Az adventi időszakban az idősek otthonába látogattunk, műsorunkkal örömet szereztünk az ott lakó időseknek.


Magyarországi Németek Ált. Művelődési Központja Ált. Isk.
Az adventi időszakban az idősek otthonába látogattunk, műsorunkkal örömet szereztünk az ott lakó időseknek.

Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Ez a téma még jobban tetszett a kis elsősöknek. Örültek a kis apró meglepetéseknek, amit olykor a padban, olykor a váltócipőjükben vagy az adventi naptárban találtak. Egymásnak is igyekeztek apró kis meglepetésekkel örömet szerezni. Ebben a hónapban készítettük el a folyosónk Örökös Boldog Iskola falat. Összefogtunk a 3. b osztállya. Mindkét osztály egy szivecskés virágcserépbe „ültette” a pozitív szavait.

Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és AMI
Az órát 2 idézettel („Az az igazi boldogság, amikor másokat boldoggá teszünk.”; „Jótettek nélkül nincs valódi öröm”.) vezettük be. Beszélgetésünk témája, az volt, hogy miért boldogítanak a jócselekedetek? Aki rendszeresen jó cselekedeteket hajt végre, az tartósan boldogabbá válik? Felsoroltunk olyan embereket, akiket jónak tartunk a környezetünkben.
Beszélgetés után a gyerekek azt a feladatot kapták, hogy képzeljék el álmaik karácsonyát. Mit tennének ugyanúgy, ahogy a szüleid és min változtatnának? Megbeszéltük, hogy min változtatnánk és milyen új családi hagyományokat teremtenénk! Majd napirendet kellett írniuk a karácsonyi napokra. A gyerekek annyira örültek ennek a feladatnak, hogy a következő órákon is folytatni akarták a tervezgetést. Így egyértelmű volt számomra, hogy a következő informatika órán Word szövegszerkesztőben elkészíthették saját a karácsonyi napirendjüket.
A következő osztályfőnöki órán mókás karácsonyi képeslap készítettünk a családunk tagjainak.

Ebben a témában feladatuk volt elgondolkozni azon milyen jó cselekedetet hajtottak végre, hogy mi számít jó cselekedetnek és mi az, amire nem tudnak büszkék lenni. megdöbbentő volt a nyitottságuk és őszinteségük. Ezután hallgattak erről szóló mesét, majd papírangyal kiszínezése után belerajzolták az angyal ruhájába a jó cselekedetüket.
A Boldogító jócselekedet témakört április hónapban tartottuk, a Föld világnapjához kapcsolódóan. Szemetet szedtünk a közeli játszótéren. Használt játékokat gyűjtöttünk a gyermekek családjaitól, melyet rászorulók részére jutattunk el.
Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyermekek várták már az újabb boldogságórát, amelyen a boldogító jócselekedetekkel foglalkoztunk. Szinte minden tanuló tudott példát hozni a saját életéből arra, hogy milyen jócselekedetet hajtott végre már életében. Persze nem minden cselekedet volt önzetlen. Így erről is beszélgettünk. Az óra második felében nagy lelkesedéssel választották ki és osztották meg egymással a munkafüzeti táblázatból azokat a tevékenységeket, amelyeket a hónap során már megtettek.


Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Együtt sütöttünk szeretet sütiket, amiket másoknak adtunk, nem csak szeretteinknek, de ismeretlen embereknek, és olyanoknak is, akikkel rég nem beszéltünk. 🙂

A Szívem kertje című mesét elmeséltem a gyerekeknek. Voltak páran, akik magukra ismertek Amália viselkedését hallgatva. Beszélgettünk a jó és a rossz tettekről, azok következményeiről. Kinek miben, hogyan lehet segíteni. Örülni, mosolyogni jobb érzés, vagy mérgesnek, bántónak lenni. Majd nyírtunk ki szívecskéket, amelyre a hét folyamán rárajzolták azon társaik nevét, akiknek segítettek. Aki legalább 3 jó cselekedetet végrehajtott, az elnyerte a” Jószívű” címet, és haza vihette a szívecskéjét. A gyerekek boldogan mesélték, hogy melyik társának miben segített. Megbeszéltük, hogy otthon is segítenek szüleiknek, karácsony előtt ez éppen aktuális volt. Ünnepek után élménybeszámolót tartottak a jó cselekedeteikről. Örömmel figyeltem, hogy a negatív beállítottságú gyermekekre is pozitívan hatott.

A boldogító jócselekedetekhez tartozik az anyák napjára készített meglepetésünk, az anyák lapja. A gyerekek hálával, nagy szeretettel készítették édesanyjuknak ezt az apró ajándékot.