcsöt kaptak. Nagyon ügyesen kitalálták, felismerték az ízeket.
Negyedikeseink már komolyabb témákról beszélgettek, az esetleges jövőbeli foglalkozásukról gondolkodtak:
„4.b osztály a mai napon teljesítette a januári feladatot. Kicsit körbejártuk a témát, majd mindenki felírta egy lapra az álomfoglalkozását és a többieknek ki kellett találni, ki írta. Sokat tanultunk egymásról, sokszor meg is lepődtünk egymáson. Jó volt, köszönjük.” – írta az osztályban tanító kolléganő.
Rumi Rajki István Általános Iskola
Egy játékkal mutattuk be hogy addig építjük fel acélunkat, addig gyakoroljuk, amíg el nem érjük! A videón a siker látható, A másik feladat az volt, hogy az osztály beszélt a meditációról és a nyugalomról, az volt a célunk, hogy mindenkinek legyen egy nyugalmat szinbolizáló Buddhája, ezt készítettük el és festettük ki. Emellett lehetett más szimbolumokat is választani, mint szív!