Mit szeretnél? 3 kívánság
3/a – 3/b osztály
Célok kitűzése és elérése
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Mit szeretnék? 3 kívánság
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Közös céljaink egyike:
A sok vidám közös élmény gyűjtése.
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A „Bogyó és Babóca” csoport óvodásai az elmúlt héten az Univerzumról tanúlt, ezért a Boldogságórás tevékenységen azt a célt tűztük ki, hogy közösen megépítjük a „Jobb Veled a Világ bolygó óvodáját”.
Legelőször meghallgattuk a „Van nekem egy álmom” című hónap dalát, melyre közösen táncoltunk is. Ezt követően elképzeltük, hogy űrhajósok vagyunk, akik egy „Jobb Veled a Világ bolygóra” szeretnének utazni, ezért mindenki színespapírból elkészítette a saját űrhajóját és közösen megbeszéltük, hogy ki kivel szeretne egy űrhajóban utazni. Volt aki azt mondta, hogy a családjával, a legjobb barátjával, óvónénivel, de olyan válaszok is születtek, hogy egy igazi űrhajóssal, vagy éppen egy igazi földönkívülivel. Ezért játszottunk egy társasjátékot, melynek a címe „Kit vinnél magaddal az Űrbe?”, melynek játékszabálya annyiból állt, hogy egy dobókocka segítségével annyi űrhajóst vagy földönkívülit kellett az űrhajóba betenni, amennyit a dobókocka pöttyei mutattak. Az a gyermek indulhatott el a leghamarabb az űrbe, akinek a leghamarabb sikerült beköltöztetnie a 12 űrhajósát, vagy éppen 12 földönkívüliét.
Egy csillagászati teleszkópon keresztül meglestük az uticélt, azaz a „Jobb Veled a Világ bolygót”, ahová repülni fogunk. Útközben piros, zöld és kék űrhajókkal is találkoztunk, melyek ablakán 2 szám volt található. A gyermekeknek a számoknak megfelelő mennyiségű számképet, azaz űrhajóst és földönkívülit kellett kiválasztaniuk, s az űrhajó utasainak összlétszámának megfelelő számképet kitenniük. Minden gyermek az általa végzett matematikai művelet összegének megfelelő mennyiségű legóval járulhatott hozzá a „Jobb Veled a Világ bolygó óvodája” megépítéséhez.
A tevékenység lezárásaként WC-papír gurigából kicsi színes földönkívülieket készítettünk, melyeket a gyermekek nagy örömmel vittek haza.
2024-ben a kitűzött céljaink között szerepel a rendezett tolltartó, a szobabiciklizés, a rendszeres olvasás és a sportolás.
Ebben a hónapban a célok kitűzése elérése témát dolgoztuk ki, különböző technikákkal. A pillangó csoport a énekkel, tánccal kezdte a „Van nekem egy álmom” című dalra. Ezután megbeszélték, hogy ki mit szeretne, és kinek mi a célja. A témához kapcsolódó mesét elmesélte óvó néni, majd a kisebb gyerekek színeztek, a nagyobbak pedig a munkafüzet labirintusát fejtették meg. A katica csoport gyermekei meghallgatták a hónap meséjét, majd közösen átbeszélték. A hónap dalára táncoltak. A téma lezárásaként a gyerekek lerajzolhatták az álmukat, ki mit szeretne. A mókus csoportban a gyerekek énekeltek, majd meghallgatták a témához kapcsolatos mesét, majd a gyerekek lerajzolták a céljaikat. A maci csoport a téma feldolgozását a mesével kezdte, Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje. A mesét megbeszélték, majd meghallgatták Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalt. A téma lezárásaként a munkafüzetből dolgoztak, a gyerekeknek mik a céljaik, ki mit szeretne, azt kellett kiszíneznie. A süni csoport a hónap dalával kezdte meg a boldogságórát, majd meghallgatták ők is a mesét. A kisebb gyerekek színeztek, ki mit szeretne, a nagyobb gyerekek pedig lerajzolhatták, hogy ki mit szeretne. Próbáltuk a gyerekeknek elmagyarázni, hogy miért fontosak a céljaink. A célunk eléréséhez sok türelem, kitartás szükséges.
