Megtapasztalták a kis csoportos gyerekek, hogy a jó mindig kifizetődő. Ha mi jót cselekszünk valakivel, akkor azt többszörösen visszakapjuk. Ezért osszuk meg egymással a játékot, ezért legyünk kedvesek a társunkkal.
Boldogító jó cselekedetek
Adventi koszorút készítettünk az Idősek Otthonában élő öregek, betegek szobáiba. Iskolánk minden osztálycsoportja évek óta megajándékozza az ott lakókat.
Asztali díszeket alkottunk, saját egyéni elképzelések szerint, melyeket családtagjaink kaptak ajándékba..
A falon függő adventi naptárba mindennapos volt a jócselekedetek gyűjtögetése. Karácsonykor az angyalka bőségesen megjutalmazta jótetteinket.
Sok gyerek lepett meg az osztályban saját készítésű mézeskaláccsal az adventi időszakban..
Betlehemes összeállításunkkal, furulyajétékunkkal szülőkkel, nagyszülőkkel, családtagokkal együtt ünnepeltük meg a kis Jézus születését.
Két kislány az osztályunkból részt vettek a Karácsonyi jótékonysági koncerten, ahol hagyományos karácsonyi dalokat énekeltek.
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
1. Foglalkozást kezdő relaxáció: Fújj – fújj
2. Foglalkozást kezdő éneklés: Jó emberré csak jó szívvel válhatok
3. Téma bevezetése: jó cselekedetek gyakorlása, ki milyen jót tett másokkal.
kismadarak bevezetése az odujukba. mf. 31. oldal
4. Téma feldolgozása: Kerek erdő kalandra hív téged….
mese: Bezzeg Andrea: Szívem kertje
Mf. 34. oldal A Föld barátja vagyok című feladat
A jó cselekedetek jelének kiszínezése majd felragasztása a negyedik lépcsőfokra.
5. Foglalkozást záró éneklés: Bagdi Bella: Boldog vagyok című dala
6. Téma továbbadása: A nagyobb gyerekek segítenek a kisebbeknek az öltözésnél, az udvari játékok pakolásánál, a sorakozásnál.
Reflexió: Ismét eljött a boldogságóra ideje. A gyerekek örömmel végezték a relaxációs gyakorlatot. Megismerkedtünk egy új dallal majd mindenki elmondta milyen jót cselekedett már másokkal: pl: segített az anyukájának a sütésben, játszik a kistesóval még anya főz, el pakolja a játékait, segít a kicsiknek az öltözésben. stb. Örömmel vezették be a kismadarakat az odujukba a feladat során. Tetszett a gyerekeknek a mese majd megbeszéltük miről szólt. A feladat megoldása során beszéltünk arról hogyan tudjuk megóvni Földünket, miért fontos ez mindenki számára. Kiszíneztük a jó cselekedetek jelét majd felragasztottuk a negyedik lépcsőfokra. Bagdi Bella Boldog vagyok című dalával zártuk a foglalkozást. Mindenki nagyon jól érezte magát ismét.
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
1. Foglalkozást kezdő relaxáció: Fújj – fújj
2. Foglalkozást kezdő éneklés: Jó emberré csak jó szívvel válhatok
3. Téma bevezetése: jó cselekedetek gyakorlása, ki milyen jót tett másokkal.
kismadarak bevezetése az odujukba. mf. 31. oldal
4. Téma feldolgozása: Kerek erdő kalandra hív téged….
mese: Bezzeg Andrea: Szívem kertje
Mf. 34. oldal A Föld barátja vagyok című feladat
A jó cselekedetek jelének kiszínezése majd felragasztása a negyedik lépcsőfokra.
5. Foglalkozást záró éneklés: Bagdi Bella: Boldog vagyok című dala
6. Téma továbbadása: A nagyobb gyerekek segítenek a kisebbeknek az öltözésnél, az udvari játékok pakolásánál, a sorakozásnál.
Reflexió: Ismét eljött a boldogságóra ideje. A gyerekek örömmel végezték a relaxációs gyakorlatot. Megismerkedtünk egy új dallal majd mindenki elmondta milyen jót cselekedett már másokkal: pl: segített az anyukájának a sütésben, játszik a kistesóval még anya főz, el pakolja a játékait, segít a kicsiknek az öltözésben. stb. Örömmel vezették be a kismadarakat az odujukba a feladat során. Tetszett a gyerekeknek a mese majd megbeszéltük miről szólt. A feladat megoldása során beszéltünk arról hogyan tudjuk megóvni Földünket, miért fontos ez mindenki számára. Kiszíneztük a jó cselekedetek jelét majd felragasztottuk a negyedik lépcsőfokra. Bagdi Bella Boldog vagyok című dalával zártuk a foglalkozást. Mindenki nagyon jól érezte magát ismét.
