A Boldogvár mese meghallgatása után a gyerekek közül többen elmesélték hogy milyen céljaik vannak, és azokat is melyeket elértek és örülnek neki. A kislányok közül többen rajzoltak Boldogságvárat, miközben mások Boldog vár Puzzle-ét készítettek.
Célok kitűzése és elérése
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Január a fogadalmakról szól. A Boldogságórán az ötödikesek is saját fogadalmakat tettek, azaz célokat tűztek ki az idei évre, előre 4-5 évre és a felnőtt életre. Beszélgető körben figyelmesen meghallgatták egymás elképzeléseit, majd önállóan céltáblát készítettek, amibe felírták a saját céljaikat. Remélem mindenkinek sikerül majd az álmait elérni!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Január a fogadalmakról szól. A Boldogságórán az ötödikesek is saját fogadalmakat tettek, azaz célokat tűztek ki az idei évre, előre 4-5 évre és a felnőtt életre. Beszélgető körben figyelmesen meghallgatták egymás elképzeléseit, majd önállóan céltáblát készítettek, amibe felírták a saját céljaikat. Remélem mindenkinek sikerül majd az álmait elérni!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Január a fogadalmakról szól. A Boldogságórán az ötödikesek is saját fogadalmakat tettek, azaz célokat tűztek ki az idei évre, előre 4-5 évre és a felnőtt életre. Beszélgető körben figyelmesen meghallgatták egymás elképzeléseit, majd önállóan céltáblát készítettek, amibe felírták a saját céljaikat. Remélem mindenkinek sikerül majd az álmait elérni!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Január a fogadalmakról szól. A Boldogságórán az ötödikesek is saját fogadalmakat tettek, azaz célokat tűztek ki az idei évre, előre 4-5 évre és a felnőtt életre. Beszélgető körben figyelmesen meghallgatták egymás elképzeléseit, majd önállóan céltáblát készítettek, amibe felírták a saját céljaikat. Remélem mindenkinek sikerül majd az álmait elérni!
A hónap dalával hangolódtunk a Célok kitűzése és elérése témaköréhez. A megvalósítás első lépéseként kört alkottunk az osztályteremben, hogy így kezdhessük meg a beszélgetést arról, hogy mi az értelmes cél. A beszélgetés során a fogalmak tisztázása közben elég hamar a pályaválasztásra terelődött a szó, 8.-os osztály lévén. A központi írásbeli előtt állt az osztály, így az azokkal kapcsolatos közeli céljaikat fogalmazták meg a gyerekek, milyen pozitív hozadéka lehet a jól megírt központinak. A továbbtanulással kapcsolatos célok kapcsán arról is beszélgettünk, hogy mi van akkor, ha más jelöli ki számukra az elérendő célt, hiszen 14 évesen még nem biztos, hogy önállón hoznak döntést a továbbtanulást illetően. Végül a zárókörben arról beszélgettünk, hogy kinek mi a célja a választott középiskola befejezését követően, szerinte hogyan járulhat hozzá az iskola a későbbi céljai eléréséhez.
A célok kitűzése és elérése témakört egy tanítási órában dolgoztuk fel. Relaxációs gyakorlattal kezdtünk: „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom”. Meghallgattuk a hónap dalát, amire közösen, körben állva táncoltunk. Ezután beszélgettünk arról, hogy miért pont január ennek a témának a hónapja (újévi fogadalmak), beszélgettünk az elméleti háttérről, meghallgattunk mindenkit, hogy milyen célokat tűz ki maga elé.
Majd következett a mesehallgatás: David Litchfield: A mackó, a zongora, a kutyus és a hegedű című meséjét olvastam fel nekik. Megbeszéltük a mese tanulságát, hogyan érték el a céljaikat a szereplők a mesében. Miközben még többször meghallgattuk a hónap dalát, elkészítettük a pezsgős poharakat. A poharakat felcímkézték: (Fejlődni szeretnék…, Az idén többek akarok…, Változni szeretnék…, Ebben az évben meg fogok tanulni…, Idén több időt fordítok…, Szeretnék az idén…), a mondat folytatásaként leírták a kitűzött célukat/céljaikat.
