Nagy lelkesedéssel ismerkedtek meg az öreg fenyő és csillag meséjével. Beszélgetőkörben mindenki elmondta, hogy mit érezhetett a kicsi csillag, amikor leesett.
Örömmel kerestünk jelmezeket, gyártottunk kellékeket az előadáshoz.
A beszélgetőkörben elmondott érzéseket beleszőttük az előadásokba. A gyerekek többféle szerepben is kifejezhették érzéseiket, gondolataikat.
Technika foglalkozáson pedig fenyőket alkottunk.
Boldogító jó cselekedetek
Megalkottuk a Boldogító jócselekedetek virágát és köszönőleveleket írtunk Karácsony alkalmából.
Beszélgetés után elkészítettük a jó cselekedetek tortáit. Mindenki felírt egy-egy jó cselekedetet egy tortaszeletre,majd összeállították a tortákat. Csoportokban dolgoztak,így öt tortánk „telt meg” jó tettekkel. 🙂
Az osztály is részt vett a falu karácsonyfájának díszítésében. Apró ajándékokkal kedveskedtünk a családtagoknak.
Románia,15-ös Normál Programú Óvoda,Szatmárnémeti
Csoportunkban nap mint nap fontos szerepet adunk, a szeretetnek, a jó cselekedeteknek és a barátságnak. Az adventi időszakban méginkább előtérbe kerülnek ezek a fontos dolgok .
A reggeli beszélgetések alkalmával a gyerekek elmesélté , hogy otthon milyen jó cselekedeteket tettek a szüleiknek, testvéreiknek, barátaiknak.
Hagyomány csoportunkban a mézeskalácssütés, amit aztán a az óvoda többi csopotjában járó gyerekekkel közösen szoktunk elfogyasztani.Ez ugy történik, hogy hagyományos kántálásra várjuk őket ,ezt közös éneklés követ, majd jó cselekedetként megkínáljuk őket az álltalunk készített finomsággal.
Zöld Gólya Óvoda és Bölcsőde ÁMK
Jót cselekedni nemes dolog, jó érzés annak, aki teszi és annak is, aki kapja. A gyerekekkel meghallgattuk a meséket a karácsonyi csillagokról, fenyőfákról, hógömbökről. Kedvelték a témát, aktívan részt vettek egy-egy jelenet eljátszásában, majd csillag asztaldíszeket készítettünk, amit aztán haza is vihettek. Munka közben elhangzott a Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dal.
Csoportunkban minden nap fontos szerepet tölt be a jó cselekedetek fontossága és gyakorlása. A decemberi hónap igazán alkalmas a gyakorlásra és a belsővé válásra, az Adventi időszak, Mikulás és Karácsonyvárás kihasználásával.
Már december 2.-án minden gyermek elkészített egy angyalkát magának. Ezen az angyalkán gyülekeztek a saját kézzel színezett csillagok, amiket minden jó cselekedetük után felrajzoltak az angyalukra. Boldogsággal töltötte el őket, ahogy számolták a csillagjaikat. Természetessé vált bennük, hogy „Jónak lenni jó!”, milyen jó érzés másoknak segíteni.
Izgatottan készülődtek a Mikulásvárásra. Közösen mézeskalácsot sütöttünk, és ajándékot a Mikulásnak. „Jó kapni, de adni még jobb!- fogalmazták meg a gyerekek.
A családjuknak nagy gondossággal készítettek üvegfestéssel mécses tartót bébiételes üvegből, és festették a tobozt zöldre, hogy utána gyöngyökkel és csillaggal feldíszítve karácsonyfadíszt tudjanak még készíteni, hogy a családjuknak örömöt szerezzenek.
A Boldogságórát is nagyon várták. Érdeklődéssel hallgatták a „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dalocskát. Figyelmesen meghallgatták „Boldog Dóra” mondókáját és szájtátva hallgatták meg a „Szívem kertje” című mesét és tanultuk meg a versikét valamint a jókedvre derítő dallamnak a „Süss fel nap” dalocskát. Ezek után kérték, hogy táncolhassanak a „Boldog vagyok” dalra.
A foglalkozás zárásaként előkészítettük a papírszívet és mindenki elnyerte a „Jószívű” címet, amik elhelyezésével feljutottunk a negyedik lépcsőfokra.
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
A decemberi Boldogságórát az iskolai egészségnapon tartottam meg a szokásos 2. osztályban.
Az óra úgy kezdődött, hogy a táblán lévő hangulatkártyák alapján megbeszéltük, ott és akkor ki, hogy érzi magát, majd elmondtuk és elmutogattuk az „Ez a malac piacra ment” kezdetű mondókát. Kicsit beleképzeltük magunkat a kismalac helyébe, aki éhes volt, és próbáltunk neki segíteni. Képzeletben meg is vigasztaltuk.
Ezután következett a célkitűzés, hogy ma a jó cselekedetekről lesz szó. Ez fel is került a táblára címként.
A „Milyen jó cselekedeteink lehetnek?” kérdést tettem fel, amire a gyerekek lelkesen sorolták az otthoni, iskolai, játszótéri és egyéb helyszíneken nyújtott segítő cselekedeteiket. Volt közöttük konkrét tett és szavakkal kifejezett támogatás, aminek nagyon örültem.
Ezután páros feladat következett, egymásnak mondtak a gyerekek valami kedveset, szépet, amitől a párjuknak jobb kedve lehetett.
A „Visszajött a répa” című mese felolvasásával és alapos átbeszélésével folytattuk az órát. Megbeszéltük azt is, hogy miért jó NEKÜNK, ha mással jót cselekszünk, azt is, hogy „jobb adni, mint kapni”.
Ekkor került fel a cím elé (JÓ CSELEKEDETEK) a „BOLDOGÍTÓ” szókártya.
Szív alakú papírból borítékot hajtogattunk, amibe mindenki írt egy-egy kedves üzenetet, néhány dicsérő, elismerő szót. Ezt később adták oda a gyerekek annak, akinek szánták.
Megnéztük a „Jó cselekedetek” adventi naptárát, amelyben a téli szünetig minden napra találhattak maguknak a gyerekek egy- egy jó tettet.
Megbeszéltük, hogy ott tegyünk jót, ahol éppen vagyunk, és ezeknek nem kell bonyolultnak lenniük. Beszéltünk arról is, hogy nemcsak karácsonykor fontos a másik iránti odafigyelés, törődés és segítségnyújtás.