Az év egyik legszebb témája. A gyerekek nagyon könnyen ráhangolódnak, megértik, hogy jót tenni, jónak lenni jó. A napsugarakban lévő jótetteket ők találták ki, és igyekeztek ehhez tartani is magukat. Érdekes volt, hogy fontosnak tartották, hogy engem is megkérdezzenek, hogy mi az a jó, amit én tennék.
Boldogító jó cselekedetek
Az év legszebb hónapjához érkeztünk,melyben a Boldogságprogram jócselekedeteit gyakorolhattuk.
A boldogságóránkat mint mindig , most is relaxációval kezdtük (Dagasztottunk erősen, megfeszítve,majd lágyan leráztuk ujjainkról a „lisztet”)
A hónap dalára most is vidáman ,felszabadulva táncoltunk és énekeltünk.
A hónap meséjéről beszélgetve, elmondtuk érzéseinket, és megállapítottuk hogy milyen fontosak a jócselekedetek, a segítségnyújtás. Beszélgettünk arról, hogy mi a jóság, a szeretet és a segítségnyújtás. Megtanultuk a „Jócselekedek gyakorlása” jelét a szivecskét, melyet kezünkkel is megtanultunk mutatni.
A jócselekedetek felsorolása közben beszélgettünk a madáretetés és a gondoskodás fontosságáról.Ez kiemelt szerepet játszik óvodánkban , hiszen madárbarát óvoda vagyunk.
Játszottunk „Mi jót tettél?” játékot, melyben közös erővel, együtt feltudtunk állni a varázskötelünk segítségével.
A ” Játszuk el” c. játék során,szituációs játék keretében elevenítettük meg a segítségnyújtás, a jócselekedetek számos példáját.
A „Mit tettem jót” játék során minden kis pillangós elmondott egy jócselekedetet, így a negyedik lépcsőfokon álló őrt meggyőztük és örömtáncot lejthettünk a Győzelemtündér dalára.
Nagyon jól éreztük magunkat most is, ebben a közös boldogságprogramunkban.
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Megvendégeltük a Mikulást! Ajándékot is készítettünk. Nagy- nagy várakozás előzte meg, énekeszóval vártuk, örömteli, vidám találkozás volt. Osztályunkba látogatott a Télapó! Készítettünk mézeskalács házikót, és egy kis finomsággal kínáltuk a vendégünk.
Decemberben sokat voltunk digitális munkarendben, azaz nem jártunk iskolába, mégis sikerült az Aranymackó vándordíjat újra megszavazni. Összesen 10 napot töltöttünk együtt a tanteremben. Szerettem volna intenzívvé varázsolni az együtt töltött időt. Ezért 10+1 pontból álló bakancslistát készítettünk a gyerekekkel. Egyetlen szempont volt: Az adventi időszakban mivel tehetem kellemesebbé az iskolában töltött időt a 4.c osztályban? Terveim szerint az utolsó napon kifüggesztettük volna a terembe és a tanulók körbejártak volna, s kipipálhatták volna a teljesített pontokat. Ám az utolsó nap csodálatos ünneppé alakult. A bakancslistákra már idő sem jutott. Bár mindenki azt mondta, hogy sikerült teljesítenie az általa kitűzött 11 célt. Minden gyermek kapott tőlem egy, névre szóló, nagy mézeskalács szívet.Az iskolánkban ugyanis ilyenkor szokás szív királyt és szívkirálynőt választani. A választás titkos szavazással történik. Az alapján választanak egy-egy nevet, hogy kihez lehet fordulni segítségért, ki fordul a bajbajutottakhoz szívesen. Ki az , akinek a társaságában jól esik elidőzni, mert kedvesek. Ez idén is megtörtént. De az együtt töltött 3 év alatt megismertem a gyerekeket, s látom azt, hogy mindenki megérdemelné ezt a kitüntetést. Vagy ezért, vagy azért. Mindenkiben van valami csodálatos. Erre szerettem volna felhívni a gyerekek figyelmét ezzel a gesztussal. Majd az egyik kislány olvasta fel az írását az osztálynak. Ebben jellemezte a 4.c-t. Személy szerint, abc sorrendben írt csupa jó dolgot a társairól. Nagyon megható volt. A kolléganőmmel könnyekkel a szemünkben hallgattuk őt. A végén a gyerekek tapsoltak, majd az egyik kisfiú kiperdült mellé és ezt mondta: Te mindenkiről írtál, ezt köszönjük szépen. De , magad kihagytad. Ezért én most elmondom neked, hogy egy nagyon kreatív, vidám ember vagy. Jó szívű, és jó barát. Mi is örülünk, hogy ebbe az osztályba jársz. Ahogy befejezte azonnal szaladtak a gyerekek és megölelték a kislányt. A Jézuska ajándékának is annyira örültek. Úgy belemerültek a rejtvényfejtésbe, hogy rosszul esett nekik a kicsengetés, ami az idei utolsó tanóra végét jelezte. Kívánok az osztályom tanulóinak, a csodálatos kollégáimnak és szeretteiknek, és mindenkinek , aki ennek a programnak a része ÁLDOTT, BÉKÉS KARÁCSONYI ÜNNEPEKET!
