„Célok elérése”
„Repül a karom,ha akarom,ha nem akarom.”
Magas tartásba fellendített karunkat hagyjuk a gravitációs tehetetlenségnek engedve engedve
„lezuhanni”,majd visszarepítjük a magasba.
„Napra forgó a napraforgó!”
Törökülésben a két kart magasra emelve a törzset fordítjuk jobbra,majd balra.
Mese: A kismalac és a farkasok
A hónap dalára mozgás: „Van nekem egy álmom”…
„Érjen be az autó, a célba”!
Célok kitűzése és elérése
Ennek a témának a feldolgozása is izgalmasnak ígérkezett. Mert kinek ne lennének vágyai, céljai? A kívánságokat az elrejtett hópelyhek megtalálásával sorra minden gyerek megfogalmazta, bár először nehezen ment, merthogy-” Ha elmondjuk a kívánságunkat, akkor nem teljesül” – címszóval, nem akarták elmondani. Nem kis fejtörést okozva, de végül sikeresen „kimondták” vágyaikat, céljaikat.
A legizgalmasabb tevékenység a kincskereső játék volt, ahol egy vár puzzle részeit kellett megtalálni és összerakni végül a Boldogságvárat. A térképet közösen rajzoltuk, megjelöltük az egyes darabok helyeit, termeket, mosdókat, stb., s csapatokat alkotva indultunk kincset keresni. A gyerekeknek nagyon tetszett a feladat, s a darabokat a végén örömmel rakták össze.
Januárban nagyon sokat foglalkoztunk az új évi célokkal, tervekkel, kívánságokkal. Megbeszéltük mit szeretnénk elérni ebben az évben és azt is megbeszéltük, nekünk mit kell ezért megtenni. A célok mellett vágyakat is megfogalmaztak, amit a Halász és a nagyravágyó felesége című mese felolvasása után tettek meg. Ezeket vetettük papírra és tettük ki osztálytermünk falára.
A hétre, a mesterségem címere projektet választottam. A gyerekekekkel szeretném néhány foglalkozás, mesterség lényeget megragadni. Ellátogatott hozzánk egy volt ovisunk, aki autóversenyző munkásságáról beszélt, illetve megosztotta a gyerekekkel azt, hogy érdemes az álmainkat követni, mert valóra válnak. Ehhez kitartó munka és szorgalom, kemény elhatározás szükséges!
A közeli cukrászdába is elmentünk, ahol üzemlátogatáson vehettünk részt és sütivel is kínáltak minket.
A játékban is kiteljesítem a témát, melyen örömmel sajátítják el a munkafolyamatokat és bővül a tudásuk!
A Boldogságvár meséjét is bemutattam nekik, a főszereplő igazi példakép lett számukra. Kiszínezték a lépcsőfok logóját és ezáltal közelebb kerültünk a vár eléréséhez!
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
Óvodánkban a heti témakör „Hóbundában alszik a táj”, ennek keretén belül értettük meg a gyerekekkel a következő fogalmat „Célok kitűzése és elérése”.
A foglalkozás „Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok” relaxációs gyakorlattal vette kezdetét.
Óvodai csoportunk kitűzött célja a madarakra való odafigyelés a hideg téli napokon.
Fontosnak tartjuk ezt a kezdeményezést, mert a madaraknak a hideg időszakban nehezebb élelemhez jutniuk.
Madáretetőt helyeztünk ki az óvoda udvarán, amelyre madáreleséget, napraforgómagot szórtak a gyerekek.
Rendszeresen tartunk megfigyelési időpontokat, ahol a gyerekek együtt figyelik meg, milyen madarak jönnek az etetőhöz és hogyan viselkednek.
A tevékenység által nemcsak a madaraknak nyújtunk segítséget, hanem a gyerekeket is bevonjuk a környezetvédelmi és gondoskodási szokásokba.
Az óvodában a „cél” fogalma szorosan kapcsolódik a gyermek fejlődéséhez, tanulásához és az alapvető készségek kialakításához.
A hónap dalának meghallgatását követően „Van nekem egy álmom” a gyerekek lerajzolták és megosztották egymással, hogy kinek mi a legnagyobb álma.
A hideg téli napokhoz nem is találhatnánk szebb mesét, mint egy pingvinekről szóló történetet. Kis óvodásaink lelkesen átélték Ottó történetét a hideg, zord körülmények között. Elbeszélgettünk, és megállapításra került, hogy közös erővel a legnehezebb út is megoldható a célokért. Megalkottuk a történet plakátját, gyermekek közös gondolatát, ahogy a sok pingvin egymásra vigyázva, testükkel óvják a kicsinyeket és társaikat.
Januárban a célok kitűzésével, elérésével foglalkoztunk.
Összegyűjtöttük céljainkat, beszéltünk a kitűzött célok eléréséről.
A táblán örökítettük meg az osztály legfontosabb céljait.
A január a célok elérése hónapja.
A mai boldogságóránkat is Boldog Dóránk megölelgetésével kezdtük.
A relaxációs gyakorlatunk ” a puha meleg fészek vagyok” volt.
A hónap dalára a „Van nekem egy álmom”ra örömmel támcoltunk, mozogtunk, vigadtunk.
Beszélgettük a Boldogvár meséjéről, amelyet előző nap hallgattak meg a gyerekek. Majd megbeszéltük, mik lehetnek céljaink. A célok követése értelmet ad életünknek. A célok eléréséhez szükségünk van egymás támogató segítségére is.
A hátraarc páros játék során egymás hátára rajzoltunk, majd ha kitaláltuk, hogy mit rajzolt társunk, egy ölelés volt a jutalom.
Ezután következett a varázshópehely játék, melyben nagy odafigyeléssel kerestük a varázshópelyheinket. Mindenki sikerrel járt el.
A foglalkozások játék során egy kis mese keretében fedeztük fel a képek segítségével a sokféle foglalkozás fajtákat.
Majd elérkezett hozzánk ET, a kedves kis földönkívüli, akinek segítettünk hazajutni. Igazi próbákkal bizonyítottuk rátermettségünket.
Jó hangulatban léptünk az ötödik lépcsőfokra, egyre közelebb érve a Boldogság vár kapujához.
A téli szünet utáni napokban rögtön megtartottam a boldogságórát, mivel az új évi fogadalmak és célkitűzések még frissek a gyerekek fejében. Megbeszéltük,hogy miért jó,ha van az embernek célja,vannak rövidtávú és hosszútávú céljaink, és hogy ezeket a célokat,amiket papírra vetettünk, elővesszük december végén és megnézzük,kinek mit sikerült belőle elérnie.