Sok kedves pillanatunk volt, ezért itt folytatom a fotókkal.
Hálásan köszönjük a Boldogságóra Csapatának ebben az évben nyújtott, pozitív, segítőkész, támogató hozzáállását! Köszönjük az összes embernek, akik azon fáradoznak, hogy a gyerekek boldog felnőtté váljanak! Jó ilyen csapathoz tartozni!
Jobb Veletek a Világ!
„Fel tudod emelni a világot, ha szeretetet,áldást és békességet sugárzol a körülötted élő emberek felé.” (Pam Grout)
Ezzel a gondolattal kívánunk mindenkinek egészségben és minden jónak bőségében gazdag új évet!
Boldogító jó cselekedetek
A foglalkozások témája: Hogyan, milyen formában szerezhetünk másoknak örömet? Kedves szóval, jócselekedetekkel.
Szentkarácsony hava az év utolsó hónapja. Ez az egyetlen hónap az évben, amikor az emberek fokozattabban, szeretetteljesebben fordulnak egymás felé. Ilyenkor elcsendesedünk, lelkileg érzékenyebbé, befogadóbbá válunk, hangoldódunk a szeretet ünnepére és arra, hogy kellemesen zárjuk le az évet. Mindezeket megbeszéltük a gyerekekkel. Azonban fontosnak tartottam kiemelni, hogy nem csupán az év ezen szakaszában kell egymásra odafigyelni és jókat cselekedni, hanem minden esetben. Folyamatosan jelen kellene lennie az életünkben, hogy motiváljuk, segítsük, bátorítsuk embertársainkat.
Felsoroltuk, összegyűjtöttük a jócselekedeteket, jókívánságokat, kedves szólásokat, dicsérő szavakat, amelyek ösztönzően hatnak, örömet okoznak és segítségül szolgálnak egy-egy embernek. Legyen az Anya, Apa, nagyszülő, testvér, barát, osztálytárs, tanár néni, szomszéd, rokon, ismerős.
Az idei év zárásaként az utolsó órán ünnepi üdvözlőlapokat készítettek a lelkes kis karácsonyi manók. Mindenki húzott egy nevet, amelyek előre elkészített Manó- kártyákon voltak feltüntetve. Elképzeltük, hogy varázserővel rendelkező Manók vagyunk és az érintett személynek szánt jókívánságaink valóra válnak. Papírra vetettek mindenféle jóságot.
Az üdvözlőlapok eleje titkos ajtókat ábrázolt, s azokon benyitva mindenkihez eljutott egy-egy vagy több üzenet, amely mosolyt csalt mindenki arcára.
December hónapban járunk. A boldogságórák negyedik hónapjának a témája a Boldogító jócselekedetek. Ez a hónap az ünnepi előkészületekről szólt.Az adventi gyertyagyújtásról, a Mikulásvárásról, a család fontosságáról, a szeretetről,a jó cselekedetekről, a karácsony előtti előkészületekről.
A gyerekekkel megbeszéltük az advent jelképeit, a négy gyertya fontosságát ( hit, remény, szeretet, békesség). Karácsonyhoz közeledve minden héten meggyújtottunk az adventi koszorún egy újabb gyertyát.Az első héten már nagyon vártuk a Mikulást. Elkészítettük a levelet a Mikulás számára, amelybe a gyerekek belerajzolták mit szeretnének ajándékba a nagy szakállútól. A szülők feladata volt, hogy feladják a levelet a postán,( jelképesen). Természetesen a gyerekeknek jól kellett viselkedniük, és otthon és az óvodában is. A Mikulás csak azoknak a gyerekeknek hoz ajándékot akik jó cselekedeteket hajtanak végre.Minden jó cselekedért szívecskét kaptak jutalomként.Készítettünk mikuláscsizmát, sablon forma kivágássávval , majd festéssel, különböző formák díszítésével. Puttonyos mikulást, ajándék szaloncukorral.A várva várt Mikulás megérkezett. A járvány helyzet miatt, nem jött be a csoportba, most az ablakba tette az ajándékot, az ablakpárkányba helyezett kis csizmák mellé.A gyerekek örömmel fogadták a megérdemelt jutalmat a jó cselekedetekért cserébe.Egész hónapban a család fontosságáról , a szeretetről, az ajándékozásról, a megbocsájtásról, a jutalomról beszélgettünk. Felidéztük az eddig tanultakat Jézus születéséről, születési körülményeiről, szüleiről, látogatóiról, a hírnőkről a helyszínről.Karácsony előtt készítettünk karácsonyfát. Fenyőforma kivágásával, festéssel, díszítéssel.Üdvözlő kártyát is készítettünk, jó kívánságokkal tele az ünnepekre. Az angyalka a jóságot jelképezte, mi is legyünk olyan jók mint az angyalok.Mézeskalácsot is sütöttünk, amely nagyon jól erősítette az összetartozást.A csoportszobánkban karácsonyfát is öltöztettünk, amely hangulatosabbá tette az ünnep várást.