A tevékenység kezdetén Boldog Dórát köszöntöttük, aki a mindennapos szokásrendszerünkbe segédkezett. Közösen megszámoltuk, hogy hányan vagyunk, majd a hiányzókat is kiemeltük. A projekttémánk az idő és annak múlása, melyet a boldogság tevékenységbe is becsempésztem, hiszen Dórával közösen számoltuk a napokat és hónapokat, majd a hozzá kapcsolódó verseket is.
A foglalkozást szokás szerint relaxációval indítottam, ami a gyermekek boldog hangulatát idézte elő. Az én hangomat utánozták. A készségfejlesztés érdekében a halk és hangos hangutánzást gyakoroltuk, ami miatt különösen vidám hangulat alakult ki csoportunkban.
A hónap dalát meghallgattuk. (Bagdi Bella: Van nekem egy álmom) Megértem előzetesen a gyermekeket, hogy figyeljék, meg miről szól a dal. Ezzel a mondattal folytattuk tovább a gondolatmenetet.
Minden gyermek megfogalmazta, hogy mit szeretne az életében elérni, mi a célja. Rendkívül jó és frappáns válaszok születtek. („Az a célom, hogy elmenjek az állatkertbe és megnézzem a lovakat.”, „Az a célom, hogy jó focista legyek!”
A következő játékban választottam két csapatkapitányt, (ez volt az első ilyen játék) akik kiválasztották a csapatok tagjait. Megbeszéltük, hogy most az a célja a csapatoknak, hogy minél több babzsákot tudjanak bedobni a zsámolyba. A győztes csapatot mindig megtapsoltuk, ezzel is erősítve a gyermekek veszíteni tudás képességét. A vidám hangulat ezzel a játékkal is tovább folytatódott.
A csoportba megérkezett Brumi maci (én), aki sajnos eltévedt otthonról. A térképpel haza is tudtam volna találni, azonban nem tudom a kapcsokat levenni róla, csak ha a gyermekek segítenek 4 feladatot végre hajtani.
1. feladat: A mackó, mackó ugorjál kezdetű dalt közösen elénekeltük, majd eltáncoltuk, így az első kapcsot egy kisgyerek már le is tudta venni.
2. feladat: Felfújtuk a csoport lufiját, majd ki is pukkasztottuk. (köralkotás, körkihúzás)
3. feladat: Mackó járás.
4. feladat: „Mackó mama jövök már!” -mondat hangos kiabálása.
A négy feladatot teljesítettük, így a térképet ki tudtam nyitni, aminek köszönhetően haza találtam.
A tevékenység zárásaként a célok elérésének szimbólumát feltettük a Boldogság vár következő lépcsőfokára.
Januárban a célok kitűzésével és elérésével foglalkoztunk a 9. A. osztállyal.
Először megbeszéltük, hogy miért fontosak a célok. A tanulókkal történő beszélgetés során elmondták, hogy a cél motiválja őket, erőt ad, segít átvészelniük a nehéz helyzeteket, biztonságot adnak nekik. Megbeszéltük, hogy nem csak hosszútávú, de rövidtávú célok felállítása is kiemelt jelentőségű. A tanulók említettek célokat, amiket szeretnének elérni. Ilyenek például a rengeteg pénz, boldog párkapcsolat, igaz barátság, jogosítvány megszerzése, sikeres élet, jó testalkat elérése edzéssel, jól viselkedni és tanulni, vagy eljutni Japánba. Fontosnak tartották, hogy nem csak a cél elérése számít, hanem az annak elérése érdekében megtett út is.
Feladatként a célregényt választottuk, melyet szívesen készítettek a tanulók. Talán a legnagyobb nehézséget az okozta, hogyan is jelenítsék meg a céljaikat. Mikor meglett az első és az utolsó kép, a közbenső képek gyorsan megszülettek, szabadon szárnyalhatott a fantáziájuk.
Január hónap témája: célok kitűzése és elérése 1/9.B
1. Miért kellenek célok az ember életében?
Mi lehet cél az életünkben?
2. Mi kell céljaink eléréséhez?
Ezeket a kérdéseket közösen megvitattuk és megválaszoltuk.
Választottunk közösen egy motiváló idézetet:
” A jó cél az, amely kissé megrémiszt, de nagyon lelkesít. ”
A titkos kívánság feladatot is megoldottuk. Egyéni és közösségi szempontból is megfogalmazták a gyerekek vágyaikat.
Szklenár Tímea
osztályfőnök
A gyerekek közösen fogalmazták meg céljaikat. Minden hónapra kitűztek egy közös célt,amit szeretnének elérni,megvalósítani.