Egy maci célba dobó játékkal beszélgettünk a gyermekekkel a céljaikról. Legtöbben a foglalkozásokra gondoltak, de egy kisfiú aranyosan mondta, hogy mindig egészséges legyen , egy másik pedig hogy király legyen a farsangon. Többen az állatok gondozását tűzték ki célul. Gyűjtöttünk madáreleséget és kitettük az udvarra. Majd utána egy alkotással megörökítettük azt. Az egészségünk védelme érdekében sokat mozogtunk, játszottunk és finom gyümölcsöket fogyasztottunk. Eljátszottuk a Boldogvár meséjét, ami nagyon tetszett a gyermekeknek.
Célok kitűzése és elérése
Nagyon érdekesnek találták tanítványaim a középiskolások feladatát, így a célok kitűzése és elérése témában ezt valósítottuk meg. Számos nagyon jó kalligram készült, mely a gyerekek célkitűzéseit rejti.
Az órát beszélgetőkörrel kezdtük, melynek témája a célok és vágyak voltak. Megkértem a gyerekeket, hogy amikor becsukják a szemüket az ugrálj fel dalra, gondoljanak majd egy céljukra vagy valamire amire vágynak. A dal után mindenki elmondta mire gondolt. Elmeséltem nekik a leghasznosabb dolog mesét és közben elkészítették a feladatokat is. A mese végén senki nem akart egy évre elmenni hasznos dolgokat gyűjteni, inkább maradtak a király udvarában és választottak maguknak egy szakmát, amit le is rajzoltak. Így a királynak sok szakembere lett, amit egy pozitív mondóka bulival zártunk.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
A hónap témáját a hét során alaposan feldolgoztuk.Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy ki mi szeretne lenni, ha majd nagy lesz, illetve egy táblázat segítségével az óvodai mindennapok során gyakorolható rövídtávú célokat fogalmaztunk meg. Ezek a célok többnyire bizonyos viselkedésformák elérését, az önállóság növelését illetve bizonyos szokások kialakulását célozták meg. Ha valamelyik célt teljesítették, akkor a nap végén, mielőtt hazamentek, behajthatták az adott célt ábrázoló kép ablakát, amelyen egy pipa jel volt. A táblázat a következő célokat tartalmazta:
– Ha rosszat teszek, bocsánatot kérek!
– Rendet rakok!
– Egyedül eszem és magam után eltakarítok!
– Köszönök és visszaköszönök!
– Próbálok egyedül öltözni!
– Aktív leszek tevékenységeken!
– Megosztom másokkal a játékomat!
– Segítek másoknak!
A hetet pedig a szívmanó akadálypályával zártuk, amelyet a heti témának megfelelően lábnyomokból alakítottam ki. A szívmanó egy szívecskés koronát tett a fejére és ugrálva haladt a lábnyomokon.
A Boldogvár mese meghallgatása után a gyerekek közül többen elmesélték hogy milyen céljaik vannak, és azokat is melyeket elértek és örülnek neki. A kislányok közül többen rajzoltak Boldogságvárat, miközben mások Boldog vár Puzzle-ét készítettek.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Január a fogadalmakról szól. A Boldogságórán az ötödikesek is saját fogadalmakat tettek, azaz célokat tűztek ki az idei évre, előre 4-5 évre és a felnőtt életre. Beszélgető körben figyelmesen meghallgatták egymás elképzeléseit, majd önállóan céltáblát készítettek, amibe felírták a saját céljaikat. Remélem mindenkinek sikerül majd az álmait elérni!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Január a fogadalmakról szól. A Boldogságórán az ötödikesek is saját fogadalmakat tettek, azaz célokat tűztek ki az idei évre, előre 4-5 évre és a felnőtt életre. Beszélgető körben figyelmesen meghallgatták egymás elképzeléseit, majd önállóan céltáblát készítettek, amibe felírták a saját céljaikat. Remélem mindenkinek sikerül majd az álmait elérni!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Január a fogadalmakról szól. A Boldogságórán az ötödikesek is saját fogadalmakat tettek, azaz célokat tűztek ki az idei évre, előre 4-5 évre és a felnőtt életre. Beszélgető körben figyelmesen meghallgatták egymás elképzeléseit, majd önállóan céltáblát készítettek, amibe felírták a saját céljaikat. Remélem mindenkinek sikerül majd az álmait elérni!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Január a fogadalmakról szól. A Boldogságórán az ötödikesek is saját fogadalmakat tettek, azaz célokat tűztek ki az idei évre, előre 4-5 évre és a felnőtt életre. Beszélgető körben figyelmesen meghallgatták egymás elképzeléseit, majd önállóan céltáblát készítettek, amibe felírták a saját céljaikat. Remélem mindenkinek sikerül majd az álmait elérni!
A hónap dalával hangolódtunk a Célok kitűzése és elérése témaköréhez. A megvalósítás első lépéseként kört alkottunk az osztályteremben, hogy így kezdhessük meg a beszélgetést arról, hogy mi az értelmes cél. A beszélgetés során a fogalmak tisztázása közben elég hamar a pályaválasztásra terelődött a szó, 8.-os osztály lévén. A központi írásbeli előtt állt az osztály, így az azokkal kapcsolatos közeli céljaikat fogalmazták meg a gyerekek, milyen pozitív hozadéka lehet a jól megírt központinak. A továbbtanulással kapcsolatos célok kapcsán arról is beszélgettünk, hogy mi van akkor, ha más jelöli ki számukra az elérendő célt, hiszen 14 évesen még nem biztos, hogy önállón hoznak döntést a továbbtanulást illetően. Végül a zárókörben arról beszélgettünk, hogy kinek mi a célja a választott középiskola befejezését követően, szerinte hogyan járulhat hozzá az iskola a későbbi céljai eléréséhez.