Milyen céljaid, álmaid vannak a jövőt illetően. Erre a kérdésre jelenítették meg, illusztrálták a választ a tanulók.
Célok kitűzése és elérése
A választott pingvines mese feldolgozása után a gyerekek nagyon élvezték a pingvin ragasztást és festést.
A Boldogvár meséjét elolvastam a gyerekeknek . Megbeszéltük kik szerepelnek benne és mi a lényege a történetnek. Annyira tetszett a gyerekeknek,hogy megpróbáltuk közösen is elmondani,eljátszani is. Tervünkben még a héten jelmezekben is előadni ezt a mesét a nagycsoportosokkal. Közös meserajzot készítettünk a meséről,mely nagyon lenyűgözte a gyerekeket.
Beszélgető körön belül arról beszélgettünk,hogy miért fontosak a célok , célkitűzések az életünkben, mit kell tennünk hogy elérjük ezeket ? Milyen pozitív tulajdonságokkal tudjuk ezt elérni?! A gyerekek közül voltak akik egész ügyesen soroltak fel különböző célokat.
Gyakoroltuk a célbadobást, beszéltünk arról is,hogy hogyan kell pontosan végrehajtani a dobást,hogy sikerüljön betalálni a célba. A közelgő medvenap kapcsán a mesélések,beszélgetőkörök alkalmain a kis medvéket / a csoport plüss macijait/ is odaültetjük magunkhoz.
Medvés fejdísszel játszottunk olyat ,hogy egy nagycsoportos irànyitja a másik gyereket,” macit” ,hogyan jusson el a barlangjába. Irányokat gyakoroltunk,lépéseket számoltunk közben. A maci fejdíszes gyerek olyan színű meseköveket rakott maga elé az útra,amilyet a mesében János.
Boldogság vár puzzlet raktunk ki.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Boldogságóránkat relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bella dalát. Megbeszéltük, hogy kinek mik a céljai a jövőre nézve. Kiszíneztük a munkafüzet feladatait, majd célbadobtunk, elolvastuk a Boldog vár meséjét. Csoportunk közös céljait, feladatait közösen felragasztottuk egy kartonra, és kitettük egy jól látható helyre. A foglalkozást énekléssel zártuk.
A téma bevezetése érdekében először is két csoportot alkottunk. Kijelöltük a célt, ahová babzsákkal kellett célba dobnunk. Miután mindenki dobott, megbeszéltük, hogy mit is jelent az, hogy célt tűzzünk ki. Azt is megbeszéltük, hogy nem szabad feladni, ha elsőre nem is sikerül, próbálkozni kell. Meghallgattuk az egyéni célokat, és meghatároztunk közös célokat is. A szőnyegen körbe ülve meghallgatták a Boldogvár meséjét, majd megválaszoltuk a könyvben feltett kérdéseket. Fakockából megpróbáltunk mi is egy szép várat építeni. Ezt követően pedig a munkafüzet 36. oldalán található várat színeztük ki.
A gyermekekkel eljátszottuk a Boldogvár című mesét, nagyon tetszett nekik. Mindenki kiakarta próbálni a király – a lányok pedig királykisasszony szerepét. A cél szóra, jelentésére először rá kellett vezetni sok gyermeket. Utána kedves gondolatokat mondtak a legtöbben. Csoportunkban jellemző, hogy sokan segítenek otthon a szüleiknek, nagyszüleiknek. A mesélő jógakártyákkal játszottunk, ez is segített a különböző célok megfogalmazásában. Egy hatalmas bohóc célbadobó játékkal is megéreztettük, hogy milyen jó érzés a kitűzött célt elérni, még akkor is, ha az néha nem egyszerű.
Januárban az újév első hónapjában szokás megfogalmazni, hogy mit is szeretnénk ebben az évben elérni, mit várunk tőle. A boldogság megéléséhez kiemelkedően fontosnak látszik olyan célok kitűzése, és az elérésükért tett erőfeszítések, amelyek értelmesek.
A 3. c osztály motiváló, elgondolkodtató képek segítségével beszélgetést folytatott arról, hogy mi is a cél. Mit jelent, hogyan érdemes kitűzni és hogyan kell elérni őket. Fontos, hogy kisebb megvalósítható lépésekben közeledjünk céljaink elérése felé.
A foglalkozás második részében minden tanuló a saját céljait fogalmazta meg, illetve vetette egy lépésnek formált papírra.
Kívánom, hogy ne csak a cél valósuljon meg, de az odavezető út is legyen csodás!
Ebben a hónapban picit kevesebben,de annál nagyobb odaadással foglalkoztunk kicsi szívünknek fontos dolgaival. Ebben a kívánságfánk segítségét kértük.
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A bizonyítványosztást követően sok tanulás iránti cél fogalmazódott meg a 4. osztályos gyerekekben, de nem szerettem volna, ha csak egy irányban gondolkodnak, ezért csoportmunkában betűhalmazban szavakat kellett keresgélniük, amik kapcsolódtak a témához.
Majd megkapták kis puzzle darabokból álló elefántjaikat, ahol a kis részekre ráírhatták legfontosabb céljaikat.
A legelső helyen a fejlődés, tanulásban való jobb jegyek elérése, a 2. helyen a jó sportoló végzett, mivel 15 fiú és egy lány van az osztályban, nekik ez fontos érték, sokszor versenyeznek. A 3. helyen az egészség és barátság egyenlő arányban kapott helyett, az 5. helyen vegyes a kép, anyagi javak megszerzése, mint nagy értékű játék, autó, nyaralás, de volt, aki az állataival való törődést emelte ki vagy minél több könyv elolvasása, hogy a szókincse fejlődjön. 😊 A biztonság, béke is szerepet kapott, a tanulókat sokat foglalkoztatja a háború közelsége.
Célok kitűzése és elérése
A foglakozás keretében beszélgettünk vágyainkról, kívánságainkról. Megfogalmaztuk a hozzájuk vezető utat és a lehetséges teendőket a célok eléréséhez.
Felolvastam Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mesét, megbeszéltük a tartalmát, tanulságát. A gyerekek kérésére el is játszottuk szereposztásban.
Megfogalmaztuk a közelebbi és távolabbi céljainkat, amihez rajzot is készítettünk.