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Ez a hónap nekünk is karanténnal indult. Első héten csak az elsősök jöhettek, a többiek kerültek karanténba, de mire jött a Mikulás szerencsére mindenki ott volt. Több apró jó cselekedet, kedvesség nap is lett ezután. A Mikulás, hagyott apróságot a gyerekeknek, aminek annyira örültek. Egész hónapban a karácsonyra készültünk. Jó cselekedetekkel, kedvességgel. Az első boldogságórán meséltem nekik az angyalkázásról, ami annyira megtetszett, hogy úgy döntöttek csináljuk meg mi is. A dolog lényege, hogy felírtuk a neveket egy papírra, majd egy kalapból mindenki húzott egy nevet. A feladat az volt, hogy úgy lepjük meg egymást az utolsó 2 hétben valami aprósággal, hogy senki ne jöjjön rá ki az angyalkája. Utolsó nap pedig egy kisebb csomaggal ajándékoztuk meg egymást, ekkor derült ki, hogy ki kinek volt az angyalkája. Jó volt látni, hogy vagy reggel, vagy egy-egy szünetben : – Hála ég nincs itt senki. – megjegyzéssel repült az ajándék. Minden technika és rajz órán készítettünk ajándékot, közben karácsonyi dalokkal és Bella dalaival hangolódtunk. Ültettünk Luca-búzát is. Nagy izgalommal vannak ilyenkor, minden éven. Van, aki rögtön haza viszi, van, aki otthagyja és izgalommal figyeli, hogy mi történik vele napról napra. Utolsó napon még megnéztük a helyi Betlehemet és bementünk a helyi templomba. Bevallom nem gondoltam, hogy ekkora öröm lesz nekik. Kiderült, hogy alig van köztük, aki már volt ilyen helyen. Énekeltünk egy Mennyből az angyalt. Lélekemelő volt. (A fotók még egy másik részben lesznek feltöltve.)
A foglalkozások témája: Hogyan, milyen formában szerezhetünk másoknak örömet? Kedves szóval, jócselekedetekkel.
Szentkarácsony hava az év utolsó hónapja. Ez az egyetlen hónap az évben, amikor az emberek fokozattabban, szeretetteljesebben fordulnak egymás felé. Ilyenkor elcsendesedünk, lelkileg érzékenyebbé, befogadóbbá válunk, hangoldódunk a szeretet ünnepére és arra, hogy kellemesen zárjuk le az évet. Mindezeket megbeszéltük a gyerekekkel. Azonban fontosnak tartottam kiemelni, hogy nem csupán az év ezen szakaszában kell egymásra odafigyelni és jókat cselekedni, hanem minden esetben. Folyamatosan jelen kellene lennie az életünkben, hogy motiváljuk, segítsük, bátorítsuk embertársainkat.
Felsoroltuk, összegyűjtöttük a jócselekedeteket, jókívánságokat, kedves szólásokat, dicsérő szavakat, amelyek ösztönzően hatnak, örömet okoznak és segítségül szolgálnak egy-egy embernek. Legyen az Anya, Apa, nagyszülő, testvér, barát, osztálytárs, tanár néni, szomszéd, rokon, ismerős.
Az idei év zárásaként az utolsó órán ünnepi üdvözlőlapokat készítettek a lelkes kis karácsonyi manók. Mindenki húzott egy nevet, amelyek előre elkészített Manó- kártyákon voltak feltüntetve. Elképzeltük, hogy varázserővel rendelkező Manók vagyunk és az érintett személynek szánt jókívánságaink valóra válnak. Papírra vetettek mindenféle jóságot.
Az üdvözlőlapok eleje titkos ajtókat ábrázolt, s azokon benyitva mindenkihez eljutott egy-egy vagy több üzenet, amely mosolyt csalt mindenki arcára.
Jó emberré csak a szívemmel válhatok…/zene mozgással kísérve/
Mese: Az ezüsthajú angyal -beszélgetőkör
Ebben a hónapban a boldogító jó cselekedetek lélekemelő erejére összpontosítottunk. Az adventi időszak erre lehetőséget is teremt. Megbeszéltük, milyen jó dolog az, ha valakinek örömöt okozunk, mivel nemcsak az lesz boldog, akinek örömöt okozunk, hanem ez ránk is pozitív hatással van. Elkészítettük az osztály karácsonyfáját, amelyet kiraktunk az ajtóra, hogy minden nap emlékeztessen bennünket arra, milyen jó önzetlennek lenni. Egy-egy karácsonyfadíszre (amelyet mindenki egyéni ízlése szerint színezett ki) rákerültek a hónapban megvalósított személyes jótettek. A fa tövébe pedig a közös jó cselekedetek emlékei kerültek.
