Célkereső, célok megfogalmazása. 5 napos kihívás az osztály életében.
Célok kitűzése és elérése
Közismert sport emberek sikertörténeteinek felolvasása ,nehézségeik, kudarcaik ,eredményeik megismerése következtetések levonása közösen a tanulókkal.
Az osztály célkitűzése a tornateremben berendezett akadály pálya leküzdése!
Osztály munka: Osztálycélok kitűzése, egyéni célok kitűzése, a megvalósítás támogatóinak felsorolása.
A foglalkozáson szívesen hallgatták a sikeres emberek életútjainak történeteit, lelkesen tűztek ki vágyott célokat, terveztek és együtt gondolkodtunk a megvalósítás útján, módján.
A célok kítűzése és elérése témával kapcsolatosan megismerkedtünk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalával. A foglalkozást relaxációs gyakorlattal folytattuk: minden gyermek lefeküdt a szőnyegre, becsukta a szemét, és elképzelte, mi szeretne lenni, ha felnő. Ezután le is rajzolták az elképzeléseiket. Gyönyörű és ötletes rajzok születtek.
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Arról beszélgettünk, hogy ki mit szeretne elérni a közeljövőben, és hosszabb távon. Lerajzolták, hogy mik szeretnének lenni.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Célok kitűzésével kapcsolatos vizsgálatok ismertetésével kezdtük, mennyire jól ki lehet mutatni, hogy fokozza a boldogságunkat, a sikerességünket, ha célokat tűzünk ki, odatesszük magunkat és elérjük azokat. Összegyűjtöttük a céltalan és a céllal rendelkező ember jellemzőit. Az ifjú és az angyal c. történet felolvasásával arra koncentráltunk, hogy gyakran a félelem tart vissza bennünket a nagyobb célok kitűzésétől. A diákok fantáziagyakorlat során elképzelték magukat 10, illetve 20 év múlva, végiggondolva, milyen lépéseket kell ahhoz tenni, hogy ezek megvalósulhassanak. 2 befejező momentum: Arnold Schwarzenegger motivációs videójának megtekintése, illetve végiggondoltuk, mire van befolyásunk és mire nem. Mottó: „Az életben nem az jelenti a tragédiát, ha nem éred el a célokat, hanem ha nincsenek céljaid.” (B.E. Mays)
Beszélgettünk arról a gyerekekkel, hogy kinek vannak újévi fogadalmai. Kinek milyen céljai vannak, amiket a tanévben, vagy felnőttkorára szeretne elérni. Koncentrikus körökben ábrázolták a fő céljaikat, a részcélokat.
A céljaink megvalósítása, boldogságóráink egyik visszatérő témája. A matematika óráinkba is mindig csempészünk egy kis boldogságórát, egy kis örömöt. Év végén a gyerekek a kitűzött céljaikat megvalósították, egy kis boldogság emléklappal.
„Az út a fontos, nem a cél!” kifejezés értelmezése közösen.
Miért fontos, hogy életünkben legyenek próbák? Milyen segítséget kaphatunk a megoldások során? Milyen erősségeinkre támaszkodhatunk? Hogyan lehetünk sikeresek és ez milyen érzés?
Megfogalmaztuk közösen azokat a célokat a következő félévre az iskolában, melyek a legfontosabbak számunkra/tanulmányi eredmény, magatartás/. Puzzlet készítettünk az egyéni céljainkból. Lejegyeztük a megfogalmazott erősségeinket, melyekre támaszkodhatunk a céljaink eléréséhez. Végül, de nem utolsó sorban feljegyeztük, mi motivál bennünket, és kikre támaszkodhatunk céljaink elérése érdekében. Tanulóim a következő idézettel zárták a foglalkozást: „Célozd meg a Holdat! Még ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz.” /Les Brown/ – Nagyon érdekes, értékes perceket töltöttünk együtt, hiszen bátran elmondták közeli és távoli céljaikat, így talán még jobban megismerték egymást kis közösségünkben.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A foglalkozáson megbeszéltük a gyerekekkel, miért fontos az, hogy célokat tűzünk magunk elé. A célok elérése önbizalmat, örömet ad, az úton rengeteg új tapasztalatra teszünk szert. Az egyéni célok mellett beszélgettünk az osztályunk közös céljairól is: jobb magatartás, kevesebb konfliktus. Ahhoz, hogy közös céljainkat elérjük, együttműködésre van szükség. A foglalkozáson a gyerekek kisebb csoportokban megépítették Lego-ból a jövőbe vezető robotjárműveiket. A munka során figyeltek egymásra, megosztották egymás között a feladatokat, hogy elérjék együttes erővel a közös célt. Az óra nagyon jó hangulatban telt, a közösen készített jövőbe vezető járműveket a program segítségével útnak is indítottuk