Az osztállyal Újévi fogadalom dobozt készítettünk, amibe beletettük a kitűzött célokat.
Minden tanuló leírta egy lapra a vágyait, s közösen beletettük a dobozba. Utána elolvastuk, de senkinek nem kellett felvállalnia, hogy ezt ő írta, ez az ő saját célja.
Célok kitűzése és elérése
JÁTÉKOSAN A CÉLJAINKÉRT…
Török Enikő Andrea
,,Mindig kell cél, ami utat mutasson…”
A Rákóczi Ferenc Általános Iskola Kincsek csapata, egy méhecske életét ismerték meg Török Enikő: Méhes kaland című meséje kapcsán a méhek életével ismerkedtek, majd Bee-Bot méhek segítségével eljátszották a mesét.
A kis csapat célja, hogy megtanulják a robotméhecskék használatát és minél több közös játékban lehessen részük.
Solymári Óvoda-Bölcsőde, Napsugár Óvoda
Ma megalkottuk a saját Boldogság Várunk és átléptünk a Boldogság Ösvényének kapuján, hogy egy év alatt végigjárjuk az utat. Énekeltünk, táncoltunk, kígyóztunk, rajzoltunk, színeztünk, ragasztottunk a gyerekekkel, rólunk szólt az interaktív mese. Hétfőn folytatjuk utunkat a Hála témakörével :).
A gyerekekkel január hónapban egy utazásra szerettünk volna menni, de nem volt elég osztálypénz. Elhatároztuk, hogy mindenki takarékoskodni fog. Ennek lehetőségeit vitattuk meg, majd tablót készítettünk a témában.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
A gyerekekkel jelen-jövő tablót készítettünk. A gyerekek örömmel rajzolták le magukat óvodásként és azt, hogy mi lesz belőlük, ha nagyok lesznek. A gyerekek párokba rendeződtek és bizonyos testrészüknél fogva összeragadtak. Ez kedvelt játék csoportunk, de most kiegészítettük mozgásokkal. Ezzel a feladat nehezült, összehangolt mozgásra volt szükségük ahhoz, hogy teljesíteni tudják. Nagyon sokat nevettünk közben. A másik gondolatainak kitalálása érdekes szituációkat hozott. Csoportunkban is van egy ikerpár, így tudtunk velük is beszélgetni arról, hogy nekik mi lehet könnyebb, mi nehezebb. A foglalkozás végén meghallgattuk Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dalát és kiszínezhették a célok elérésének jelét.
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
A Leghasznosabb mesét elolvastuk, a mesében szereplő feladatokat megoldottuk. Rendhagyó módon, most nem a saját céljaikról beszéltek a gyerekek. Idén azt kértem tőlük, hogy osztálycélokat fogalmazzunk meg közösen.
Ezt a témát a mozgásos tevékenységekhez kapcsoltuk elsősorban, de a távolabbi célok megfogalmazása is vidám perceket szerzett a gyerekeknek. Elmondták, eljátszották, mik szeretnének lenni, ha felnőttek lesznek. A fiatalabbak elmondták vágyaikat, mit szeretnének megtanulni, tudni.
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
Kitűztük célul, hogy borsót szeretnénk nyáron enni. Palántáznunk, gondoznunk kell az elvetett magokat.