Süni csoport
A hónap témája szorosan kapcsolódott az adventhez, így mi ezt jó pár napon keresztül elővettük a csoportban. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel az adventi időszakról, a készülődésről, szeretetről, és egymás megsegítéséről. Beszéltünk a nehéz sorsú emberekről és gyerekekről, akiknek tudunk segíteni élelemmel, ruhákkal.
Játszottunk is: egy karikát körbeülve egyszerre kellett felállniuk, majd leülniük úgy, hogy ne engedjék el a karikát. Ezzel a játékkal erősödött a csoportkohézió, megtapasztalhatták a gyerekek, hogy segíthetik egymást, közösen elérik a céljukat.
3 szituációs játékot is játszottunk ( 1. apa fáradtan megy haza, mivel segíthetnek a gyermekei neki, 2. kistestvér nem akar enni, mit tehet anya, apa és a nagy testvér, hogy ez változzon, 3. egy kislány rollerral elesett, hogyan segíthetnek rajta a társai?), melyeket nagyon élveztek a gyerekek: közösen kitaláltuk, hogy az adott szituációban mit kellene tenni, hogyan kellene viselkedni? Nagyon tetszett nekik a játék, kérték, hogy máskor is játszunk még.
Lezárásként meghallgattuk Csondor Kata: Add tovább című karácsonyi dalát.
Beszámoló a Boldogságóra foglalkozásról
2020. december
A foglalkozás témája: Jó cselekedetek gyakorlása
A foglalkozást relaxációs gyakorlatokkal, valamint énekléssel kezdtük:
Relaxációs gyakorlatok:
– „Puha meleg felengedek, meleg vagyok, elolvadok” – bezárás
– „Esik a hó, örvendezek!” – nyitás (kiegyenesedünk, magasba tartjuk mindkét karunkat és fölfelé nézünk)
Éneklés:
– Bagdi Bella: Jó emberré, csak a szívemmel válhatok – körben járva a lejátszóval együtt énekeltük mi is a dalt
A téma bevezetése:
Szituációs játékkal: – „Hogyan segíthetek?”
– Elesett a barátod, és nagyon sír…
– Anya fáradt, mert sokat dolgozott…
– A testvéred rosszkedvű, mert unatkozik…
– A kismadár nem talál ennivalót a nagy hóban…
– A bácsi nem lát jól, és át szeretne menni az úton…
Bizalomjátékkal (az előző szituációhoz kapcsoltam): – Aki segít nekünk, jót tesz velünk, abban megbízunk
– A gyerekek szétszórtan, összevissza ülnek a szőnyegen. Egyikük kiválasztja azt a társát, akiben a legjobban megbízik, hogy nem látva, behunyt szemmel elvezesse őt a legkedvesebb játékához az akadályokon keresztül. Az ülve maradt gyerekek az akadályok. Utána a kísérő választ segítőtársat.
A téma feldolgozásához a „Szívem kertje” mesét választottam
A gyerekek végig érdeklődve hallgatták a mesét. Arcukat, reakciójukat figyelve sokan azonosultak Amáliával. A mese utáni beszélgetésből kiderült, hogy velük is történt már meg hasonló dolog. Saját tapasztalataikat, élményeiket felidézték, és a nagyobbak már szépen meg is fogalmazták. Ebből kiderült, hogy megértették a mese mondanivalóját.
Megbeszéltük azt is, hogy aki jót cselekszik, azt jó lelkű, segítőkész embernek, gyereknek nevezik.
A munkafüzetben kiszíneztük a seprűn hazarepülő Amáliát, és a kismacinak segítettünk, hogy neki is legyen lufija, és megismerkedtünk a jó cselekedetek jelével.
A foglalkozás lezárásaként felidéztük, hogy a napokban, a karácsonyvárás időszakában ki milyen jó cselekedetet tett, mikor volt kedves. Természeteden mindenkinek voltak jó tettei, ezért elkészítettük a kedvesség karácsonyfáját, amit csoportunkból minden gyereknek a mosolygós, kedves feje díszített.
Csokvaomány, 2020. december 27.
Tuza Gáborné
óvodapedagógus
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
December, a karácsony hónapja valahogy mindig magában hordozza a jót.
Jótettekre, ajándékozásra sarkall.
Így történt ez most is.
A gyerekek boldogan készítették az ajándékokat a szüleiknek, várták a Mikulást, aki most csak az ajándékokat hagyta az osztályban…
Csatlakoztunk az „Add a csokid!” kampányhoz, amelyben az egészségügyi dolgozóknak szerettünk volna egy-egy tábla csokival köszönetet mondani áldozatos munkájukért.
A vírus árnyékában ugyan, de az öröm és a boldogság utat tört most is magának.