A félév közeledtével beszéltünk a témáról, új célok kitűzéséről.
Olyan célokról is, amelyeket folyamatosan a mindennapokban is meg tudunk valósítani. A játékos, rajzos feladatok, az aktuális dal mindig elnyerik a gyerekek tetszését. 🙂
Célok kitűzése és elérése
Célkitűzés, céljaink elérése nagyon megmozgatta osztályunk fantáziáját.
Arra kerestük a válaszokat, hogy: Miért fontosak a célok? Milyen célokat érdemes kitűznünk?
Új év,új elhatározások,új célok. Aktuális éppen, az évkezdéshez tökéletesen passzolt.
A délutánt a “Leghasznosabb dolog” című mesével indítottuk. A mese feldolgozása közben nagyon élvezték a gyerekek a dramatizálást, az érzéseik megfogalmazását és megjelenítését. Sok olyan -számomra ismeretlen- esemény került felszínre, amiről nem tudtam. Pl.: Az elválás részhez érkezve több gyereknek is sikerült olyan a közelmúltban történt eseményt felidéznie,amikor nehéz volt az elválás szüleiktől ,anyától, aki éppen a beteg kistesóval kórhárba került vagy az akkor zajló családon belüli válás is szóba került.
A mese végére érve „megpakoltuk” főhőseink zsákját az általunk leghasznosabbnak tartott dolgokkal,ami elsősorban nem használati tárgyak voltak.
Bizalom, hit, bátorság és a szüleiktől kapott levél volt szerepelt a többség rajzain.
A hónap témájára készülve sokat gondolkodtam azon, hogyan is tudom átadni mondandómat – egy olyan csoportról van szó, akik bár serdülő korúak, mintát nem igazán láttak rá az eredeti családjukban, többnyire jelen életükben is „carpe diem” szellemiségben élnek…
A téma felvezetése során mind a három csoportnál beigazolódott, hogy kevés a tapasztalat amire építhetek – bár azért volt olyan csoport, ahol könnyebben lehetett előhívni belső képeket, gondolatokat.
A 10-14 éves korosztálynak szóló Boldogságóra Munkafüzetből felolvastam Az ifjú és az angyal című történetet, melyet utána megbeszéltünk – a tanulságokat többsége megértette, sikeresen levonta, aki esetleg nem értette meg, társai gondolatait megismerte. Ezt követően két csapatra lettek elosztva, a céltudatos és céltalan ember jellegzetes vonásait gyűjtötték össze, majd megosztották egymással gondolataikat. Mondatbefejezéssel folytattuk a foglalkozást: Tökéletesen boldog lennék, ha… – meglepő válaszok mellett, volt aki lefagyott tőle. Kis rávezető kérdésekkel sikerült elérni azt, hogy merjen belegondolni abba, melyet eddigi tapasztalatai alapján elzárt magától. Végül a jövőkép megalkotását folytattuk, azt a fantáziát igyekeztem beindítani, hogy vajon milyen lesz az életük 20 évesen, 50 évesen, 60 évesen.
Mind a három csoportban aktívan vettek részt nemcsak a gyerekek, hanem a kollégáim is, akik hozzájárultak, hogy ismét mély személyiségrétegeket megmozgató programot bonyolítsunk le közösen. Hálás vagyok a közös munkánkért!
Az 5.-6. osztályos gyerekek feladatlapot oldottak meg. Célok kitűzése, milyennek látják magukat 20 év múlva. Bakancslista írása.
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
Januárban többféle ponton is érintettük az aktuális témánkat, a célok kitűzését és elérését. A csoportban, a délelőtti játékidőben spontán kialakult egy célba dobó verseny, amely során kérdeztem a gyerekektől, hogy amikor beletaláltak, milyen érzés volt, illetve azt is, milyen, amikor nem. Akinek többször nem sikerült, mondtam, hogy ne adja fel, próbálkozzon, hiszen a célját csak úgy érheti el. Csupaszív, a csoport Boldog Ovis kabalája izgalmas játékkal készült a gyerekek számára. Reggel a csoportba érkezéskor várta őket egy levéllel, amiben az állt, hogy ha megtalálják a kirakós darabjait, megtudhatják hova vezeti őket. A csoportban elrejtett darabokat mindenki szorgosan kereste, majd mikor mindegyik előkerült, közösen kirakták Boldogvár képét. Ehhez kapcsolódva olvastam el a Boldogvár meséjét, ami után elmondhatták, mi az álmuk, céljuk, mit szeretnének megvalósítani. Valaki azt szerette volna, hogy megtanuljon repülni, valaki azt, hogy 2 keréken tudjon biciklizni, valaki pedig azt, hogy béke legyen a világban.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
Januári témakörünk a célok kitűzése és elérése volt. A téma bevezetéseként tornánkat célba dobással és akadálypálya teljesítésével egészítettük ki. Beszélgetőkör alkalmával mindenki elmondhatta a céljait, melyeket lerajzoltuk, majd egy közös plakátot készítettünk.
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.