Adventi időszakunkban a jó cselekedetek boldogító erejére fókuszáltunk. Új gyermek is érkezett a csoportunkba. Az érzékenyítő beszélgetéseken, meséken túl sokat mozogtunk zenére, relaxáltunk, énekeltünk, mellyel igyekeztem a kisebb-nagyobb feszültségeket és szorongást oldani, befogadást elősegíteni. A napi beszélgető körben mindenki elmondta, mi jót tett aznap. Otthoni cselekedet is lehetett. Jutalmul hazavihették a szívecskéket. Fontosnak tartjuk az otthoni kedves gesztusokat is. Erre ösztönöztem őket a szabad játék során többször is játszott saját készítésű Párosító játékkal. Az ügyesebbekkel Memóriáztunk is. Hagyományápolásként elvetettük a Luca napi búzaszemeket és vendégül láttuk a nagycsoportosokat, akik Luca napi köszöntést adtak elő. Jóságos manók és angyalkák is készültek, melyekkel a faliújságunkat díszítettük.
Óvodánk dolgozói és Szülői Szervezete jótékonysági gyűjtést szervezett a Családok Átmeneti Otthona lakói számára, melyre több felajánlás is érkezett. Továbbá több cipős dobozt is sikerült megtöltenünk és továbbadnunk SZERETETTEL.
Boldogító jó cselekedetek
Szeretett másodikas diákjaimmal az adventi időszakban gyönyörűen feldíszítettük a termünket. A karácsonyi hangulathoz a kedves szülők is hozzájárultak, hiszen kaptunk egy csodaszép fenyőfát, égősort és díszeket, így boldogan öltöztettük fel gyönyörű fánkat. December első hetében a gyerekek, akkor tehettek a karácsonyfára díszt, ha valamilyen jó cselekedetet követtek el társukkal szemben. Mivel a gyerekek segítőkészek voltak, ezért nagyon hamar egy csodaszép karácsonyfában gyönyörködhettünk. Én is megleptem a gyerkőcöket, hiszen készítettem nekik egy adventi naptárat, melynek batyuiból édességet húzhattak. Mivel jól viselkedtek, így mindenki kivehette a jutalmat, amikor éppen sorra került.
Testnevelésórán a gyerekekkel befogadó fogót játszottunk, melyet nagyon élveztek. Úgy megkedvelték ezt a játékot, hogy szinte mindig ezt akarták játszani.
Igazán bensőséges és szeretetteljes hangulatban telt el a várakozás időszaka iskolánkban. Minden héten az adventi koszorún meggyújtottunk egy gyertyát, elszavaltuk a legszebb karácsonyi verseket, közösen énekeltünk és így jutottunk el a téli szünetig.
Boldog, békés karácsonyt kívánunk és jó egészséget!
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A boldogító jó cselekedetek témában, mi fontosnak tartjuk, hogy a családoknál az együtt töltött idő legyen az alap, amire építkezhetünk. Évente többször összejön a csoportunk apraja-nagyja, hogy közös tevékenységek során jól érezzük magunkat. Most karácsonyra süteményt sütöttünk, amelynek egy részét eladományozzuk és Luca búzát is ültettünk, hogy kedvezzünk a tyúkoknak Karácsonykor. Emellett madáretetőt készített egy kedves apuka a csoportunknak, amellyel ellátjuk a madarakat téli eleséggel.
December számunkra is a boldogító jó cselekedetekről szólt.
Első foglalkozásunk során arról beszélgettünk, ki hogyan készül az előttünk álló karácsonyi időszakra, a családban betöltött szerelepünkről, illetve az együtt töltött idő örömeiről majd megnéztünk egy rövid videót, melyben egy idős ember egyedül tölti a karácsonyt, s ezzel rávezettem a tanulókat arra, hogy vannak olyan személyek, olyan helyzetek, mely során előfordulhat, hogy valaki egyedül tölti az ünnepeket. Ezután egy idősek otthonabéli karácsonyi rövid videóba tekintettünk bele, majd elhatároztuk, hogy meglepetéscsomagot készítünk valamely otthon lakóinak. A gyermekekkel az előzőleg technika órán készített képeslapjaikat töltöttük meg kedves üzenetekkel, versekkel, idézetekkel. A projektet az egész iskolára kiterjesztettük, így annyi képeslap, rajz, kedvesség érkezett, hogy 6 csomagot is fel tudtunk adni 6 különböző intézménynek.
