A célok kitűzése és elérése már negyedik alkalommal jött elő. Döbbenetes észrevenni azt, hogy mennyire jó a gyerekek önismerete, mennyire jól tudnak önmagukra szabott célokat kitűzni. A célok között meg tudnak határozni rövid – és hosszútávú célokat, értik a reális, elérhető és a nem reális célok között a különbséget. Az osztályban folyamatos téma az ötödik osztályossá, felső tagozatossá válás, így mi nem öt napos, hanem fél éves célt tűztünk magunk elé. A cél jó, hiszen az egyén és csoport is ugyanannak a célnak az elérése érdekében dolgozik. A közösség szeretne így, ahogy van együtt maradni, ezért mindenki két cél elérése érdekében dolgozik.
Célok kitűzése és elérése
Célok kitűzése és elérése
Villámlazítás relaxációs gyakorlattal kezdtem a foglalkozást.
A hónap dalát meghallgattuk. A Győzelem Tündér dala alkalmat adott a beszélgetésre. A dal mondanivalója segített átcsatolni a hónap témájára.
A január havi téma a gyerekekhez közel eső téma volt. Megbeszéltük, hogy miért olyan fontos, hogy legyenek céljaink? Miért érdemes elköteleződni egy cél kitűzése és elérése mellett?
Elemeztük a kézikönyv által ajánlott képet. Címet adtunk a képnek és megbeszéltük a mögöttes tartalmakat.
A Segíts rajtam! című történetet elolvastuk és kibontottuk a tanulságot.
Összegyűjtötték a gyerekek az erre az évre kitűzött céljaikat és leírták egy papírra, amit lezártunk egy befőttes üvegbe. Év végén elővesszük és elemezzük a célokat annak függvényében, hogy megvalósult-e vagy nem rávilágítva az okokra.
A foglalkozást a hónap dalának meghallgatásával zártam.
Figura Tünde
napközis csoportvezető
Célok kitűzése és elérése
Villámlazítás relaxációs gyakorlattal kezdtem a foglalkozást.
A hónap dalát meghallgattuk. A Győzelem Tündér dala alkalmat adott a beszélgetésre. A dal mondanivalója segített átcsatolni a hónap témájára.
A január havi téma a gyerekekhez közel eső téma volt. Megbeszéltük, hogy miért olyan fontos, hogy legyenek céljaink? Miért érdemes elköteleződni egy cél kitűzése és elérése mellett?
Elemeztük a kézikönyv által ajánlott képet. Címet adtunk a képnek és megbeszéltük a mögöttes tartalmakat.
A Segíts rajtam! című történetet elolvastuk és kibontottuk a tanulságot.
Összegyűjtötték a gyerekek az erre az évre kitűzött céljaikat és leírták egy papírra, amit lezártunk egy befőttes üvegbe. Év végén elővesszük és elemezzük a célokat annak függvényében, hogy megvalósult-e vagy nem rávilágítva az okokra.
A foglalkozást a hónap dalának meghallgatásával zártam.
Figura Tünde
napközis csoportvezető
Célok kitűzése és elérése
Villámlazítás relaxációs gyakorlattal kezdtem a foglalkozást.
A hónap dalát meghallgattuk. A Győzelem Tündér dala alkalmat adott a beszélgetésre. A dal mondanivalója segített átcsatolni a hónap témájára.
A január havi téma a gyerekekhez közel eső téma volt. Megbeszéltük, hogy miért olyan fontos, hogy legyenek céljaink? Miért érdemes elköteleződni egy cél kitűzése és elérése mellett?
Elemeztük a kézikönyv által ajánlott képet. Címet adtunk a képnek és megbeszéltük a mögöttes tartalmakat.
A Segíts rajtam! című történetet elolvastuk és kibontottuk a tanulságot.
Összegyűjtötték a gyerekek az erre az évre kitűzött céljaikat és leírták egy papírra, amit lezártunk egy befőttes üvegbe. Év végén elővesszük és elemezzük a célokat annak függvényében, hogy megvalósult-e vagy nem rávilágítva az okokra.
A foglalkozást a hónap dalának meghallgatásával zártam.
