Első osztályos csoporttal fogalmaztuk meg az idei évre szóló céljainkat.
Célok kitűzése és elérése
Dési Huber István Általános Iskola
Első osztályos csoporttal fogalmaztuk meg az idei évre szóló céljainkat.
Dési Huber István Általános Iskola
Első osztályos csoporttal fogalmaztuk meg az idei évre szóló céljainkat.
Dési Huber István Általános Iskola
Első osztályos csoporttal fogalmaztuk meg az idei évre szóló céljainkat.
A gyerekekkel közösen megvitattuk miért fontos, hogy célokat tűzzünk ki. Majd mindenki elkészítette a saját céltábláját a hosszú távú céljával és az ahhoz vezető úttal.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Célok kitűzése
Az 5. Boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése volt. A gyermekek már nagyon várták a Boldogságórát. Megbeszéltük, hogy mik is azok a célok, és azt, hogy sokszor kell együttműködnünk más emberekkel, hogy céljainkat elérjük. A témával kapcsolatban több játékos feladatot is csináltunk. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük. Táncoltunk a Van nekem egy álmom c. énekre. Elbáboztam a Boldogvár meséjét. Körben ülve mindenki elmondta, hogy mik az elérendő céljaik. Kincses ősvény c. játékot játszottunk. A játék lényege, hogy több akadályt is teljesíteniük kell, hogy egy-egy puzzle darabot kapjanak érte jutalmul. Az összegyűlt puzzle darabokból egy Boldogság vár képet raktak ki.
Feladatok hozzá:
• Mondják el Boldog Dóra versét
• Énekeljék el a Mókuska c. éneket
• Tornagyakorlat teljesítése /Paprika Jancsi/
• Pókjárásban járják körbe a szőnyeget
• Mindenki mondja el, hogy milyen elérendő célja van
A munkafüzet 38. oldalán lévő ábrát néztük meg és kiszínezték, hogy a képek közül mi az, amit meg szeretnének tanulni.
Végezetül minden gyermek egy ajándék naptárt kapott, amit hazavittek és napokra lebonva együtt a szülőkkel a rajta lévő feladatokat együtt megcsinálhatják.
Célok kitűzése és elérése
1. Relaxációs gyakorlat
„Mellkasi préssel légzés” relaxációs gyakorlat
2. Megbeszélés
A tanulók körbe ülnek és megbeszéljük a következő kérdéseket. Mit szerettél volna csinálni gyerekkorodban? Miről álmodoztál? Milyen kitűzött célt értetek már el? Milyen célt érdemes kitűzni? Miért fontos, hogy legyenek céljaink? Ki segíthet céljaid elérésében? Miért fontos, hogy legyen egy jó tervünk? Mi fog történni akkor, ha eléred a célod?
Célok kitűzésének pozitív hatásai Tk. 137. o.
3. A számvetés ideje
A megadott kérdéseket minden tanuló megkapja. Rövid gondolkodás után, körben állva minden második fő választ magának egy párt. A kérdéseket páros munkában beszélik meg a tanulók. (Milyen célokat tűztél ki magadnak az elmúlt évben?, Melyeket sikerült megvalósítani?, Milyen új célokat tűzöl ki magadnak ebben az évben?….)
4. Történet a célokról
Az ifjú és az angyal című történet feldolgozása és megbeszélése.
Hogyan alakult volna a fiatalember élete, ha megtette volna azokat a lépéseket, amelyeket a sors adott neki?
Mi jellemez egy céltalan és egy céllal rendelkező embert? Milyen célokat érdemes kitűzni?
5. Életidő
A tanulók párokat alkotnak, majd végig gondolják, hogy mi lehetett az a tevékenység, amivel az előző egy év során a legtöbb időt töltötték el. Minden párból az egyik tanuló készít egy szobrot magáról vagy elmutogatja, hogy mivel töltötte a legtöbb időt 2022-ben. A párja megpróbálja kitalálni, majd csere és közös megbeszélés.
6. Az én célom 2023-ban
Egy rövid gondolkodás után mindenki mondja el, milyen célt tűz ki magának ebben az évben és hogyan szeretné megvalósítani, ki segíthet neki ebben.
7. Bagdi Bella dalának meghallgatása
Bagdi Bellától a hónap dalának meghallgatása.
Nálunk a Szívmanónak sok-sok dolga van. Figyeli, hogyan viselkednek a gyerekek pl. játék közben (osztoznak a játékon vagy vitáznak, a leszedett játékot helyére rakják-e, vigyáznak-e játékszerekre), kutyás foglalkozáson (hogyan végzik a feladataikat, hogyan bánnak a kutyussal), egymásnak, óvó néninek, dadus néninek segítenek-e. Nem csak figyel, hanem sokszor dicsér, örül, buksit simogat – leginkább vidám. Ha elszomorodik, igyekszünk a kedvébe járni.