Karácsony közeledtével a németesek karácsonyfájára tettük fel azokat a díszeket, amelyekre a gyerekek által fontosnak tartott jótettek kerültek.

Székesfehérvári István Király Általános Iskola
Karácsony közeledtével a németesek karácsonyfájára tettük fel azokat a díszeket, amelyekre a gyerekek által fontosnak tartott jótettek kerültek.
Gyorsan eltelt a december, sok programmal. A második adventi gyertya meggyújtásakor szerepelt az osztály. A mese az időről és a szeretetről című rövid előadásunkkal igyekeztük az összetartozás a szeretet hangulatát megidézni a felső tagozaton. Jó cselekedetként a takarító néninek való rendszeres segítséget tűztük ki célul, mert egyik kollégáját szerencsétlen baleset érte, és így sokkal több munkája volt mint azelőtt. A fényképen lelkes kis osztályom látható, akik a jól végzett munka jutalmaként az utolsó tanítási napot a korcsolyapályán fejezték be.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Ebben a hónapba sokféle lehetősége volt tanítványaimnak a jócselekedetek végrehajtására:
1. Volt mindenkinek angyalkája az osztályban, akivel titokban tett jót az adventi időszakban.
2. Iskolánkban működött a \”Tégy jót másokkal!\” , melynek hatására otthon, családi körben kaptak ötletet jótettek végrehajtására.
Minden gyermek maga által tervezett karácsonyfadíszre írta fel jócselekedeteit, amit az iskolában, otthon vitt véghez.
A gyermekek személyes jótetteiket gondolták át, és rajzolták le egy-egy karácsonyfadísz sziluettjére. Ez a karácsonyfa díszítette csoportunk bejáratát az ünnepek alatt. A gyerekek gyakran tapasztalják, hogy szeretnek segíteni, segíteni jó! Tisztában vannak lehetőségeikkel, megismerik képességeiket, önbizalmuk van. A csoport jótetteinek ajándékcsomagjába a növényekről és állatokról való gondoskodás, a környezetük tudatos óvása kerülhet. Megbeszéltük, hogy jó cselekedet az is, ha valakinek örömet okozunk: a csoport nagy örömet okozott a népes publikumnak karácsonyi meseelőadásával, A házikó meséjével a község Mindenki karácsonyán.
Decemberben a téma feldolgozása után minden gyerek kéznyomatából egy nagy karácsonyfát nyomdáztunk. Minden gyerek felragasztott egy színes papír kört és csillám pöttyöket lehetett gyűjteni a hónap folyamán a jócselekedeteik által, amelyet az óvodában eltöltött időben fejeztek ki egymás iránt.
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Számba vettük miféle jókat tettünk otthon és az iskolában. Ezekkel díszítettük fel a fánkat.
Sajnálatos módon nem sikerült időben feltölteni a művet, mert csúnyán lebetegedtem. (Az osztályfőnököket is utoléri olykor a kór.) De hátha még most is elfogadható. 🙂