Figura Tünde
napközis csoportvezető
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A célkitűzések hónapjában iskolánk felsős tanulóival arról beszélgettünk, mit jelent felhőkben járni. Megismerkedtünk a helyes célképzés módjával, a hosszútávú célok lebontásával apró célokra, s mindezt felhőkben 🙂 ábrázoltuk. Az iskolai faliújságon az ötödik évfolyam munkái láthatóak.
A céljaink visznek előre minket. Célok nélkül üres az életünk, azok elérése boldogsággal tölt el minket, főleg akkor, ha egy hosszú, rögös út megtétele után érjük el azokat.
Órakezdő relaxációként az „Irkafirka” nevűre esett a választásom. Majd a hónap dalával hangolódtunk a hónap témájára. Van nekem egy álmom…A dal refrénjét közösen énekeltük, sőt el is játszottuk.
A téma bevezetéseként „aranyhalakba” három kívánságot rajzoltak a gyerekek, amelynek teljesülését nagyon szeretnék.
A téma megközelítése „Az öreg halász és a nagyravágyó felesége” című mese meghallgatásával kezdődött.
A mese meghallgatása után megbeszéltük a mesehősők tulajdonságait, valamint, hogy miért voltak túlzóak a feleség kívánságai, elmondták a véleményüket az öreg halászról, az aranyhalról, valamint a feleségről.
A mesével kapcsolatosan tisztáztuk, hogy mit jelent egyáltalán ez a kifejezés, hogy CÉL? 1.osztályos kisgyerekek lévén még nehezen tudták megfogalmazni a jelentését. Miután beszélgettünk, róla, minden gyermek elmondta, hogy neki mi az álma. Ezt videóra is vettük. A család egységének, szeretetének, összetartásának vágya több gyereknél előjött, saját ház, béke utáni vágy, jó bizonyítvány, különböző foglalkozások, házi kedvencek…mind-mind megfogalmazódtak a gyerekekben.
Ezt követően halakat vágtak ki és „kedvességeket”, „jókívánságokat” rajzoltak rájuk. Ezeket felhasználtuk a „Vakon halászni” című játékhoz. Itt bekötöttük egyik tanuló szemét és a halakat szétszórtuk, neki négykézláb mászva kellett ezeket megkeresni, majd közösen megbeszéltük, hogy milyen jókívánságokat „fogott ki”.
A gyerekek kezüket magasra emelve jelképezték, hogy a célok eléréséért akár egy „magas hegyet is képesek lennének megmászni”.
Meditációval zártuk ehavi boldogságóránkat.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Könnyen ment a gyerekeknek a saját célkártya elkészítése. Céljaikat a közvetlen környezetükből választották ki.
Ebben a hónapban a célok kitűzésével, meghatározásával foglalkoztunk, sok-sok játék segítségével. Ezek a játékok és ötletek nagy segítségükre lesznek a gyerekeknek a célok felé való haladásban. Célokat tűztünk ki a 2023-as évre. Beszélgettünk arról soha nem szabad feladni a startnál. Lerajzolták a gyerekek a jelenben lévő önmagukat és a jövő képüket. Egy egész délutáni foglalkozást építettünk fel az álmaink, útjára. Mesébe illő célokat is tűztünk ki, és lerajzoltuk azokat. Meséltünk egymásnak arról, miért vagyunk BÜSZKÉK magunkra. Rengeteg közösség építő játékot is játszottunk, hiszen céljaink elérésére néha „segítőkre” is szükségünk van. Grundbirkózó országos elődöntőn is részt vettek a kis Mézengúzok, ahol magukkal és egymással is megküzdöttek a gyerekek.
Rend a lelke mindenek elolvastuk az összevissza ország mesét és megbeszéltük mennyire fontos az osztálytermünk rendbe tartása is. Megbeszéltük és kitűztük célként lesznek az osztályunknak kis „rend Manói” akik felelősek a rendéért.
Félévi értékelőket is megkapták a gyerekek, és közösen elkészítettük a céltáblát, hogy évvégére mik a céljaink.
„ Amit a cél élérésével kapunk , közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, míg elérjük azt! „
A 6.o. a céltábla feladatot választotta: egyénileg, vagy párokban a céltáblák közepére beírták a céljukat a nyárig, majd köré az ahhoz vezető kisebb lépéseket.