Eközben gyűjtésbe is kezdtünk: higiéniai, tisztasági termékek gyűjtését hirdettük meg különféle platformokon, mely termékek szép számmal össze is gyűltek. A hónap utolsó foglalkozásán megbeszéltük, milyen szerencsések vagyunk, mert minden “alapvető eszközünk”, pl fogkefe, tusfürdő egy karnyújtásnyira van tőlünk. Ezt követően közösen jótevő manókká változtunk és az összegyűlt termékekkel üres, másoknak már nem kellő táskákat töltöttünk meg, melyeket egy budapesti hajléktalanmelegedő kap meg még az ünnepek előtt, akikkel felvettük a kapcsolatot és nagyon hálásak az adományokért.
A Boldogságóra programban december a jócselekedetek hónapja, ezért a gimnázium 11A osztályának két németes csoportjával úgy döntöttünk, csatlakozunk a cipősdoboz akcióhoz. Kolléganőmmel, aki az osztály másik németes csoportjával szintén részt vesz a Boldogságóra programban (BJGDeutsch11A), együtt találtuk ki és terveztük meg a feladatokat.
Először az órán megnéztünk egy német nyelvű videót arról, mi is ez az akció, hogyan kell feldíszíteni a dobozt, mi az, ami belekerülhet és mi nem. Miután megnéztük a filmet, feladatokat oldottunk meg a hallottakkal kapcsolatban: Először sorba kellett állítani a doboz előkészítésével és a gyűjtőpontra juttatásával kapcsolatos tevékenységeket, majd ki kellett válogatni a megadott tárgyak közül azokat, amelyek belekerülhetnek a dobozba és amelyek nem (pl. veszélyes, törékeny, folyékony dolgokat nem szabad a dobozba tenni).
Ezután jött a meglepetés: Kiderült, hogy nem csak beszélgetünk erről a folyamatról, hanem megcsináljuk a valóságban is. Először kitaláltuk, milyen nemű és milyen korú gyerekeket szeretnénk meglepni, majd összeállítottuk a listát, mindenki vállalt egy-egy ajándékot (ez lehetett pl. iskolaszer, játék, plüssállat, ruházati kiegészítő). A két csoport egy-egy cipősdobozt töltött meg ajándékkal, a dobozokat gondosan becsomagoltuk, és kidíszítettük, majd készítettünk egy üdvözlőkártyát, amit mindannyian aláírtunk, majd együtt elvittük a Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központba.
Örülünk, hogy segíthettünk, és reméljük, hogy sikerült néhány gyermek karácsonyát szebbé varázsolnunk.
Villámlazításunk után megbeszéltük növendékemmel, miért okoznak boldogságot jó cselekedeteink.
Ezután tanítványom elfuvolázta Händel: Joy to the world (Öröm a világnak) c. karácsonyi művét. Majd elmeséltem tanulómnak, hogy Händel bővelkedett jótettekben: rendszeresen jótékonysági koncerteket szervezett az árvaház javára.
Ezt követően növendékem a jótettek hópelyhének közepére ráírta: „én”, és ágaira megfogalmazta, mivel tenné a legjobbat magának. A szívecskékre írt jó cselekedetekből pedig kiválasztotta, amit másokkal decemberben véghez fog vinni. Mindkettőt a jótettek falára akasztotta. Ezt a feladatot minden tanulómmal megcsináltuk. Megbeszéltem velük, ha teljesítették a jótettet, a szívecskéjüket áttehetik a karácsonyfára.
Végül meghallgattuk Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalát.
A decemberi feladatok közül a jó cselekedetek leírását választottuk az osztályommal.
A letölthető kis levélminták közül mindegy gyerek választott egyet és napokon át figyelték, gyűjtötték össze ki mi jóságot tett. Utána közösen meg is beszéltük és megdicsértük egymást az apró jó cselekedetekért.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerekek jó cselekedet- pörgettyűt készítettek.
Pestszenlőrinci Kerekerdő Óvoda Zöldike tagóvoda
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk a gyerekekkel hogy milyen sokan vannak, akik alapvető dolgokat sem tudnak megvásárolni maguknak,és akik minden adománynak örülnének. Sajnos sok gyereknek nincs játék a karácsonyfa alatt. Megbeszéltük, hogy hogyan tudnánk segíteni rajtuk. Csoportunk a „Szeretetkosár” kezdeményezéshez csatlakozva játékokat gyűjtött a rászoruló gyermekeknek, ezzel is örömet okozva másoknak és saját maguknak is, mert Adni jó!