A csoporttal írtunk egy jó cselekedetek listát. A gyerekek elmondták, melyik cselekedet miért fontos.
Szituációs játékokat is játszottunk.
Ezután beszéltünk a kialakult pandémiás helyzetről, és ennek mielőbbi megoldásáról.
Saját tapasztalatokról is meséltek. Sajnos sok rossz élményt hallottam. De ebben a szomorú helyzetben is látom, hogy a gyerekekből még mindig a szeretet árad, és segíteni próbálnak egymásnak.
Elkészítettük a tablót.
A csoporttal írtunk egy jó cselekedetek listát. A gyerekek elmondták, melyik cselekedet miért fontos.
Szituációs játékokat is játszottunk.
Ezután beszéltünk a kialakult pandémiás helyzetről, és ennek mielőbbi megoldásáról.
Saját tapasztalatokról is meséltek. Sajnos sok rossz élményt hallottam. De ebben a szomorú helyzetben is látom, hogy a gyerekekből még mindig a szeretet árad, és segíteni próbálnak egymásnak.
Elkészítettük a tablót.
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
A gyerekekkel beszélgettünk a jócselekedetekről, arról, mit tehet egy óvodás, hogyan, mivel tud örömet okozni. A hónap témájához több csoport is csatlakozott óvodánkban. A Halacska csoportosok névre szóló, egyedi képeslapot készítettek, és küldtek a helyi idősek otthonának lakói számára. A Csiga csoportosokkal együtt részt vettek a „Cipősdoboz” akcióban.
Süni csoportom elkezdte a madáretető feltöltését. Ajándékot készítettünk a szülőknek, karácsonyfadíszt a nagyszülőknek.
Advent kezdetén elkezdtük az „Adventi jóságnaptár” színezését. Az ötletet a https://diofalevelek.wordpress.com/ oldalon láttam, kissé átalakítva vezettem be csoportomba. Táblázatot készítettem amelyen színezéssel jelöltük naponta a jócselekedeteket, aki egész nap jó volt, az angyalkát is kiszínezhette. A jócselekedeteket a gyerekkel együtt határoztuk meg : pl.: Mindenkihez barátságos vagyok, nem zárok ki senkit a játékból. Segítek a nálam kisebbeknek öltözködésben, rendrakásban és ahol tudok”. stb..Ezeket kis kártyákra nyomtattam, minden reggel húztunk belőle háromat, amire egész nap nagyon figyeltünk.
Úgy is lehet jónak lenni- angyalkát színezni – hogy nem sikerült jócselekedet tenni. De olyan is lehet, hogy az “egész napos angyalka” nem kerül kiszínezésre, de azért egy jó cselekedet besikeredett.
A gyerekek napról-napra motiváltabbak lettek, jobban figyeltek egymásra, a kihúzott kártyán lévő jócselekedetekre. Számon tartották, hogy már mennyi angyalkát, jócselekedetet jelző képecskét színezhettek ki.