A gyerekekkel kitűztük azokat a célokat, melyek a legfontosabbak a szàmukra.
Célok kitűzése és elérése
Elèrkezett egy újabb hónap, mèghozzá 2024. január. Ebben a hónapban is, èrdekes, tartalmas tèmánk volt Cèlok kitűzèse ès elèrèse. Nagy örömmel, boldogsággal töltött el bennünket, hogy a tèli szünet után újra találkoztunk.
Megbeszèltük a gyerekekkel ki mit szeretne megtanúlni, kinek mi a cèlja (szèpen színezni, cipőt bekötni stb). Ehez kitartás kell, van hogy nem sikerül minden elsőre, de nem csüggedünk el, újra kezdjük, próbálkozunk, míg vèghez nem visszük a cèljainkat. Megbeszèltük, hogy ebben a hónapban van a Medve-nap, hol èlnek a macik, mièrt nem bújnak mèg elő. Boldogvár mesèje meghallgatás után megèpült János vára. Mindent amit csinálunk cèltudatosan csinálunk, nap mint nap!
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Januári feladatunk a célok kitűzése volt. Mivel január 8.-a az olvasás és írás világnapja, azzal indítottuk a kört miért is jó ha tudjuk ezeket. A következő válaszok hangzottak el:
-sok mindent megtanuljunk
-megvalósíthatjuk az álmainkat
-ne legyünk buta felnőttek
-ha nagyok leszünk tudjuk a feladatokat
-felnőttként tudjunk segíteni a gyerekünknek
Ezután meghallgattuk a Van nekem egy álmom című dalt, amire táncra is perdültünk.
A céljainkat, az elképzeléseinket, hogy „mi leszek, ha nagy leszek” rajzzal fejeztük ki. Múlt-jelen-jövő, majd megalkottuk az osztály célkalendáriumát.
Az osztállyal Újévi fogadalom dobozt készítettünk, amibe beletettük a kitűzött célokat.
Minden tanuló leírta egy lapra a vágyait, s közösen beletettük a dobozba. Utána elolvastuk, de senkinek nem kellett felvállalnia, hogy ezt ő írta, ez az ő saját célja.
JÁTÉKOSAN A CÉLJAINKÉRT…
Török Enikő Andrea
,,Mindig kell cél, ami utat mutasson…”
A Rákóczi Ferenc Általános Iskola Kincsek csapata, egy méhecske életét ismerték meg Török Enikő: Méhes kaland című meséje kapcsán a méhek életével ismerkedtek, majd Bee-Bot méhek segítségével eljátszották a mesét.
A kis csapat célja, hogy megtanulják a robotméhecskék használatát és minél több közös játékban lehessen részük.
Solymári Óvoda-Bölcsőde, Napsugár Óvoda
Ma megalkottuk a saját Boldogság Várunk és átléptünk a Boldogság Ösvényének kapuján, hogy egy év alatt végigjárjuk az utat. Énekeltünk, táncoltunk, kígyóztunk, rajzoltunk, színeztünk, ragasztottunk a gyerekekkel, rólunk szólt az interaktív mese. Hétfőn folytatjuk utunkat a Hála témakörével :).
A gyerekekkel január hónapban egy utazásra szerettünk volna menni, de nem volt elég osztálypénz. Elhatároztuk, hogy mindenki takarékoskodni fog. Ennek lehetőségeit vitattuk meg, majd tablót készítettünk a témában.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
A gyerekekkel jelen-jövő tablót készítettünk. A gyerekek örömmel rajzolták le magukat óvodásként és azt, hogy mi lesz belőlük, ha nagyok lesznek. A gyerekek párokba rendeződtek és bizonyos testrészüknél fogva összeragadtak. Ez kedvelt játék csoportunk, de most kiegészítettük mozgásokkal. Ezzel a feladat nehezült, összehangolt mozgásra volt szükségük ahhoz, hogy teljesíteni tudják. Nagyon sokat nevettünk közben. A másik gondolatainak kitalálása érdekes szituációkat hozott. Csoportunkban is van egy ikerpár, így tudtunk velük is beszélgetni arról, hogy nekik mi lehet könnyebb, mi nehezebb. A foglalkozás végén meghallgattuk Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dalát és kiszínezhették a célok elérésének jelét.