Ezután következett a koccintás és a pezsgőzés. Megfogadták, hogy a kitűzött céljaikat elérik. Elkészítettük a tablót, a pezsgős üveg címkéjén a következő vers részlete olvasható:
Aranyosi Ervin: Évnyitó vers
Legyen ez az új év egy új lehetőség!
Engedd, hogy vágyaid tartalommal töltsék!
Legyen benne öröm, mosoly, jó egészség!
Kívánj csak merészet, s ne törjön le kétség!
…
Kívánom, hogy mától teljesüljön álmod,
szíved óhajára változzon világod!
És ami még fontos, sose félj szeretni,
próbálj mindenkivel emberséges lenni!
Aki értékeli szívesen fogadja,
s hidd el nem tartja meg, Ő is tovább adja.
Jusson mosoly bőven az új esztendőben,
tartson meg az Isten mindig jó erőben!
A foglalkozás végén megbeszéltük, ki mit visz magával a hallottakból, megbeszéltekből. Zárásként meditáció volt.
Csoportlétszámunk 19 főre gyarapodott, így nagyon aktívan telt a Célok elérése projektünk.Bevezető játékunk a Célbadobás volt, majd relaxációs gyakorlattal folytattuk” Lankad a kar…”. Témakörünket a Boldogvár meséjével dolgoztuk fel, ami annyira elvarázsolta a gyerekeket, hogy napokon keresztül kérték e mesét. „Beszélgető körünkben” változatos célokat figyelhettem meg, pl; Cipőkötés, udvaron lévő fa megmászása, lovat rajzolni, apu gépét használni- fűrészgép, és az egyik kedvencem nagyra nőni. Színeztünk célok elérése jelet, majd meghallgattuk Bagdi Bella jókedvű, vidám dalát is. Könnyen és gyorsan megértették a gyerekek mi is a célok elérése, valamint a szókincsük is folyamatosan bővül a boldogságórák alkalmával.
A délelőtt folyamán már játékidőben hallgattuk Bagdi Bella gyermekdalait. A Boldogságórára való érzelmi ráhangolódást a zene maximálisan elősegítette.
A tízórai után nagy meglepetésünkre 🙂 egy újabb levelet kaptunk Boldog Blankától, melyben egy kihívásra hívta a gyermekeket. A feladat az volt, hogy közösen keressük meg a csoportszobában elrejtett Boldog Vár puzzle darabokat és azt rakjuk ki. A szorgos kereső hadjárat eredménnyel zárult, minden darab elő- , majd a helyére került.
A játék után beszélgettünk a gyermekek érzéseiről : mit éreztek akkor, amikor sikerrel jártak és mit akkor amikor éppen nem ? A beszélgetés során megfogalmazódott gondolatok: „jó volt, hogy együtt kerestük, mert így könnyebb volt megtalálni minden részét”, „egy kicsit szomorú voltam, amikor nem találtam semmit, de aztán máshol keresgéltem és ott volt”, ” izgalmas játék volt”, „örültem ,hogy minden rész előkerült és kiraktuk a várat, nagyon szép” .
Beszélgettünk arról is, hogy bár nem mindig sikerül először elérni a célunkat, de nagyon fontos, hogy ne adjuk fel, és próbálkozzunk újból.
Ezt követően Rosszcsont Ricsiről meséltem a gyerekeknek. A kisfiú beleunt abba, hogy ő rosszalkodik , csúnyán viselkedik és meg akart javulni. Lukács Elvira történetéből megtudhattuk, hogyan sikerült Ricsinek megváltoznia, milyen célokat tűzött ki maga elé. A mese után a gyermekek is megfogalmazták céljaikat, amely életkori sajátosságaikból kiindulva olykor- olykor még természetesen keveredik a vágyakkal.
Tevékenység lezárásaként a gyermekek kiszínezhették a célok elérésének szimbólumait, melyek elsőkörben a csoportszobánkat, majd a Boldogságórás faliújságunkat díszítik januárban.