Ádám Jenő Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Bordány
1.a

Ádám Jenő Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ádám Jenő Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Bordány
1.a
Ádám Jenő Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ádám Jenő Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Bordány
1.a
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A Nyolcadikos Boldogság nevű csoportot két kisebb létszámú 8. évfolyamos osztály alkotja. A tanév során előfordul többször is, hogy ezek az osztályok együtt tevékenykednek az iskolai programokban. Szoros barátságok, igazán jó kapcsolatok kötik össze a gyerekeket, így a boldogságórák foglalkozásait is gyakran együtt tartottuk. Ám a decemberi boldogságfeladatot nem együtt, hanem külön-külön végeztük el a gyerekekkel. Ennek több oka is volt, de talán a személyes jelleg miatt döntöttünk úgy a diákokkal, hogy két külön karácsonyfát díszítünk. A hónap folyamán halmoztuk össze a jó cselekedeteket, így lassan körvonalazódott, hogy közülük számos a családi életet is érinti, így nagyon személyesek. Ezért a téli szünet előtti utolsó napokban már olyan karácsonyfadíszeket készítettünk, amelyeknek két oldala volt: az egyik felületre a családi, a másikra pedig az osztályra, a közösségre vonatkozó jó tettek kerültek fel, ezekkel díszítettük fel az osztályok karácsonyfáit. dekorálás közben mindenki elmondta, hogy az ő jó cselekedete miért volt fontos osztálya vagy családja számára. Ezt követően pedig elkészítettük a mi meglepetés-dobozunkat is, amelybe olyan fontos fogalmak kerültek ajándékként egyik-másik osztály számra, amilyenekre az adott közösségnek szüksége van. Ezt tettük az osztályok karácsonyfái alá.
Mozgalmas hónap van a hátunk mögött, sok élményben volt részünk az elmúlt időszakban. A decemberi hónapot adventi koszorú- készítéssel kezdtük, adventi naptárt is vezettünk. Azért, hogy még inkább figyeljünk egymásra, őrangyalosdit is játszodtunk a hónap folyamán. Kétszer is húztunk védenceket, mert nehéz volt a titoktartás, no meg néhányan elég nehéz helyzetbe kerültek, mert olyan személyt húztak ki, aki nem igazán szimpatikus. Próbáltuk megkeresni ebben a helyzetben is a pozitívumot, tenni azért, hogy változzon az ilyen kapcsolat is. Vártuk a Mikulást, akinek postaládát készítettünk, azt alaposan megtöltöttük meglepetésekkel, amelyeket Mikulás kiosztott a gyerekeknek.
Számomra a legszebb az volt, hogy tanúja lehettem, mennyire gondoskodik egyként az osztály a társukról, aki eltörte kezét. Figyeltek rá, vigyáztak rá, lemondtak a kinti játékról, ha ő nem mehetett ki, az udvaron is óvatosabban játszodtak, nem hagyták magára.
Elkészült a jócselekedeteink karácsonyfája is. A gyerekek az adventi naptárjukról választhatták ki azt a jócselekedetet, amelyik arra emlékeztette, hogy jót tenni jó, amikor a legjobban érezték magukat. Örömmel töltött el, hogy azt vehettem észre, a közös családi élmények kerülnek fel a gömböcskékre, mint a hólapátolás, éneklés, közös kézimunkázás az iskolában a szülőkkel.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
A hónap témája a jó cselekedetek voltak. Sokat beszélgettünk erről elsőseimmel és most nem a mese alapján indultunk el. Inkább arról beszéltünk, hogy otthon és az iskolában mit tudnak ők tenni elsősként.
Mivel írni még nem tudunk, ezért lerajzoltuk a szerintünk iskolában végrehajtható jó cselekedeteket. Pl. szemetet összeszedni a tanteremben, udvar tisztaságára ügyelni és ott is felszedni, ha szemetet találunk, segíteni egymásnak az ebédnél a tálca cipelésében és hasonlók.
Miután a rajzok elkészültek minden reggel kihúztunk egyet és aznap arra koncentráltunk.
Mi így valósítottuk meg a mindennapi jó cselekedetet! 🙂
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Az év utolsó napján sikerül feltennem azt az összeállítást, amelyet a Pápa tv vett fel. Azért tartom boldogító jócselekedetnek, mert bár a társas kapcsolatok volt a téma, de eleget tettünk a helyi televízió felkérésének, hogy tartsunk egy boldogságórát, amit ők felvesznek. Nagyon élveztük a gyerekekkel, akik a világ legtermészetesebb módján viselkedtek, nem zavarta őket az operatőr munkája sem. Boldog vagyok, hogy a részese lehetek ezeknek az óráknak!
Városközponti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Első osztályos gyerekekkel dolgoztam. Úgy állapodtunk meg, hogy aki jót cselekszik, az felteheti a saját, névvel ellátott díszét a fára. A dísz feltételekor megbeszéltük, hogy milyen jó cselekedetet hajtott végre, amivel kiérdemelte ezt.
Másoknak örömet okozni, meglepetést szerezni, bennünket is örömmel tölt el.