„Boldogító jócselekedetek” hónapja
Ez számunkra a legszebb hónap, hisz a jócselekedetek járnak a legtöbb örömmel. Minden gyerek írt egy jó cselekedetet. Beraktuk a Mikulás sapkába, húztunk és próbáltuk kitalálni,hogy ki írta. Majd közösen készítettünk egy plakátot.
Boldogító jó cselekedetek
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Beszéltünk a jó cselekedetekről. Mik azok? Hol lehet segíteni, jót tenni? Mindenki színezett, díszített egy szívet, és annak adta át a csoportban, akinek szerette volna. Így volt, aki több szívet kapott, és volt, aki egyet se. Jól lehetett látni a kapcsolatok alakulását. A foglalkozás végén táncoltunk a hónap dalára.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A 3.-4. osztályosokkal beszélgettünk arról, hogy ki járt már úgy, hogy valamilyen jó történt vele, illetve tettek-e ők is jót valakivel. Szerencsére mindenki tudott ilyesmit felidézni. Beszélgettünk arról, hogy melyik a jobb, és miért: jót tenni mással, vagy az, ha velünk tesznek mások jót. Egy kisfiú fogalmazta meg azt, hogy jó értés számára nagyon, ha jót tehet, mert akkor ő is jót érez. Ez a gondolat visszaköszönt még abban a feladatban is, amikor azt próbáltuk összeszedni, hogy magunknak hogyan tehetünk jót. Itt már többen csatlakoztak ahhoz a gondolathoz, hogy jó kedvesnek lenni, mert attól ők maguk válnak boldogabbá. Örültem ennek a gondolatnak, mert tudtam, hogy megértették, megérezték a lényeget. Jó cselekedetektől termő fát közösen készítettük el, jobbnál, jobb ötleteikkel tovább erősítették egymás gondolatmenetét.
A foglalkozás végén kedves és egyszerű jó cselekedetek terveit osztották meg egymással.
Öröm volt ez a foglalkozás is.
Jó cselekedetek!
Felsősökkel megnéztünk egy rövid videót a „boldogító jó cselekedetekről” – beszélgettünk arról, hogy mit láttak a videóban, milyen gondolatuk van ezzel kapcsolatban, miért jó jót adni, mit érzünk, ha jót cselekszünk másokkal.
Ezután:
Az osztály tanulói elkészítették saját ajándékdobozukat, melyet felhelyeztünk a „jó cselekedetek -képeslapra”. Mindenki kihúzott egy cédulát, melyen osztálytársa neve szerepelt. A feladat az volt, hogy a következő boldogságóráig egy jó cselekedettel kell megajándékozni egymást: felírták a papírra, majd belerakták a megfelelő dobozba „ígéretüket”.
Jó cselekedetek részükről pl.: segítenek a matek dolgozatban, elfelezi vele a csokoládéját, kedves lesz vele, beszélget vele.
Székely József Református Általános Iskola
A témát osztályfőnöki órán csoportmunkában dolgoztuk fel Komplex Instrukciós Program (KIP) keretében.
A ráhangoló feladat az előző napi Mikulás buli élményének megosztása volt, hiszen ekkor megajándékozták egymást a tanulók.
Báthory István Általános Iskola
Nem is apró, de hatalmas örömet szereznek nekünk immár 5. éve a nemzetközi karácsonyfadíszek, amelyek egy európai projekt keretén belül érkeznek hozzánk minden decemberben. 28 iskolából érkeznek díszek és apró csomagok hozzánk, cserébe mi is ajándékokkal készülünk a gyerekeknek.
Báthory István Általános Iskola
Az idei évben sem maradhatott el nálunk a hagyományos decemberi program, a mi boldog iskolánk diákjai gyönyörű képeslapokkal lepték meg a közelben található idősek otthonának lakóit, nagy örömet szereztek az apró meglepetésekkel és a kedves kis műsorral.
A mai órán a boldogító jócselekedetekről beszélgettünk. Megnéztünk egy kis videót, amelyben gyerekek segítenek egymásnak, ezzel örömet okozva a társaiknak. Körbeülve a szőnyegen sorra vettük azokat a cselekedeteket, amikkel boldoggát tudjuk tenni barátainkat ismerőseinket. Az ünnepi időszak, mindig jó alaklmat teremt ennek. Nagy álatalánosságban szó esett a mikulás és a karácsony ünnephez kapcsolódó cselekedetekről is.
Aztán kiválasztottunk magunknak egy egy embert és próbáltunk neki egy két kedves szóval boldogabbá tenni a napját.
Remek hangulatú, meghitt óra volt.