Január hónapban több évfolyammal is rengeteget beszéltünk a céljainkról. Kinek milyen van. Mi segíthet, illetve ki segíthet ennek az elérésében. Az elsős gyermekekkel egy aranyos koreográfiát is megtanultunk a hónap dalára, amit nagyon élveztek. Varázsdobozt készítettek , amiben különböző célokat rejtettek el, amit egyenként kihúztak a diákok! Nagyon büszke vagyok rájuk, hogy annyira kreatívak és lelkesek a boldogság óráimon.
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Konczné Szabó Szilvia
Célok kitűzése és elérése
Január hónapban több évfolyammal is rengeteget beszéltünk a céljainkról. Kinek milyen van. Mi segíthet, illetve ki segíthet ennek az elérésében. Az elsős gyermekekkel egy aranyos koreográfiát is megtanultunk a hónap dalára, amit nagyon élveztek. Varázsdobozt készítettek , amiben különböző célokat rejtettek el, amit egyenként kihúztak a diákok! Nagyon büszke vagyok rájuk, hogy annyira kreatívak és lelkesek a boldogság óráimon.
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Konczné Szabó Szilvia
Ötödik osztályos tanulóimmal arról beszélgettünk, hogyan tűzzünk ki reális és elérhető célokat, és hogyan bontsuk le a megvalósításàt lépésekre, hogy elérhetők legyenek a célok.
Milyen vagyok most, milyen szeretnék lenni? Milyen céljaim vannak? A kis elsősök rajzaiból kiderül, hogy hová is szeretnének eljutni.
Az új év beköszöntével az új célok kitűzése és megvalósítása is előtérbe került. Fontos, hogy már gyermekkorban képesek legyenek megfogalmazni mire vágynak, mit szeretnének elérni és mindezt hogyan. Először fontosnak tartottam, hogy megértsék mik azok a célok és miért érdemes mindig kitűzni egy-egy dolgot magunk elé, amit elérhetünk később. Nagyon jól megértették és sikeresen le is tudták rajzolni mi az, ami céljuk ebben az évben. Vannak, akik kisebb célt tűztek ki és vannak akik már nagyobb dolgot. Beszélgettünk arról is, hogy miket tudunk tenni annak érdekében, hogy eltölthessen minket boldogsággal az az érzés, hogy sikerült elérni azt, amit szeretnénk. Elmeséltem nekik a Boldogvár meséjét is, amin keresztül még jobb képet kaphattak arról, hogy milyen érzés lehet amikor elérünk valamit, amit nagyon szeretnénk. Rengeteg okosabbnál okosabb gondolatok érkeztek a beszélgetés során, amiből én is sokat tanulhattam a gyerekektől. Célba dobósat is játszottunk, ahol megélhették a kudarc érzését is, de megtanulták, hogy kitartással mekkora erőket tudnak megmozgatni és, hogy nincs leküzdhetetlen akadály előttük. Igyekeztem a családokat is minél jobban belevonni ebbe a témába, ehhez nagy segítségemre volt a családi naptár, ami egész hónapban díszíthette faliújságunkat.
Az új év beköszöntével az új célok kitűzése és megvalósítása is előtérbe került. Fontos, hogy már gyermekkorban képesek legyenek megfogalmazni mire vágynak, mit szeretnének elérni és mindezt hogyan. Először fontosnak tartottam, hogy megértsék mik azok a célok és miért érdemes mindig kitűzni egy-egy dolgot magunk elé, amit elérhetünk később. Nagyon jól megértették és sikeresen le is tudták rajzolni mi az, ami céljuk ebben az évben. Vannak, akik kisebb célt tűztek ki és vannak akik már nagyobb dolgot. Beszélgettünk arról is, hogy miket tudunk tenni annak érdekében, hogy eltölthessen minket boldogsággal az az érzés, hogy sikerült elérni azt, amit szeretnénk. Elmeséltem nekik a Boldogvár meséjét is, amin keresztül még jobb képet kaphattak arról, hogy milyen érzés lehet amikor elérünk valamit, amit nagyon szeretnénk. Rengeteg okosabbnál okosabb gondolatok érkeztek a beszélgetés során, amiből én is sokat tanulhattam a gyerekektől. Célba dobósat is játszottunk, ahol megélhették a kudarc érzését is, de megtanulták, hogy kitartással mekkora erőket tudnak megmozgatni és, hogy nincs leküzdhetetlen akadály előttük. Igyekeztem a családokat is minél jobban belevonni ebbe a témába, ehhez nagy segítségemre volt a családi naptár, ami egész hónapban díszíthette faliújságunkat.