IV. Boldogító jó cselekedetek
Téma : Boldogító jó cselekedtek
Csoport : Vegyes csoport (3-6 évesek)
Idő : egész hét
Tér : A csoportban megfelelő üres játéktér, kutyamenhely látogatása
Eszközök : üres kartonpapír, zenelejátszó,ceruza, műanyag állatok ,fatéglák, gyűjtött kutyakonzervek, táp, higiéniai e4szközök amit a menhelyen fel tudnak használni.
Tanulási terület: empátia, segítőkészség, együttműködés
Hogyan tudunk jót cselekedni?
Domborodok mint a cica ,házba bújok mint a csiga
Mondókára a hátat domborítjuk, majd behúzzuk a fejet és a nyakat a mellkasunk védelmébe ,és a sarkunkra kuporodunk. Ezt néhányszor ismételjük.
Malomkörzés : álló helyzetből a két kar a jobb-bal karral váltva körzést,gyorsítjuk a mozgást a legnagyobb sebességig.//5
Foglalkozás kezdő éneklés : Bagdi Bella : Jó emberré csak a szívemmel válhatok (zenehallgatás)
A foglalkozást ugyanúgy kezdem, ahogy SZOKTAM : BOLDOG Dóra megérkezett a csoportba a kis csengettyűével .
Dóra elmondta a mondókát „Kerekerdő kalandra hív téged…”
Előzőleg a gyerekeknek felolvastam a Szívem kertje (Tk.105 old) .
Megbeszéltük, hogy mi is jót fogunk tenni, éspedig egy kutyamenhelynek fogunk gyűjteni, amit majd személyesen fogunk elvinni és átadni. A gyerekekkel tervet rajzoltunk ,mikor mit ,hogyan fogunk végrehajtani . Szerepjátékban megelevenítettük hogyan élhetnek a menhelyen a kutyák, vajon hogy érezhetik magukat . Beszélgettünk a felelős állattartásról ,a gondoskodásról stb. Szülőket bevonva élemet , higiéniai eszközök gyűjtésébe kezdtünk , majd ellátogatva a menhelyre átadtuk a gyűjtött tárgyakat .
A teljes tartalmat ,rögzítettem ,majd video formájába pályázatként beküldtük A „Tégy jót ,és legyél példakép „.
A videót a képek és fájlok közé csatolni fogom
A decemberünk családiasan, varázslattal teli volt. A jóságos Mikulás történetével hangolódtunk a jó cselekedetek témakörre, majd ahogy közeledtünk a karácsonyhoz, bevezettem az „angyalkázást”, azaz minden gyereknek volt egy angyalkája, akivel egy hétig minden nap valami pozitív dolgot cselekedett. Például segített neki, ha kiborított egy játékot, neki adta az utolsó szem perecét, megölelte, rajzolt neki valami szépet… stb. Meglepődtem, hogy a korukhoz képest milyen jó ötleteik támadtak, mennyire megértették az egésznek a lényegét. A szívemet melengette, ahogy a saját otthonukba is hazavitték a jó cselekedeteteket. Több visszajelzés érkezett a szülőktől, hogy a gyerekek segítettek a vacsorakészítésben, szófógadóbbak lettek, gyakrabban fejezték ki szeretetüket szüleik és testvéreik felé puszival, öleléssel. Gyógyító szíveket készítettünk és juttattunk el a beteg ovis társainknak a munkafüzet sablonját felhasználva. A hónap végén megbeszéltük kinek ki volt az angyalkája, hogy érezték magukat, melyik cselekedett esett nekik a legjobban. Angyalkákat készítettünk tojástartó felhasználásával.
Feldíszítettük a karton karácsonyfánkat, a díszekre pozitív töltetű szavakat írtam, amiket a gyerekek mondtak, mint például mosoly, ölelés, kedvesség, önzetlenség, segítőkészség, meghallgatás, békesség, megértés. A foglalkozások által a szívünkben is megérezhettük a karácsony igazi lényegét.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Apró tettek, meglepetések, segítségadás a mindennapokban. Iskolában, otthon mivel tudunk boldogabbá tenni mások napját. Apró fogadalmak, odafigyelés.
A tevékenységet relaxálással kezdtük, a „hervad a virágom,éled a virágom” játszottuk el.
A téma feldolgozásához „A szorgalmas és a rest lány”című népmesét választottam, majd beszéltünk a jó cselekedetekről, ki mit szokott csinàlni(segíteni,jót tenni másokkal),ez milyen érzés…
A témához kapcsolódóan textil kockàkból ragasztással szíveket készítettük,ami egy „szív virágot”szombolizált.A virág szára,az a szöveg volt,amit a gyerekek mondtak a jó cselekedetekkel kapcsolatban.
A téma lezàrásaként,felragasztottuk a Boldogság vára következő lépcsőfokára a „boldogító jó cselekedetek”szimbólumát(szívet).
Megajándékoztuk egymást Mikulásnapon, készítettünk szeretteinknek karácsonyi meglepetést, és iskolánk, konyhánk illetve az óvoda dolgozóit is megleptük egy kis csekélységgel. Mézeskalács süti is készült mindannyiunk keze által.