Az új év beköszöntével az új célok kitűzése és megvalósítása is előtérbe került. Fontos, hogy már gyermekkorban képesek legyenek megfogalmazni mire vágynak, mit szeretnének elérni és mindezt hogyan. Először fontosnak tartottam, hogy megértsék mik azok a célok és miért érdemes mindig kitűzni egy-egy dolgot magunk elé, amit elérhetünk később. Nagyon jól megértették és sikeresen le is tudták rajzolni mi az, ami céljuk ebben az évben. Vannak, akik kisebb célt tűztek ki és vannak akik már nagyobb dolgot. Beszélgettünk arról is, hogy miket tudunk tenni annak érdekében, hogy eltölthessen minket boldogsággal az az érzés, hogy sikerült elérni azt, amit szeretnénk. Elmeséltem nekik a Boldogvár meséjét is, amin keresztül még jobb képet kaphattak arról, hogy milyen érzés lehet amikor elérünk valamit, amit nagyon szeretnénk. Rengeteg okosabbnál okosabb gondolatok érkeztek a beszélgetés során, amiből én is sokat tanulhattam a gyerekektől. Célba dobósat is játszottunk, ahol megélhették a kudarc érzését is, de megtanulták, hogy kitartással mekkora erőket tudnak megmozgatni és, hogy nincs leküzdhetetlen akadály előttük. Igyekeztem a családokat is minél jobban belevonni ebbe a témába, ehhez nagy segítségemre volt a családi naptár, ami egész hónapban díszíthette faliújságunkat.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát. Beszélgettünk a közeli és távoli célokról, illetve arról, hogy milyen érzés az, amikor végre sikerül elérni a kitűzött célt.
A feladatok közül kiválasztottuk a számunkra legérdekesebbeket.
Januári versünk így hangzik:
Én vagyok a január, ki minden évben kiabál.
Havat hozok, jeget viszek, te neked meg feleselek.
Büszke hónap vagyok én, mert legelőször járok én.
Az emberek is szeretnek, a gyerekek kedvelnek.
Overáll, és sapka, sál, minden héten rátok vár.
Csak arra vigyázz, meg ne fázz, mielőbb szánkózzál.
Meleg tea, forró leves, ezek bizony szükségesek.
Fogadalmak hava vagyok, ezért várnak olyan nagyon.
A januári feladatnál a gyerekekkel próbáltunk közösen célokat megfogalmazni.Segítségül a bingó játék kerekét és számait használtuk fel. Nálunk az osztálylétszámhoz igazítva 20 darab célt írtunk. Mindenki húzott egy számot a kerékből és a hozzá tartozó célt próbálta teljesíteni. Felírtuk ki melyik számot húzta, így legközelebb is folytatható a játék egy másik céllal,amit kihúz a kerékből. Nagyon tetszett neki ez a játékos forma.:))
Szegedi Zrínyi Ilona Általános Iskola
Az óra bevezető részében felolvastam néhány híres embertől származó idézetet a célok elérésével kapcsolatban. Majd a gyerekek összegyűjtötték a rövid és hosszú távú céljaikat a tanulással, egészséggel, hobbival, családdal kapcsolatban. Ezek után megbeszéltük, hogy mit kell tenniük, hogy ezek meg is valósuljanak a jövőben. Közben meghallgattunk egy vidám történetet, amely a cselekvés fontosságára hívta fel a figyelmet. Végül elkészítették az Életidő feladatot.